مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت انواع مختلفی داشته که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ضمن آنکه شرایط افراد متقاضی نیز ایجاب می‌کند که به سراغ یکی از مدل‌های ثبت شرکت بروند. در این بخش یک سری قوانین نمایش داده می‌شود که بهتر است آنها را با دقت ثبت شرکت در تهران مطالعه کنید. همچنین اطلاعات اساسنامه را در این بخش به خوبی مطالعه کنید تا در صورت اشتباه آن را اصلاح کنید. برای این کار باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذرانید و بسته به نوع شرکت نیاز است که مدارک مختلفی را نیز تحویل بدهید.

مراحل ثبت شرکت

نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه‌های دیگر نظیر وکیل، آگهی‌های ثبتی، واریزی‌های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود. 7- ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه ثبت شرکت آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. 2- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.

چگونه شرکت تاسیس کنیم؟

بنابراین كلیه وظایف و مسؤلیت‌های قانونی را شركت اصلی دارد و در صورت لزوم پاسخگو خواهد بود. ی)صورتجلسه راجع به جلسه اولین هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره،انتخاب صاحبان امضاهای مجاز و اسامی و مشخصات آن ها و انتخاب مدیر عامل. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

  • پس در صورت پذیرش مدارک ارسالی، مسئول اداره ثبت شرکت ها، دستور ثبتشرکت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید که در این حالت اقدام بعدی متقاضی ثبت شرکت، ثبت شرکت نامه در دفتر ثبت شرکت ها خواهد بود .
  • یکی از انواع شرکت‌ های تجاری در کشور ما شرکت‌ های سهامی خاص هستند.
  • به عنوان مثال چنانچه با مشکل مالی روبرو شوید و شرکت مسئولیت محدود ثبت نموده باشید نمی توانید برای دریافت وام و تسهیلات بانکی اقدام کنید.
  • سپس حق امضا برای اوراقی از قبیل قرارداد و سفته و چک و بطور کلی تعهد اور مشخص میشود .

ساده‌ترین راه برای پیشگیری از این مسائل و صرفه‌جویی در زمان، مراجعه به کارشناس ثبت شرکت است. ثبت‌یار به عنوان مرجع حقوقی کسب و کارها علاوه بر اینکه ثبت شرکت شما را در محبوب‌ترین قالب‌های ثبت شرکت امکان‌‌پذیر کرده، تمامی هزینه‌های ثبت شرکت را به صورت شفاف ارائه نموده است. شرکت‌ها برای ثبت می‌بایست اسمی برای شرکت خود در نظر بگیرند و آن را به مرجع ثبت پیشنهاد دهند، چرا که هویت شرکت به عنوان یک شخصیت حقوقی متفاوت است و طبعا بخشی از این هویت همین مساله می باشد که شرکت باید تحت نام مشخص فعالیت کند. با توجه به ماده ی 95 قانون تجارت که ثبت کلیه ی شرکت های تجاری را الزامی دانسته، ثبت شرکت کامل کننده ی همه ی شرایط تشکیل و از جمله شرایط شکلی است. مرجع ثبت شرکت ها در تهران “اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری” و در شهرستان ها، “ادارات ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری” می باشد. طبق ماده ۷ قانون ثبت شرکت ها هرگونه تغییراتی که به نمایندگان شرکت یا مدیران شعب آن مربوط می شود باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد.

سرمایه شرکت

اما کسانی که از شرکت‌ های خدماتی برای ثبت شرکت استفاده می‌ کنند علاوه‌ بر این که روند ثبت شرکت خود را تسریع می‌ بخشد و با توجه به اینکه هزینه اولیه شرکت ممکن است بیشتر باشد مبلغ بالاتری را به‌ عنوان کارمزد شرکت خدماتی ثبتی باید بپردازند. از مهم‌ ترین خصوصیات ثبت شرکت سهامی برای ثبت شرکت سهامی خاص باید شرایط زیر را دارا باشید حداقل ۳ نفر باید به‌ عنوان مؤسس یا عضو اصلی شرکت حضور داشته باشند و افراد باید به سن قانونی رسیده و دارای ۱۸ سال تمام باشند. که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد. اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامیپوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند. وقتی اطلاعات نهایی به طور کامل و با دقت توسط متقاضی وارد رایانه شد، رایانه تایید پذیرش را به متقاضی نشان می دهد که متقاضی باید به دقت آن را مطالعه کند. از این جا به بعد شما همواره می توانید با ورود اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و دریافت کد رهگیری از طریق همین سامانه، تصمیمات اخذ شده را دنبال نموده و از محتوای آن مطلع شوید.

برای تغییرات شرکت و آماده سازی صورتجلسات تغییرات از اشخاص متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این زمان از تحویل و تکمیل اوراق و صورتجلسه مهر و امضاء شده به موسسه حساب می شود. به گونه ای که کاملاً با مقررات قانون تجارت همخوانی داشته باشد و در آینده باعث بروز مشکلی نشود و تمام موارد را لحاظ می کند. شعبه ثبت شده باید شخصی را به عنوان مدیر شعبه برای مدت مشخص (حداکثر ۲ سال) انتخاب نماید و شعبه باید دارای کد پستی و آدرس مشخص باشد.

ثبت شرکت از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها

برخی شرکتها هستند که اداره ثبت شرکتها از شما برای ثبت مجوز آن کار را درخواست می کنند. و با کمترین دردسر و بروکراسی اداری امکان تاسیس را دارید. کافیست تلفن خود را بردارید و از همکاران ما درخواست اعزام کارشناس ثبتی به محل را داشته باشید.

misc