۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

انتخاب نمونه اسم برند کاری فراتر از انتخاب صرفا یک نام تجاری و طراحی لوگو است. برای برندینگ موفق باید مسیری را پیمود که در نهایت ما را به نامی جذاب و تاثیرگذار برساند. اسم برند علاوه بر اینکه باید جذاب و گیرا باشد بایستی به گونه ای انتخاب شود که مشتری ها بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند؛ اینکه به خاطر سپردن اسم برند برای عموم مردم راحت باشد بسیار اهمیت دارد. در نتیجه هر اسمی به صرف جذاب بودن نمی تواند مناسب برند ما باشد و لزوما اسم مناسبی برای برند نیست. پس به این ترتیب انتخاب اسم برند می‌ تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر بیاید.

اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان ثبت شرکت در تهران می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید .

ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ثبت برند تجاری ۳ اسم باقی بماند. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.

درخواست‌های شما در یکی از پنج حالت تعیین وضعیت نشده، در حال بررسی، تأیید اولیه برای مصاحبه، رد شده و بسته شده قرار دارد. من، احسان ثبت تغییرات شرکت مهدی‌نژاد، بنیان‌گذار مجموعۀ هزارمدیر هستم. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام.

کمک برای انتخاب اسم مغازه

دامین بات علاوه بر دامنه ی مناسب ، نام های جذاب برای حساب کاربری توییتر و فیسبوک هم پیشنهاد می کند. این ابزار هم مانند ابزار شماره 10 برای استفاده ی آسان کاربر نرم افزار برای سیستم iOS دارد. دامینر علاوه بر معرفی بیش از 1,500 دامنه با رتبه بندی بالا دارای دو رابط خارجی برای سرویس دهی به مشتریان از سرور های مختلف است. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. سخن آخر نیز این سایت که استخدام شدن و کاریابی همیشه سخت نیست، فقط کافیست تا راه و رسم آن را بلد باشید.

  • بنابراین باید سعی کنید که نامی متناسب و زیبا انتخاب کنید.
  • در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد.
  • کاربر گرامی، برای حمایت از اسم یار لطفاً در صورت امکان سایت اسم یار را به دوستان خود معرفی نمائید و لینک این مقاله را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارید.

منظور از تصویری بودن اسم اینه که کلمه انتخاب شده اسم یه چیز واقعی باشه مثلا اپل (به زبان فارسی سیب) اسمی هست که تا دلتون بخواد از این مزیت بزرگ در نام گذاری استفاده کرده. نگاه به پاسخ هایی که یادداشت کرده اید کمک میکند لغات مناسب حوزه کسب و کارتان به ذهنتان خطور کنند و این امر منجر به یافتن ایده برای اسم فروشگاه اینترنتی خواهد شد. همانطور که مشاهده می کنیم همه روزه فروشگاه های اینترنتی زیادی راه اندازی می شوند. در چنین بازار رقابتی باید همه تکنیک های کوچک و بزرگ را به کار ببریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را به سایت و کسب و کار خود جذب کنیم. یکی از این تکنیک ها انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی مان است.

روش جالب برای دانلود فیلم و عکس در اینستاگرام

این روش نامگذاری فقط وقتی موثر خواهد بود که کاربران مطمئن بشن ارتباطی بین کسب و کار مورد نظر با برند موفق دیجی‌کالا وجود داره. وگرنه فقط یک حس تقلبی بودن و عدم صداقت را منتقل می‌کنه. من مسلم ابراهیمی هستم و همه من را به عنوان طراح فونت و بنیان‌گذار فونت‌ایران می‌شناسن اما از اونجا که سال‌های زیادی در بازار کار گرافیک و تبلیغات مشغول بودم.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

اگر چه Namelix عمدتا برای تولید نام های تجاری استفاده می شود، اما انعطاف پذیر بوده و قابلیت استفاده برای تولید نام محصول، برنامه و.. تمامی فرایند هم این سایت به صورت خودکار بوده با وارد کردن کلمات توسط شما انجام می شود. شدیدا توصیه می‌شود که نام دامنه شما همان نام کسب و کار شما باشد. پسوندی که انتخاب می‌کنید -یعنی .ir یا .com- اهمیتی ندارد، مهم اسم اصلی دامنه شما است.

پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید.

داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد. شما باید در تمام رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره جستجو کنید تا نام تجاری شبیه به نام تجای شما یا خود آن وجود نداشته باشد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید.

اولین و مهمترین عامل در هنگام ساختن برندتان تصمیم‌گیری در مورد چگونگی نامگذاری تجارت شماست. اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم موسسه در این صفحه برای شما قرارداده شده. واژه هایی مثل موسسه ، گستر ، شمال ، جنوب ، شرق و غرب ، به تنهایی نمی تواند کامل کننده اسم باشد.

پست شد در : misc