نحوه ی ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود

مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است. شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید. ما یک شرکت سهامی خاص با اعضای خانوادگی داریم و پس از سالها افزایش ثبت شرکت در تهران سرمایه دادیم و اکنون به دلیل دوری از محیط این شرکت قصد داریم که سه نفر از مدیران کلیدی و ارشد خود را با دادن مقداری سهام وارد شرکت نموده و دو نفر از اعضا را خارج نماییم . چنانچه سهام شما در ردیف سهام­ های قابل انتقال قرار دارد؛ برای طی پروسه فروش سهام شرکت سهامی خاص یا محدود، باید مدارک شناسایی اعضای جدید و قدیم شرکت به همراه روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات را آماده کنید.

ریال سهم الشرکه خود از صندوق شرکت از شرکت خارج و دیگر هیچ گونه حق و سمتی ندارد. خانم / آقای ………………………………………… به شماره ملی …………………… با دریافت ………………………. آقای ۱ با واگذاری ۲۰۰ سهم از سهام خود به آقای ۲ و ۲۴۰ سهم از سهام خود به آقای ۳ از شرکت خارج شد. اداره ثبت شرکتها اصل گواهی رو مطالبه میکنه، اگر اصلش رو ندارین به اداره مالیات مراجعه و نسخه المثنی دریافت کنید. چنانچه اشخاص محجور و یا اشخاص صغیر در زمره سهامداران شرکت وجود داشته باشند، به منظور حفظ هرچه بهتر حقوق آن ها، باید سهامشان حتما از نوع بانام باشد. در صورت تشکیل مجمع با اکثریت حضار بایستی تشریفات دعوت با عنایت به اساسنامه و قانون تجارت رعایت شود و مدارک مربوط به آن تنظیم وارائه شود.

در مرحله بعد باید گواهی مذکور را به اداره ثبت شرکت­ها تحویل دهند و پس از طی تشریفات اداری، سهام را واگذار نمایند. یکی از مواردی که ممکن است یک شرکت در طول فعالیت خود با آن مواجه شود ورود و خروج شرکا از شرکت می باشد. طبق ماده 143 قانون سال 1347 هر گونه افزایش و یا کاهش در سرمایه شرکت ها و یا موسسات که به تایید اعضای هیئت مدیره رسیده باشد، باید در اولین فرصت در اساسنامه شرکت ثبت شده و در مراجع قانونی نیز مراتب ثبت آن صورت گرفته باشد. حال برای وارد كردن شریک جدید به شرکت نقل و انتقال سهم الشرکه تنها راه نیست .بلکه میتوان از طریق افزایش سرمایه نیز نسبت به ورود شریک جدید اقدام نمود. به عبارت ديگر ميتوان شريك جديد با سهم الشركه خود وارد شركت شود و صاحبان قديم با سهم الشركه خود از شركت خارج شوند . پس از تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و تنظیم صورت‌جلسه، حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تشکیل مجمع توسط شرکا یا وکیل رسمی شرکت صورت‌جلسه تنظیمی باید به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده شود و نسبت به ثبت آن اقدام بشود.

  • نقل و انتقال سهام از طریق مجمع عمومی فوق العاده کاملاً قانونی هست.
  • به طور کلی هر شرکتی برای پیشرفت خود نیازمند افزایش سرمایه می باشد.
  • در آخر نیز باید در روزنامه رسمی کشور ، آگهی تغییرات شما به ثبت برد .
  • پس از تائید آگهی از ادره ثبت شرکتها و دریافت مدارک می توانید اقدام به پرداخت هزینه ی روزنامه نمایید.
  • این صورت‌جلسه علاوه بر مشخص نمودن حوزه تغییر موجب تسهیل روند تغییر و پیشبرد قانونی آن نیز خواهد شد.
  • انحلال شرکت به هر دلیل به معنای اتمام کار آن شرکت و یا موسسه می باشد.

ورود شریک جدید با تجدید ارزیابی دارایی ها و بدهی های شرکت. در صورتجلسه کاهش سرمایه باید به منظور خروج شریک مبادرت نمود. _ در این صورت باید شخص جدید را جزو شرکای صورتجلسه افزایش سرمایه کرد.

۸- در مرحله ی هشتم متقاضی با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات گرفته شده باید مدارک را در این قسمت بارگزاری نمایند. • تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد. در طول حیات شرکت، ممکن است قوانین حاکم بر شرکت تغییر کند یا برای آن که شرکت بتواند خود را با تحولات اقتصادی داخل و خارج آن تطبیق دهد، چهارچوب حقوقی اولیه ای را که برای فعالیت اقتصادی – تجاری خود در نظر گرفته است تغییر دهد.

