ثبت برند تجاری و راهنمای دقیق هزینه ثبت علائم تجاری سال 1400

درباره وکیل سراوکیل سرا، از سال ۱۳۹۳ فعالیت جدی و مستمر خود را در خصوص موضوعات و خدمات حقوقی و قضایی در فضای مجازی آغاز نمود. ز-عین علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود. ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است. جهت مشاوره با متخصصین هانا ثبت همین حالا شماره تماس خود را در فرم زیر ثبت نمایید. واژه‌های عام را که به همه‌ی انواع یک محصول اشاره دارد نمی‌توان به عنوان برند ثبت کرد. 5- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین ( زعفران بیرجند ) یا صنعتگران یا تجار یا محصول یک شهر ( پسته رفسنجان ) یا یک ناحیه از کشور باشد گواهی مقامات صلاحیتدار نیز باید ضمیمه گردد.

این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد. طراح برند موظف است؛ طراحی را به نحوی انجام دهد که مشتری را به اشتباه نیندازد و به قوانین و شئونات بی حرمتی نکند. در صورتی که پرونده شما تکمیل نباشد و یا نقصی در پرونده شما باشد می توانید پرونده را پیگیری ثبت برند تجاری کنید تا اقدام به برطرف کردن مشکلات نمایید. در این حالت پرونده شما رد شده است و دیگر قابل پیگیری نمی باشد. یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود. در این حالت پرونده و در خواست شما بررسی می شود و اگر هیچ گونه مشابهت و یا نقصی در آن مشاهده نشد وارد مرحله ی چاپ روزنامه می شوید.

  • برای ثبت علامت تجاری در هر طبقه با توجه به مجوز فعالیتی که دارد، باید طبقه مورد نظر تعیین شود.
  • طراحی و ساخت علامت تجاری بسیار ساده صورت می گیرد و در آن از حروف ، اشکال ، خطوط و کلمات به کار گرفته می شود .
  • برای ثبت برند حقیقی این مبلغ ده هزار تومان و برای برند حقوقی 20 هزار تومان می باشد.
  • همچنین رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی برای ثبت آنها الزامی خواهد بود.
  • مزایای ثبت برند به طور کلی شامل حقوق قانونی تجارت های مرتبط با برند انتخابی شما خواهد شد.

کسانی که علامت تجاری اجباری را در روی محصولی که اجباراَ باید دارای آن علامت باشد استفاده نکنند. اگر ایراد یا مشکلی وجود نداشته باشد و همه چیز تایید شود به مت ممکن است ثبت ثبت نشان تجاری و یا رد آن باشد.چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید به شما اطلاع داده می‌شود تا مبلغ نهایی را واریز کنید. علامت تجاری متعلق به شماست اما می‌توانید آن را انتقال دهید و یا اجازه استفاده از آن را به سایر شرکتها بدهید که در اینصورت یک راه درآمد برای شما فراهم می‌شود .

هزینه ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری چگونه ممکن است؟ قوانین سال 1400 برای ثبت برند و علامت تجاری در ایران چیست؟ برای ثبت برند ما نیاز به ارائه مدارکی داریم که در ادامه این مدارک را به شما معرفی خواهیم کرد. شما بایستی مراحلی را که به شما معرفی می‌کنیم گام به گام طی نمایید تا بتوانید علامت تجاری خود را ثبت کنید. ما روشهای رسیدن به مقصود را به پیگیری ثبت تغییرات شرکت شما نشان می‌دهیم در نتیجه اصلا نگران نباشید. امروز در وکیل پرس قصد داریم تا شما را با صفر تا صد مراحل ثبت برند و علامت تجاری آشنا کنیم. مرجع ثبت پس از پذیرش اظهارنامه ثبت علامت، مراتب را به متقاضی ابلاغ وآگهی مربوط را جهت اطلاع عموم منتشر می‌نماید و گواهینامه ده سال حمایت از مالکیت علامت تجاری را به صاحب علامت تقدیم می نماید .

