شرکت دانش بنیان【ثبت شرکت دانش بنیان️】

5 / 5 ( 4 امتیاز ) شرکت های با مسئولیت محدود عموما به شرکت های تجاری اطلاق می شود که متشکل از ۲ شریک… ثبت برند موتور برقثبت برند موتور برق مشاورین مجرب ثبت کریمخان مقاله ثبت برند تجاری ذیل را تحت عنوان ثبت برند موتور برق در موسسه ثبت ک… ثبت برند موتورتوبلارثبت برند موتورتوبلار با توجه به نیاز امروزه مردم به داشتن آگاهی کافی نسبت به ثبت برند و لوگو ، مشاور…

بعد از این که ثبت شرکت انجام گردید ، مدارک تحصیلی همراه با مدارک ثبت شرکت را به پارک علم و فن آوری تسلیم تا روال اداری آن برای تبدیل به شرکت دانش بنیان انجام پذیرد . در نتیجه شرکت هایی که شرایط فوق را داشته باشند می توانند با مراجعه به سایت شرکت های دانش بنیان برای ارزیابی شرکت ثبت نام نمایند. پس از اینکه یک شرکت به عنوان شرکت عادی به ثبت رسید؛ برای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان لازم است با وجود شرایط لازم در سایت دانش بنیان ثبت نام کند.

  • شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .
  • تبصره-برنامه شرکت برای طراحی و تولید کالای دانش بنیان باید به تایید یکی از مراکز رشد یا پارک های علم و فناوری (چنانچه شرکت در همان مرکز رشد یا پارک علم و فناوری مستقر باشد) و یا ستادهای فناوری راهبردی (چنانچه حوزه فعالیت شرکت مرتبط با موضوعات یکی از ستادهای فناوری راهبردی باشد) برسد.
  • برای ثبت شرکت دانش بنیان ابتدا باید بدانید باید شرکت را به صورت کاملا عادی به ثبت برسانید یعنی به صورت تعاونی ، موسسه ، سهامی خاص ، مسئولیت محدود و….
  • شرکتی که نیاز به سرمایه چندانی ندارد و با حضور افراد تحصیل‌کرده و باهوش، به درآمد خوبی خواهد رسید.
  • بعد از تایید امریه و در حین اعزام به خدمت باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مربوطه هزینه آموزشی شما را به حساب نیروهای مسلح واریز کرده باشد.
  • ، شرکت‌های متقاضی باید علاوه بر کسب شرایط ذکر شده در شاخص‌های عمومی (شامل کسب حداقل درآمد ذکر شده ناشی از فروش فناوری، کالا /خدمات دانش‌بنیان، نیروی انسانی و سابقه بیمه کارکنان)، کلیه شرایط مشخص‌ شده در شاخص‌های اختصاصی این آیین‌نامه را نیز احراز نمایند.

2-حداقل 3 سال سابقه فعالیت کاری یا علمی در حوزه فعالیت شرکت و یا سابقه مدیریتی داشته باشند. در این راستا با توجه به وجود معیارهای گوناگون در دسته بندی شرکت ها، رتبه بندی شرکت ها در معیارهای دانش بنیان شدن به وجود آمد تا بتوان شرکت ها و موسسات را از نظر رتبه دانش بنیان و میزان حمایت مورد نیاز دسته بندی نمود. پس از ورود اطلاعات توسط شرکت های متقاضی در سامانه دبیر خانه کارگروه، ثبت شرکت آن ها را برای کارگزاران مربوطه ارسال می کنند. شرکت مورد نظر بایستی تولید کننده کالا های دانش بنیان بر اساس فهرست کالا های مصوب باشد که این کالا ها در 2 سال گذشته ارتقا یافته اند و یا عرضه شده اند. بر همین اساس در مرحله اول، لازم است که شرکت مورد نظر مانند یک شرکت عادی به ثبت برسد و سپس نسبت به دانش بنیانی کردن آن اقدام نمود تا بتوان از مزایای قانونی این نوع شرکت ها استفاده کرد.

شرکت های دانش بنیان در واقع، شرکت هایی هستند که فعالیت آن ها بر روی تولید و اجرای یک یا چند اختراع متمرکز می باشد. بطور کلی، این نوع شرکت ها به منظور ایجاد، ارتقاء، پیشرفت و استفاده بهینه از دانش تشکیل می شوند. بنابراین، یکی از ملزومات ثبت شرکت دانش بنیان داشتن اختراع و نوآوری می باشد. در این متن، ما به شرح مواردی از جمله تعریف شرکت دانش بنیان، قوانین، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت آن بطور کامل پرداخته ایم. با این حال، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم کارشناسان هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس گرفته و سوالات خود را با آنان در میان بگذارید.