ورود و خروج شریک

اول می توان گفت ورود و یا خروج شرکا و یا سهام دار می باشد . باتوجه به معنای این کلمه ورود و خروج شاید در اصطلاح امری ساده می باشد ولی باید روال ادارای خود را انجام دهد . در این مقاله از روال و مراحل قانونی ورود و خروج شرکا برای شما توضیحات لازم ذکر می شود. زمانی که شرکت ثبت و تأسیس می گردد مدیران شرکت بر اساس مواردی می توانند افراد و شرکای شرکت را در هر زمانی تعدیل نمایند . این مورد در کلیه قالب های ثبتی شرکت امکان پذیر می باشد بدین صورت که اگر اعضا و یا اشخاصی که تمایل به ادامه دادن همکاری با شرکت نداشته باشند بر اساس مراحلی به عنوان خروج و یا ورود شرکای جدید که با کاهش سرمایه آنها صورت می گیرد انجام می شود . تنها راه ورود و خروج سهامداران شرکتهای سهامی خاص به صورت نقل و انتقال سهام است.

خیر با توجه به توضیحاتی که دادین امکان برگزاری مجمع عمومی و اتخاذ تصمیم بدون حضور شما امکانپذیر نیست و برای برگزاری مجمع عمومی و اتخاذ تصمیم حضور هر سه سهامدار الزامی هست. اگرتعداد شرکاء 12 نفر یا بیشتر باشد بایستی نسبت به انتخاب هیات نظار اقدام و نام اعضای هیات نظار درصدر صورت جلسه تنظیمی درج شود. در صورتی که مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شود بایستی روال اداری دعوت بر طبق اساسنامه و قانون تجارت اجرا شده و مدارک مثبته آن تسلیم گردد.

تغییر شرکا چه اثری بر شرکت تجاری می‌گذارد؟

در صورت تشکیل جلسه به اکثریت رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه و ارائه مستندات مثل آگهی دعوت. با سلام به تمامی علاقه مندان رشته حسابداری امیدورام که بتوانم در رفع نیاز دوستان هم رشته ای قدمی برداشته باشم. 5- به درخواست هر يك از شركاء با در دست داشتن حكم انحلال از دادگاه.

در صورتی که تا یک هفته آینده پاسخی روی سایت داده نشد، به اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایید. متن نامه بستگی به نوع ایرادی دارد که اداره ثبت شرکتها از صورتجلسه شما گرفته است. اداره ثبت شرکتها با اداره پست لینک شده است و در اکثر مواقع بارکد به صورت اتوماتیک در سایت اداره ثبت شرکتها وارد می گردد. باید عین صورتجلسه ای که وارد سایت شده است را به اداره ثبت ارسال نمایید اما بارکد نمی خواهد. برای نقل و انتقال قهری باید گواهی مالیات بر ارث و گواهی حصر وراثت لازم می باشد. پس از تشکیل جلسه مجمع عمومی سالانه تغییرات شرکت از طریق کدوم سایت باید به ثبت برسونم .

ورود و خروج شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود

دوم اينكه داراييها و بدهيهاى شركت به هنگام ورود شريك جديد، مورد تجديد ارزيابى قرار گيرند. سرقفلی عبارت است از مجموعه عواملی که موجب می‌شود قیمت سهام یا سهم الشرکه بیش از ارزش دفتری آن محاسبه شود. چنانچه شخصی غایب باشد،در صورتی که اعضاء از شخص غایب وکالتنامه تام داشته باشند می توان شرکت را بدون حضور وی منحل نمود اما در غیر این صورت هیچ راهی جز حضور خود شخص وجود ندارد. این تصمیم وقتی مناط اعتبار است که در جلسه رسمی و با اکثریت دو سوم آراء حاضر در آن اتخاذ گردد.

لذا تغییر آدرس شرکت توسط تصمیم هیئت مدیره (در صورتی که در اساسنامه چنین اختیاری به هیئت مدیره داده شده باشد) و یا مجمع عمومی فوق العاده قابل اجرا است. برند یا نام تجاری که برای محصولات و خدمات یا شرکت ها اطلاق می شود، نامی است که محصولات و خدمات و شرکتها را از سایر شرکت ها متمایز می کند. به صورت عامیانه برند یا نام تجاری به صورت لاتین و غیر لاتین در دنیای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از برند یعنی استفاده از انحصار یک امتیاز از یک کالا یا خدمات خاص به طوریکه حق سوء استفاده یا کپی و یا حتی اعمال تحریم از آن سلب می شود. ۴ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص اجازه نقل و انتقال سهام. در این مرحله باید اعضایی که در جلسه حضور دارند و سمت هر یک را مشخص نمایید.