هنگامی که شما برای ثبت برند و علامت تجاری درخواست می‌دهید، پرونده شما در چند حالت مختلف قرار می‌گیرد. شما بایستی بعد از اینکه نام برند خود را انتخاب کردید، در مورد قابلیت ثبت آن استعلام کنید. این مرحله در پروسه‌ی ثبت برند و علامت تجاری بسیاری ضروری است چرا که قبل از شما نبایست این نام ثبت شده باشد. شما بایستی نامی را برای برند خود استفاده کنید که از قبل انتخاب نشده باشد و مغایر با ارزش‌ها و قوانین اسلامی نباشد. چیزی که در زمنیه ثبت برند و علامت تجاری بسیار اهمیت دارد، این است که این برند شما را کاملا از بقیه شرکت‌هایی که در صنعت حضور دارند، متمایز کند. این مسئله به قدری مهم است که در برخی از کشورها حتی شعارهای تبلیغاتی نیز کاملا انحصاری هستند.

شرایط ثبت علامت تجاری

اشخاصی که در زمینه های مورد نظر فعالیت دارند اما اقدام برای ثبت برند نکرده اند فرصت رقابت برای آنها بسیار محدود خواهد شد. بنابراین ممکن است در آینده ای نه چندان دور مجبور به خداحافظی از کسب و کار خود شوید. هرگاه اقدام قانونی مربوط به لغو اعتبار مذکور در فوق پس از انقضای 5 سال همچنان در جریان باشد و منتهی به یک تصمیم قطعی نگردد، مرجع ثبت باید مراتب را به دفتر بین‌المللی اطلاع دهد. در صورت اتخاذ تصمیم قطعی، مرجع ثبت باید مراتب را ضمن ذکر کالاها یا خدماتی که مشمول تصمیم مربوط قرار گرفته‌اند، به دفتر بین‌المللی اطلاع داده و از آن درخواست کند که ثبت بین‌المللی را در حدود لازم باطل نماید.

ثبت علامت در این زمان به مالکان اصلی این خط تولید کمک خواهد کرد تا از فرد کلاهبردار شکایت کنند و بتوانند آبروی شرکت خود را بازگردانند. سامانه ثبت برند تجاری فضایی است که علاوه بر تشکیل پرونده الکترونیک می توان با کارشناس اداره تا حد ممکن در موارد مشخص شده بدون نیاز به حضور در اداره ثبت مکاتبه نمود. یکی از بهترین اقدامات سازمان ثبت ایجاد سامانه برای سهولت در فرایند ثبت می باشد. پس از تأیید اداره مالکیت صنعتی‌، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ارز مورد نیاز صاحبان ایرانی حقوق مالکیت صنعتی را جهت ثبت بین‌المللی این حقوق برابر تعرفه‌های مذکور در کنوانسیونها و مقررات بین‌المللی با نرخ رسمی تأمین نماید.

هزینه ثبت لوگو

بعد از اینکه ثبت برند بلامانع تشخیص داده شد و اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره تحویل داده شد، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می شود که حق الثبت برند را پرداخت نمایید. پس از اقدام به تکمیل اظهارنامه، بایستی هزینه مربوطه به ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید تا سامانه اظهارنامه شما را ثبت و روند بررسی پرونده شما را آغاز کند. ثبت علامت تجاری مورد نظر به نام خود توسط شخص یا اشخاصی (عمداً یا سهواً). درضمن ثبت علامت تجاری سبب می گردد تا تولیدکنندگان جهت سرمایه گذاری در کیفیت کالاهای خود انگیزه داشته باشند.

وضعیت پرونده ثبت برند مشابهت یا نقص پرونده:

مدت زمان ثبت برند حدودا 45 روز شامل 15 روز بررسی اولیه پرونده در سامانه ثبت برند و 30 روز جهت درج آگهی تقاضا در روزنامه رسمی یعنی 45 روز، لازم است بدانید برای دریافت گواهی ده ساله به این forty five روز باید 20 روز دیگر حدودا با این وضعیت کرونا اضافه کنید. ما در حوزه طب کار و آزمایشگاه های طب کار و ایمنی فعالیت می کنیم، برای ثبت برند آزمایشگاه از کجا باید شروع کنیم؟ من با چندتا از همکارهاتون تماس گرفتم برای ثبت علامت و لوگوی شرکت هر کدوم قیمت های متفاوتی دادند و از ما جواز خواستن، لطف می کنید مراحل ثبت و هزینه ها رو اعلام کنید. هزینه ثبت برند با توجه به میزان کالاها و طبقات متفاوت می باشد، اما به طور میانگین هزینه ثبت برند در سال 1400حدودا یک میلیون و دویصت هزار تومانمی باشد که در صورتی که فرآیند ثبت برند را به موسسه ما واگذار کنید به این مبلغ، هزینه مشاوره و انجام نیز اضافه می گردد.

