اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

خبرگزاری آریا- به دنبال یک سایت پیشنهاد دهنده اسم برند هستید؟ با ما همراه باشید. چندین ماه پیش برای برندی که قصد راه اندازی آن را داشتم، به دنبال یک اسم مفهومی و در عین حال جذاب می‌گشتم. همان‌طور که حتما می‌دانید اسم برند تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری آن برند خواهد گذاشت. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد.

اینگوار کامپردا، موسس این برند، این واژه را از ترکیب حروف اول اسم کوچک و اسم فامیل خود به اضافه ی دو حرف اول مزرعه و روستایی که دوران کودکی خود را در آن جا سپری کرده (به ترتیب Elmtaryd و Agunnaryd) انتخاب نموده است. آیا از قهوه خاصی یا غذای خوش طعم معروفی سرو می‌کنید؟ سعی کنید صفت‌های مختلف (گرم، خانگی، شیرین و …) را با اسم نوشیدنی یا غذاها ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست می‌یابید. اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید.

  • شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.
  • زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .
  • بزوس در صدد بود که اسم کتابفروشی آنلاین خود را «Cadabra» بگذارد اما اولین وکیل حقوقی این شرکت، تاد تاربرت، او را متقاعد کرد که این اسم شباهت بسیاری با واژه ی «Cadaver» (به معنای جنازه و جسد) دارد.
  • در نهایت تمام ایده‌های خود را یادداشت کنید چون با بررسی آن‌ها می‌توانید به نام مورد نظر خود برسید و در نهایت به خودتان زمان بدهید.
  • پس از این که استعلام را گرفتید در صورتی که نتیجه مثبت است باید ادامه مراحل را انجام دهید.

برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. سال‌های سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانسته‌اند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند.

استانداردهای نام گذاری برند

البته توجه داشته باشید که مشابه بودن نام ها در برندهای یک طبقه مشکل ساز است. 1) می توانید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کنید و از این طریق به استعلام برند خود بپردازید. نکته ای که باید بدان توجه کنید این است که در این سامانه، برندهای در حال ثبت که هنور روند ثبت آن ها تکمیل نشده در نظر گرفته نمی شوند. 1) زمانی که برای جستجوی ثبت تغییرات شرکت علائم تجاری ثبت شده اقدام کردید و پس از این که شما برند خود را ثبت می کنید، قانون اجازه می دهد از افرادی که با نام مشابه شما مشغول به فعالیت هستند شکایت کنید. پس از شکایت شما، از فعالیت این افراد جلوگیری می شود، چون داشتن برند به این معنی است که این اسم به شما تعلق دارد و هیچ شخص دیگری حق سوء استفاده از آن را ندارد.

اسم برند خارجی

سلام خانم محبی سپاسگزاریم از لطف شما، بله امکانش هست خیلی راحت با اخذ عضویت اتاق بازرگانی، البته بستگی به برند شما هم داره شاید اصلا نیاز نبود. لطف بفرمایید تماس بگیرید تا همکاران کامل برای ثبت برند چه فارسی و چه لاتین شما رو راهنمایی بفرمایند. سلام جناب صمیمی، اگر برند مادرید و جهانی ثبت نشده باشد شما می توانید در ایران ثبت کنید، در صورتی که ثبت شده باشد شما باید قرارداد و نمایندگی اخذ نمایید.

نام برند باید در سایر کشورها و یا زبان‌های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد. نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزیتهای کالا یا خدمت باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی ثبت برند دارد. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن.

برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .

سوالم اینه که ما یک کارگاه تولید لوستر راه انداختیم و تازه استارت کارمون رو زدیم. ولی به امید خدا خیلی قوی و استوار رو به پیشرفت و حتی در آینده به صادرات هم اندیشیده ایم. ولی درحال حاظر هنوز هیچ اقدامی در مورد جواز کسب و پروانه نکردیم. آیا برای ثبت برند در این مرحله لازمه که اول جواز بگیریم؟ یا قبل از اقدام به جواز، میشه برندمون رو ثبت کنیم؟. شما باید الحاق به موضوع داشته باشید که این محصولات هم برای شما ثبت شود. این کار تقریبا ده تا پانزده روز زمان میبره و برای هزینه هم با کارشانس های شرکت تماس بگیرید.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1400

در نهایت اورتگا پس از تغییر آرایش حروف به واژه ی «Zara» رسید که از آن زمان تاکنون به یکی از برندهای مشهور در صنعت مد و لباس تبدیل شده است. بنابراین چگونه نامی پیدا می‌کنید که برای مشتریانتان جذاب باشد و به موفقیت شما کمک کند؟ اگر دکوراسیون کافی شاپ خود را به طور عالی طراحی کرده اید حالا وقت آن است که اسمی مناسب و جذاب برای کافی شاپتان انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای ثبت شرکت در تهران همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. کسب و کار علاوه بر مزایا و خدماتی که ارائه می‌دهد و خود را به مشتریان ثابت می‌کند، نیازمند یک برند برای اشغال ذهن بازار هدف نیز می‌باشد.

بیمه سلامت اصفهان

به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. استفاده از سایت مشروط بر قبول توافق‌نامه کاربری و حفظ حریم شخصی است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد.