ثبت شرکت دانش بنیان ومزایای و مدارک لازم برای ثبت انواع آن در تهران اصفهان شیراز

با این حال، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم کارشناسان هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس گرفته و سوالات خود را با آنان در میان بگذارید. شرکت های دانش بنیان تولیدی خوشبختانه می توانند از معافیت %100 مالیاتی برای کالاهای دانش بنیان شرکت برخوردار گردد و میزان مالیات متعلق خود را به صورت %50 افزایش سرمایه سالانه شرکت و %50 افزایش بوجه تحقیق و پژوهش شرکت صرف نماید. صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از طرح ها و شرکت های دانش بنیان بین ۳۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان تسهیلات تجاری سازی اعطا می کند. ۱۲ بانک و ۹ صندوق پژوهش و فناوری با صندوق نوآوری به منظور حمایت از تجاری سازی نوآوری ها همکاری می نمایند. یک تفاوت اساسی صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک ها این است که نرخ سود تسهیلاتی که صندوق پرداخت می کند، ۵درصد کمتر از بانک ها و حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد است .

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی

شرکت های سهامی در هر حال شرکت بازرگانی محسوب می شوند حتی اگر موضوع عملیات آنها امور بازرگانی نباشد. شرکت های سهامی دارای ارکانی اعم از هیئت مدیره و مدیرعامل، مجامع عمومی و فوق العاده و بازرسان می باشند. در شرکت های سهامی، مسئولیت شرکا یا سهامداران محدود به میزان سرمایه خواهد بود.

درباره شرکت دانش‌بنیان در وبلاگ افق نیکان بیشتر بخوانید

به‌عبارت‌ديگر معافيت مالياتي بين شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در پارک علم و فناوري با شرکت‌هاي خارج از پارک تفاوت‌هايي دارد. شرکت عصر گویش پرداز اولین و تابحال آخرین شركت ایرانیکه در حوزه هوش مصنوعی و پردازش و تشخیص سیگنال گفتار از سال 82 حرفه‌ای فعالیت می‌کند. سختی‌های فنی دارد و ساخت آن به مطالعه، پژوهش و گسترش هدفمند، به واسطه‌ی یک گروه فنی باتجربه احتیاج دارد، در زمینه‌ی تکنولوژی‌های بالا و میانه باشد، پژوهشات و گسترش نیز جهت حفظ قدرت رقابتی آن کالا در بازار، همواره انجام شود و بخش اعظم ارزش افزوده‌ی آن محصول، از سرویس‌های برگرفته از علم فنی و خلاقیت مدرن باشد. 3-حداقل یک اختراع کشوری یا جهانی مرتبط با زمینه فعالیت شرکت ثبت کرده باشند. در حقیقت این شرکت‌ها زنجیره متصل بین ایده و فناوری به حساب می‌آیند که موفق شده‌اند راهنمای ایده‌ها در راه رسیدن به فناوری باشند و برخی اوقات خود این موسسات نیز ایده خود را به فناوری تبدیل می‌نمایند.

  • از جمله حمايت‌هاي ديگري که نسبت به شرکت‌هاي فوق صورت گرفته است، معافيت بيمه‌اي است.
  • دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد و بر مبنای اظهارنامه مالیاتی فروش شرکت بیش از یک میلیارد ریال باشد.
  • هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضای هیئت علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیئت علمی پیشنهاد می شود.
  • و شرکت­‌ها پس از دریافت این پیام به منظور تمدید دانش‌­بنیان بودن شرکت باید نسبت به اصلاح و ارسال اطلاعات خود اقدام تا در فرآیند تمدید قرار گیرند.
  • البته طبق تبصره دو این ماده، شرکتهای مستقر در شعاع يکصد و بيست‌کيلومتري مرکز تهران، پنجاه کيلومتري مرکز اصفهان و سي‌ کيلومتري مراکز استانها و شهرهاي داراي بيش از سيصد هزار نفر جمعيت- به استثنای شرکتهای دارای پروانه بهره برداری فناوری اطلاعات- از این معافیت مالیاتی برخوردار نمی‌باشند.

بطور کلی، این نوع شرکت ها به منظور ایجاد، ارتقاء، پیشرفت و استفاده بهینه از دانش تشکیل می شوند. بنابراین، یکی از ملزومات ثبت شرکت دانش بنیان داشتن اختراع و نوآوری می باشد. شما برای ثبت شرکت دانش‌بنیان باید ابتدا شرکت تاسیس کنید و در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانید آن را به شرکت دانش‌بنیان تبدیل کنید. برای آشنایی با شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید. ثبت شرکت دانش بنیان تفاوتی با ثبت سایر شرکت‌ها ندارد و این شرکت‌ها نیز باید در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رویه سایر شرکت‌ها به ثبت برسد.

