مراحل ثبت شرکت,مدارک مورد نیاز ثبت شرکت،اداره ثبت شرکت ها، ثبت نارین

پس از شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی دارای بیشترین آمار ثبت شده در اداره ثبت شرکتها را داراست. اما برخلاف آنها به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا تشکیل می گردد. سامانه ثبت شرکت آیا از شرایطی که برای تاسیس شرکت تعاونی لازم است اطلاع دارید؟ آیا شرکت تعاونی به مجوز نیاز دارد یا خیر؟ برای آگاهی از چگونگی تاسیس شرکت تعاونی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بیژن نصیری اعظم به عنوان مشاور مالکیت فکری ثبت بیش از ۱۰ علامت تجاری، حدود ۴۵ اختراع در معاهده PCT و ۵۰ اختراع و اثر ملی را در کارنامه خود دارد. معمولا شرکا سعی می‌کنند در ابتدای تاسیس شرکت سرمایه مناسبی را به عنوان سرمایه اولیه قرار دهند. باید کمترین مقدار سهامی که در اساسنامه مشخص شده را خرید ثبت شرکت کنند. هزینه هایی که برای استفاده از خدمات شرکت حقوقی مشاور خود می پردازید. ارائه ی اقرارنامه ی همه ی اعضا ی هیات مدیره مبنی بر اینکه کارمند رسمی دولت نیستند و مدیر عامل مبنی بر اینکه در شرکت دیگری سمت مدیریت عامل را دارا نیست. ارائه ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

موضوع فعالیت ثبت شرکت

در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد. شرکتی است که تحت نام مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و 1 یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود. تامین سرمایه مورد نیاز شرکت که در قالب آورده نقدی و غیر نقدی شرکاء(سهامداران)محقق می گردد نیز از جمله شروط لازم برای ایجاد شرکت است. دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص که قسمت پایین آن کلیه صفحات آن به امضاء تمامی سهامداران رسیده باشد.

  • گاه به واسطه ثبت شعبه در مناطق آزاد و یا اخذ نمایندگی یک شرکت خارجی بسیار مهم است که اصول و اطلاعات بررسی شود.
  • رونوشت کارت ملی برابر اصل شده توسط دفاتر اسناد رسمی-همه ی اعضای هیات مدیره ،سهامداران و بازرسین.
  • دقت شود که ثبت شرکت به طور کلی یک سری مزایا دارد و می توان روابط رسمی و قانونی برای شرکت را بیشتر از قبل مدنظر قرار دهد در غیر این صورت دردسرساز می شود.
  • و پس از کسب مجوز های لازم ، یک درخواست مبنی بر تقاضای دانش بنیان شدن شرکت برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید فرستاد ، که پس از تایید شدن شرکت دانش بنیان محسوب می شود.

با توجه به گسترش روز افزون علم و فناوری و دسترسی مردم به اینترنت، دولت ها تمایل دارند که خدمات خود را هرچه بیشتر به شکل الکترونیکی ارائه دهند. در مورد تغییر هزینه ثبت شرکت تجاری با توجه به نوع آن می توان به شرکت سهامی خاص اشاره کرد. در این شرکت با توجه به این که تعداد شرکا زیاد تر است متقابلا متن آگهی روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می شود نیز زیاد تر خواهد بود. میزان سرمایه شرکت هنگام ثبت آن نیز در هزینه ثبت تاثیر دارد . بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع شرکتی ثبت کنید باید نام شرکت و موضوع فعالیت را انتخاب کنید. می توانید به مقالات راهنمای انتخاب نام و موضوع فعالیت شرکت مراجعه نمایید.

» در چه مواردی حق حبس وجود ندارد ؟

با توجه به میزان زمان لازم بهتر است از شرکت های خدماتی برای ثبت شرکت استفاده کنید. همان‌ طور که گفتیم یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی ارائه اساسنامه است. در این نوع از شرکت‌ ها و تمام سرمایه اولیه شرکت توسط مؤسسین تأمین می‌ شود و به‌ همین دلیل به آنان شرکت سهامی خاص گفته می‌ شود. این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد. اما روزنامه کثیرالانتشار به هنگام ثبت شرکت و جهت اطلاع‌رسانی است. شما باید یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور را انتخاب کنید و آگهی را در آن چاپ کنید.

مراحل ثبت شرکت

anonymous