راهنمای جامع ثبت شرکت دانش بنیان

این امر به منظور ساماندهی اشتغال دانش آموختگان برتر در حوزه های تخصصی جهت بهره مندی از توانایی های آنان در شرکت های دانش بنیان است. دارای پیجیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه ی هدفمند ،توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد،در حوزه ی فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد،همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار ، به صورت مداوم انجام شود و عمده ارزش افزوده ی آن کالا، خدمات ناشی از دانش فنی و …نوآوری فناورانه باشد. دارای پیجیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه ی هدفمند ،توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد، در حوزه ی فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد، همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار، به صورت مداوم انجام شود و عمده ارزش افزوده ی آن کالا، خدمات ناشی از دانش فنی و… مدت زمان تایید شرکت های دانش بنیان ۲ سال است که بعد از ۲ سال بسته به نوع شرکت از لحاظ دارا بودن اظهارنامه و درآمد درج شده در اظهارنامه مالیاتی شرکت ها وارد مرحله ارزیابی مجدد و تمدید خواهند شد.

همچنین سابقه بیمه پرداختی برای حداقل three نفر از کارکنان تمام وقت شرکت حداقل 6 ماه باشد و پرونده شرکتهایی که در عمل به تعهدات خود دارای سابقه سوء هستند نمی توانند از تسهیلات شرکت های دانش بنیان استفاده نمایند. تولیدات شرکت باید دانش بنیان باشد و آن را در قالب کالای جدید عرضه کرده باشد و دانش آن باید کاملا در دست خود شرکت و به دست آمده باشد یعنی ایجاد و تولید دانش با استفاده از تحقیق و توسعه و کارهای علمی باشد. درصورت تخلف و استفاده غیرمجاز از تسهیلات استفاده نکردن در راستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده eleven قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برخوردار خواهد شد . منظور از کالا های این دسته ، کالا و محصولاتی است که در حوزه فناور ی های والا و با ارزش افزوده زیاد و پیچیدگی و دانش فنی والا به تایید و تصویب « كارگروه دانش بنیان » می رسد. در واقع محصولاتی که در حوزه فناوری های والا بالاترین میزان پیچیدگی تخصصی، تکنولوژیکی و فنی را دارند مشمول همه حمایت های قانونی در این حوزه میگردند. در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری سازی و عرضه کالاهای دانش بنیان ساخت داخل دستگاههای اجرایی حائز اولویت می باشند .

۳- به دلیل سرمايه گذاری مستقيم دانشگاه بخشی از سهام شركت دانش بنيان متناسب با ميزان سرمايه گذاری به نام دانشگاه است. ۲- با استفاده از يافته های دانشگاه یا واحد پژوهشی انجام می گیرد،‌ بدین صورت بخشی از سهام شركت با توافق سهامداران به نام دانشگاه يا واحد پژوهشی می شود. ۵- حداقل ۶ ماه سابقه برای حداقل ۳ نفر از کارکنان تمام وقت شرکت پرداخت شده باشد و هیچ گونه بد عهدی ، سوء سابقه و تخلفی در انجام تعهدات شرکت وجود نداشته باشد.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

در خصوص تکمیل اطلاعات مالکیت معنوی، زمان دست یابی به نوآوری و اطلاعاتی نظیر عنوان نوآوری، اقدام نمایید. شرکت هایی که در بخش R&D بتوانند سطح توانمندی، تولید و یا کیفیت محصول خود را افزایش دهند. در صورتی که بتوانید از فیلترهای موجود رد شوید و معیارهای لازم را داشته باشید ثبت خواهید شد. حمایتهای مادی و معنوی از این شرکتها موجب می شود میل و رغبت نخبگان و مدیران بیشتر باشد. بدین معنی که سهم تعیین کننده در اقتصاد متعلق به دانش و فناوری می باشد.

مرحله ی اول: تولید ایده و پردازش آن

در نهایت امیدواریم که دریافته باشید شرکت دانش بنیان چیست و چه ویژگی‌ها و چه کاربردی دارد. با مراجعه به سایت دانش بنیان و پس از مطالعه آئین نامه‌‌ها و قوانین و در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آئین نامه در قسمت (مصوبات کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجراء)، در سامانه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ثبت‌ نام را آغاز کنید. در پایان متقاضی ثبت شرکت دانش بنیان پس از تولید کالاها و خدمات بر مبنای آیین نامه مصوب کارگروه، ارزیابی شده و برای یک مدت محدود می­‌توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند.

تعریف شرکت دانش‌بنیان

برایثبت شرکت دانش بنیانباید کلیه اطلاعات مربوط به سهامداران و اعضای هیئت مدیره و رزومه شرکت و اطلاعات افراد درون سازمان مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا شامل شرکت دانش بنیان می شوند یا خیر. این قانون چهار سال پس از قانون حمایت از نهادهای دانش بنیان به تصویب رسیده است. ماده ۲۱ این قانون به شرکت‌های ثبت تغییرات شرکت دانش بنیان امکان تامین سرمایه در گردش پایدار را می‌دهد. ماده ۳۱ این قانون از نظر مشوق‌های مالیاتی برای واحدهای تحقیق و توسعه نیز مرتبط است. به دنبال این ماده آیین نامه‌ای به نام آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۲/د قانون مالیات‌های مستقیم که محدوده جغرافیایی مشوق‌های مالیاتی را تعیین می‌کند به تصویب رسید.