دبیرخانه کارگروه می­تواند کالاها یا خدمات قبلی شرکت­ها -که اکنون شرکت در حال توسعه یا تولید آنها نیست- را مورد تایید قرار ندهد. طبق مصوبات کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان، صرف اینکه شرکت دانش‌بنیان تشخیص داده شود، نمی‌تواند از همه حمایتهای مندرج در ثبت شرکت در تهران قانون استفاده کند و برای برخورداری از هر کدام از انواع حمایتها، از جمله دریافت مجوز استقرار، باید مجدداً مورد ارزیابی قرار بگیرد. از این رو، وضعیت شرکت از حیث انطباق با شروط ذکر شده در این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم، مجدداً از شرکت بازدید صورت می گیرد.

5-سابقه بیمه پرداختی برای حداقل 3 نفر از کارکنان تمام وقت شرکت،حداقل 6 ماه باشد. حداقل دو سوم از اعضای هیات مدیره شرکت، حداقل دو مورد از شرایط ذیل را احراز کنند. شرکت پویا فناوران کوثر که در حوزه ساخت دوربین‌های پلاک خوان و ارزیابی سرعت کار می‌کند. دست کم دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت باید حداقل دو شرط زیر را داشته باشند.

لذا لازم است شرکتها پیش از مراجعه به معاونت علمی و فناوری، با کسب اطلاع دقیق از هزینه‌­های پخش آگهی، با مراجعه به صداوسیما هماهنگی­‌های لازم را جهت تهیه اقلام تبلیغی انجام دهند. قانون مختص به حمایت از شرکت‌های ثبت شده رسمی است و هسته فناور یا واحد فناور، پس از ثبت رسمی حقوقی می‌تواند بلافاصله تقاضا داده و ارزیابی شود. لذا قبل از ثبت رسمی شرکت، امکان ارایه تقاضا و استفاده ثبت تغییرات شرکت از حمایت‌های قانون وجود ندارد. لاز به ذکر است شرکت های خدمات تجاری سازی در صورتی که ثبت پتنت خارجی یا ارزشگذاری سرمایه داشته باشند می توانند به عنوان تولیدی نوع 1 تایید شوند. ب- نیازمند تحقیق و توسعه قابل‌توجه، توسط گروه فنی خبره برای کسب آن باشد. یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پوششی برای ساختمان‌های فلزی شده که رسیدن به دمای بحرانی را به تعویق می‌اندازد.

مزایای شرکت دانش بنیان

در نتیجه جهت اقدام و بوجود آوردن کالای جدید نیاز به عملیات تولیدی در تهران می باشد در جهت این موضوع اشخاصی برای توسعه فعالیت های خود که در ارتباط موضوع فعالیت تولیدی می باشد شرکت را تأسیس می کنند. وجود پیچیدگی فنی که تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه هدفمند، توسط یک تیم فنی خبره دارد. لازم است که حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت، حداقل دو مورد از شرایط زیر را احراز نمایند. شایان ذکر است که تقاضای ثبت شرکت می‌بایست حداکثر تا شش ماه پس از ثبت اظهارنامه در مرجع ثبت شرکت‌ها، ثبت شود. مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است. مجمع عمومی موسس تصویب گزارش موسسان، تصویب ارزیابی‌های انجام شده در خصوص آورده های غیرنقدی، تصویب امتیازات خاص و تصویب اساسنامه را برعهده دارد.

از اینرو در واقع شرکتی دانش بنیان خواهد بود که محصولات و خدمات تولیدی آن در بستر فناورانه و با ارزش افزوده فراوان باشد. هر چه میزان نیاز عمومی کشور و زمینه کمبود تکنولوزیکی بومی کشور برای محصول یا خدماتی بیشتر باشد ، نتیجتا شرکت های پیشرو در پژوهش میزان تحقیق و توسعه خود را بیشتر خواهند نمود و در این میان کالاها و محصولاتی با ارزش افزوده والا خلق شده که باعث اشتغال زایی پایدار در کشور و قطع وابستگی این مرز و بوم به بیگانگان می گردد. یکی از معیارهایی که در فرایند ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان مورد بررسی قرار می گیرد کالاها و خدمات دانش‌بنیان است. این کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

مراحل تاسیس شرکت دانش بنیان

این شرکت ها بدون حضور در مناقصه دولتی تنها با اخذ قرارداد می توانند 15% از بودجه نهاد دولتی را برخوردار شوند. البته ناگفته نماند که در موضوع فعالیت شرکتی که ثبت می نمایید تولید و مهندسی باید قید شود . خدمت تعمیرات اساسی یا محصول مورد تعمیر، به فروش رسیده و توسط شرکت ضمانت/گارانتی ثبت برند شده باشد. حمایت‌هایی که به هر دسته از شرکت‌ها تعلق می‌گیرد، از سوی کارگروه یا سایر مراجع ذی‌صلاح تعیین می‌شود. در شرکت های بزرگ ممکن است امریه شما زیر نظر یک واحد از سازمان انجام پذیرد، در این صورت مدیر بالادستی آن واحد میتواند پروپوزال شما را امضا و تایید نماید.