لازم به ذکر است که در صورتی که برند بین المللی باشد باید به صورت مادرید ثبت گردد. در صورتی که نیاز به راهنمای ثبت مادرید دارید روی لینک کلیک کنید. ولی اگر علامت تجاری شما به صورت لاتین باشد باید حتما از کارتــ بازرگانی را بگیرد. 4- تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در کشور مبدا در صورتی که علامت در خارج ایران به ثبت رسیده باشد.

اگر علامت و اسم تجاری انتخابی بدیع باشد و قبل از شما این اسم یا مشابه آن ثبت نشده باشد، روند ثبت علامت تجاری سرعت خواهد یافت. اما توصیه می‌شود برای علامت تجاری چندین گزینه‌ی مختلف را در نظر داشته باشید تا در صورت رد شدن هر کدام از علائم و عنوان‌های بازرگانی، با داشتن جایگزین در وقت صرفه‌جویی کرده و پرونده جدیدی باز کنید. پس از آن در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می‌شود و بعد از آن در سایت اداره مالکیت صنعتی این ثبت نام تجاری وارد پرونده شما می‌شود. پس از ثبت برند یا علامت تجاری طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص یا شرکت حق انحصاری پیدا میکند. استفاده از اسم های مشهور نیز به عنوان برند قابل ثبت نمی باشد، استفاده از اصطلاحات لاتین بدون داشتن کارت بازرگانی قابل قبول نخواهد بود، افراد زیر 18 سال مجاز به ثبت علامت تجاری نیستند.

اداری اعم از اشتباهات تایپی، املایی و از قلم افتادن حروف و اعداد یا نظایر آن به درخواست متقاضی یا به تشخیص مرجع ثبت، توسط این مرجع انجام می‌پذیرد. درخواست تصحیح اشتباهات اداری توسط اشخاص باید همراه با ارائه نسخه‌ای از سند که اشتباه در آن مشخص شده صورت گیرد. اشتباهات اداری تصحیح شده به تشخیص مرجع ثبت در روزنامه رسمی منتشر می‌شود. ماده 172 ـ کمیسیون پس از رسیدگی، تصمیم خود را به صورت مستند و مستدل اعلام می‌نماید.

پس برای بار دوم به عنوان آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی چاپ می شود که این برند در فلان طبقه به نام فلانی ثبت گردید. برند همان علامت تجاری معتبری است که هر شخصی در بازار کار و تجارت خود از آن به عنوان نشان و علامت تجاری محصول و خدمت خود استفاده می کند. لذا باید این نشان و علامت تجاری براساس قوانین اداره ثبت شرکتها و علائم و اختراعات به ثبت رسمی برسد تا حق انحصار آن فقط مربوط به خود شخص و محصول و خدمت وی باشد. در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید.

یکی از مهم ترین شرایط ثبت برند این است که برای ثبت برندهای فارسی باید مجوزی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد و برای ثبت برندهای لاتین علاوه بر داشتن مجوز فعالیت مرتبط نیاز به ارائه کارت بازرگانی می باشد. بعد از رعایت کردن تمامی شرایط ثبت برند و همچنین ثبت علامت تجاریتان به صورت قانونی باید این نکته را در نظر داشته باشید که علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و می توانید به راحتی آن را منتقل نمایید. برای آموزش گام به گام ثبت برند باید ثبت شرکت در وهله اول تشکیل پرونده الکترونیکی لازم است که متشکل از مدارک متقاضی و اطلاعات برند می باشد. پس از ارسال آن به اداره ثبت مالکیت معنوی شما منتظر پاسخ کارشناس خواهید ماند تا تقاضای شما را رد یا تایید نماید. هزینه ثبت برند متفاوت است و بستگی به شما که کدام شرکت خدماتی ثبتی را برای این کار انتخاب کنید تا برایتان انجام دهد ما ثبت علامت را بصورت فوری و هزینه ثبت برند را با حداقل هزینه انجام میدهیم.هزینه ثبت برند هر طبقه و هر محصول متفاوت است.