ثبت شرکت سهامی خاص

لازم نیست نگران ثبت شرکتتون باشید ما صفر تا صد ثبت شرکت شما را انجام میدیم. کارشناسان ثبت شرکت شایگان شما را تا پایان مراحل ثبت راهنمایی میکنند. برای اینکه تاجر بتواند در مناقصه ها شرکت کند و یا پروژه بزرگی را از شرکت های مختلف تحویل بگیرد ، گام اول او ثبت شرکت خواهد بود.

در بخش «سرمایه شخص حقوقی» سایت اداره ثبت‌ شرکت‌ها باید تکلیف میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید. در شرکت‌های سهامی، تعداد سهم و ارزش اسمی آن هم در این فرم وارد می‌شود. برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۰۰ هزار تومان است.

مراحل ثبت شرکت

شرکت‌ تجاری نسبت به اشخاص حقیقی دارای اعتبار بیشتری در مواردی مانند دریافت تسهیلات است. ضمن اینکه برخی مجوزهای فعالیت صرفا به شرکت‌ها ارائه می‌شود. همچنین طبق قانون شرکت‌هایی که به ثبت نرسیده باشند و به عنوان شرکت فعالیت کنند، تضامنی محسوب می‌شوند و در برابر اشخاص خارج شرکت مسئولیت تضامنی دارند. امکان عضویت در شرکت تعاونی عام برای همه افراد وجود دارد و قسمتی از سرمایه شرکت توسط فروش سهام به عموم مردم تامین می‌شود.

ثبت شرکت به چه معناست؟

اقدام نهایی، تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت می باشد که آخرین گام جهت ثبت یک شرکت تلقی می شود. میزان حداقل تعداد سهامداران جهت ثبت شرکا ۲ نفر و در شرکت های سهامی خاص ۳ نفر می باشد. اگر شرکتی را خودتان ثبت کنید، واضح است که در بدو تاسیس رزومه یا سابقه ای برای شرکت وجود ندارد، اما اگر به سراغ خرید شرکت بروید، پروژه های انجام شده و رتبه بندی اخذ شده به کام شما خواهد بود. برای درخواست ثبت انحلال شرکت سامانه ثبت شرکت باید کلیه اعضا صورت جلسه انحلال را امضا نمایند.و اگر یک نفر آن را امضا ننماید انحلال شرکت منتفی می شود.اما اگر یکی از شرکا خود در جلسه حضور نداشته باشد اما به یکی از اعضا وکالت تام داده باشد می توان شرکت را منحل نمود. بعد از آن موضوع شرکت را با توجه به نوع فعالیت و مدت آن معین نمایید.مدت فعالیت می تواند محدود یا نامحدود باشد.در صورتی که محدود باشد حداکثر مدت فعالیت را به ماه مشخص نمایید.

  • نوع دیگر شرکت‌های پرطرفدار در ایران، شرکت با مسئولیت محدود است که حداقل با دو شریک تشکیل می‌شود.
  • پرونده متقاضی را بر اساس مدارک ابرازی و اطلاعات ارسالی بررسی نموده و استعلامات لازم را اخذ می کنند .
  • سرانجام، همان طور که پیشتر گفتیم، ماده ی 9 نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیتِ شرکتِ ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است.
  • در این مرحله اطلاعات متن اظهارنامه،اساسنامه و شرکتنامه را تایپ نمایید.
  • این مطالعات به طور کلی یکی از مهمترین رشته ها در علم حقوق محسوب می شوند.

با توجه به عدم ثبت٫ نیازی به تعیین و استقرار اقامتگاه و تابعیت ندارند و موضوع فعالیت شرکت های مدنی غیرتجاری می باشد و همواره سود و زیان به نسبت سهم الشرکه هر شریک تقسیم می گردد. شرکت سهامی خاص، شرکت هایی که برای ثبت نیازمند حداقل ۳ نفر عضو می باشند و طول مسئولیت هیأت مدیره۲ سال است و وجود سمت های هیأت مدیره، مدیر عامل و نایب رئیس در آنها الزامی است. ناگفته نماند که پس از تایید نام شرکت، فقط تا دو ماه مهلت باقیست تا شرکت ثبت شود.

افرادی که اجازه ثبت به آنها داده شده است ، شرکت ها هستند. شرکت ها می توانند بدون وجود هیچ شخص حقیقی با یکدیگر شریک شده و شرکت جدیدی ثبت کنند. حتی بانک ها، بخشی از اموال خود را در مزایده ها و مناقصه ها واگذار می کنند.

ثبت شرکت ، تغییرات ، کد اقتصادی

لازم به ذکر است که اگر ثبت شرکت خدماتی توسط وکیل انجام می‌شود باید حتما یک وکالت‌نامه به نام وکیل تنظیم شود. میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری). آیا امکان ثبت شرکت با دفتر کار مجازی هم وجود دارد؟ یعنی از خدماتی که برخی سایت ها برای ارائه فضای کار ارائه میکنن استفاده کنیم بدون اینکه خودمون در دفتر حضور داشته باشیم.

به عنوان مثال چنانچه با مشکل مالی روبرو شوید و شرکت مسئولیت محدود ثبت نموده باشید نمی توانید برای دریافت وام و تسهیلات بانکی اقدام کنید. بهتر است بدانید که لازمه انجام هرگونه فعالیت تجاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی داشتن کد اقتصادی است. مراجعه و هزینه ی آگهی را از طریق همین سامانه ثبت شرکت به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. در واقع درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه ی رسمی جمهوری اسلامی ایران، آخرین گام جهت ثبت شرکت تلقی می شود. بعد از روشن کردن تکلیف شعب شرکت و سمت اشخاص در آن، باید به سراغ تعیین سال مالی شرکت بروید و در مرحله بعد فرم مربوط به‌صورتجلسه را تکمیل کنید.

حالا باید کپی برابر اصل شده ای از اساسنامه ی خود را در سایت اداره ی ثبت شرکت ها بار گذاری نمایید. اطلاعات مورد نیاز این بخش شامل اطلاعات هویتی افراد، آدرس پستی یا اطلاعات تماس آنها است. بنابراین این اطلاعات را باید از قبل در اختیار داشته باشید. در این بخش معمولا میزان سهام و مسئولیت هر کدام از افراد نیز مشخص خواهد شد. همچنین برای برخی اسامی خاص محدودیت‌هایی وجود دارد که باید به تایید برسد. از جمله این اسامی می‌توان به نام ائمه و یا سایر اسامی مذهبی اشاره کرد.

misc