برترین نمونه اسم برند اسم شرکت های ایرانی ️

مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کرده‌ام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقاله‌ای جامع در این باره ثبت شرکت در تهران برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است. مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید.

اسم برند زیبا

” که به معنی مشاور است برای نام وب سایتتان استفاده کنید. نام دامنه باید به گونه ای انتخاب گردد که هنگام معرفی به مشتری، به راحتی آن را فهمیده و بتواند بدون اشتباه آن را تایپ کند. سعی کنید نام دامنه انتخابی شما دارای حالت‌های مختلف برای تایپ نباشد. NameMesh پیگیری ثبت تغییرات شرکت ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند.

طبق اطلاعاتی که من دارم، مثلا در مورد محصول روغن نباتی، سهم اعظم تولید محصولات عرضه‌شده تحت نام این برند را یکی از کارخانه‌های دیگر ایران انجام می‌دهد. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند. اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند.

انتخاب اسم شرکت

از بین این سه اسم هم ممکن است یکی دو تا توسط افراد دیگری گرفته شده باشد. اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شده‌اند، به نام‌هایی که قبلا نوشته بودید برگردید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد.

  • کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و …
  • در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.
  • اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.
  • هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود.

حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم. حالا این اسم می‌تونه نام فرزند، شرکت یا برند باشه. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

قوانین انتخاب اسم برند

چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس ثبت برند تجاری از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد.

اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند. مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعاره‌ای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر می‌آورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.

برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند. این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند. به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن.

اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند . این نام را به‌خاطر پوریای ولی (پهلوان محمود خوارزمی)، عارف و پهلوان ایرانی صاحب کتابکَنزُالحقائق به‌عنوان نام برای پسر برمی‌گزینند. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد.

پاسخ به ۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد . ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.