مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

این کار به منزله یک بمب خلاقیت برای شما عمل خواهد کرد. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت می‌کند و بهتر است ثبت تغییرات که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سرواژه‌هایی که در کنار هم یک نام صدادار را می‌سازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی!

به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. اگر ایرانی نباشد باید برای درخواست آن کارت بازرگانی داشته باشید. اسم برند برای کسب و کار می‌تواند استعاره‌ای یک مکان خاص باشد.

انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می‌تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام می‌کنید. ممکن است راه‌های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می‌توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد.

کلید ششم: سراغ اسم‌های جغرافیایی بروید

سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد. بر اساس تئوری عقلانیت ذهن انسان در هر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد. ذهن انسان برای برخورد با این طیف گسترده اطلاعات آن ها را به گروه های بزرگتری تبدیل می کند که عملاً به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد . اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید.

  • برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم .
  • با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید.
  • برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند.

2) داشتن برند به شما کمک می کند که سود مالی خود را افزایش دهید، زیرا در این حالت افراد بیشتری شما را می شناسند و طبیعتا تعداد مشتری های شما هم افزایش پیدا می کند. به احتمال زیاد از اینکه مردم با کدام یک از نامها ارتباط بهتری برقرار کرده‌اند، غافلگیر می‌شوید؛ زیرا معمولاً رفتار مردم با انتظارات شخصی شما فرق دارد. تلفظ خیلی از کلمات مخفف شده راحت نیست و در بیشتر مواقع ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند.

نمونه اسم برند

در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب می‌کنید، نباید صدایی شبیه به واژه‌ای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود.

ثبت برند مواد غذایی راهنمای مراحل و هزینه ثبت برند غذای. نام­ گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد . انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ­ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق ­تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت.

اسم برند ایرانی

اکنون تلاش کنید طبق این مجموعه از کلمات توصیفات نام مناسبی پیشنهاد دهید. برای مثال شما می‌توانید انتخاب اسم برند برای کسب و کار را از روی چند دسته بندی‌ انجام دهید. ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت ثبت شرکت در تهران و ماندگار کشیده‌اید را از بین می‌برد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به محض انتخاب اسم برند دامنه اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و آیدی شبکه‌های اجتماعی مرتبط خودتان را ایجاد کنید.

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.

در مورد پیام‌هایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت می‌نمایید، فکر کنید. پس از این کمپین ؛ سازمان بهداشت جهانی ، جایگاه این شرکت را گسترش داد و آن سازمان را به عنوان شریک جهانی این سازمان در جهت بهبود سلامت در سطح جهان معرفی شد. این اسم برند یا ثبت برند عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan به‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود.

اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید. فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد.