نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص چگونه است؟ کاملترین راهنما

درصورتیکه در مدارک ارسالی شما ایراد و نقصی وجود نداشته باشد،پیش نویس آگهی ثبت توسط کارشناس مربوطه تنظیم می گردد. تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده همواره به اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد ثبت شرکت بود. مرحله بعدی مربوط به اطلاعات شرکاء یا سهامدارن، بازرسین، آدرس و کد پستی شرکت و سایر اطلاعات مربوط به ساعت و تاریخ جلسات است که همه این اطلاعات باید کاملاً بر اساس سابقه ثبتی شرکت تکمیل شود.

هنگام ثبت قانونی شرکت، ضرورتی برای ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی وجود ندارد. در نام‌گذاری و انتخاب اسم این کمپانی‌ها نباید از ترکیب‌های تکراری استفاده کرد. همچنین عبارت «سهامی خاص» حتماً باید در عنوان شرکت نیز قید شود. شیوه انتخاب مدیران، تعیین وظایف و حدود اختیارات آنها و شرایط جایگزینی‌شان.

نکته قابل توجه این است که برای یک شرکت بعد از ثبت، تعهدات حقوقی به وجود می‌آید که باید نسبت به آنها آگاهی داشت. درصورتیکه شرکت طلبکار داشته باشد و طلب آنها ازطریق شرکت وصول نگردد،دادگاه حکم مبنی بر انحلال شرکت را صادر می کند. تغییر فعالیت های شرکت ویا به اتمام رسیدن موضوع فعالیت شرکت که بخاطر آن تاسیس شده بود. در مرحله بعد،از اطلاعاتی که در سایت مربوطه درج نموده اید،پرینت تهیه و اعضای شرکت آن را تایید و امضا نمایند. تمامی افراد می توانند با ورود به سامانه درخواست ثبت و تأسیس شرکت یا مؤسسه غیر تجاری خود را اعلام و ثبت نمایند.

ب شرکت سهامی خاص

نحوۀ انتقال سهام با نام و نیز طریقۀ تبدیل سهام با نام به سهام بی‌نام و بالعکس. 3 ) اوراق سهام باید متحد الشکل و چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و به امضای لااقل دو نفر که به موجب مقررات اساسنامه تعیین می ‌شوند‌ برسد . معمولا از روزی که مدارک شما کامل شده و تحویل شرکت ما می شود مدت زمانی بین 15 الی 20 روز کاری حدودا زمان می برد. البته این مدت زمان ممکن است کمتر یا بنا به دلایلی از سمت اداره ممکن است طولانی تر شود. مقررات مربوط به مجمع های عمومی شرکت به صورت ریز و با جزئیات باید در اساسنامه ذکر شود. شیوه انحلال شرکت و شرایط مربوط به آن باید در اساسنامه ذکر شود.

گفتیم که اعضای هیئت مدیره کلا یا بعضا از سوی مجمع عمومی قابل عزل می باشند. ولی اشکال که عملا برای عزل پیش می آید این است که مجامع عمومی معمولا اختیار دارند فقط درباره موضوعهایی که در دستور جلسه است بحث کرده و تصمیم بگیرند و مدیران شرکت های سهامی حاضر به درج این موضوع در دستور جلسه شرکت نمی شوند . دیگر آنکه یک پنجم سهامداران به ترتیبی که در مواد ٩۵ و ٩۶ (ل.ا.ق.ت.) بیان شد. دراین صورت هیئت مدیره مکلف است مجمع عمومی عادی را بطور فوق العاده دعوت کند. دراین مورد نیز گفته شده که مجمع می تواد مدیر را عزل کند حتی اگر عزل او جز دستور جلسه نباشد.

اعضای تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص

این مراحل مربوط به ثبت تاسیس شرکت هست، اما اقدامی که شما پرسیدین مربوط به زمانی میشه که شرکت قبلاً ثبت شده و تصمیم داره اعضاء هیات مدیره رو تغییر بده که شرایط و مراحل متفاوتی داره. از آنجائیکه انتخاب موضوع فعالیت شرکت از مسائل تخصصی است، توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص ثبتی موسسه حقوقی مشهور مشاوره نمایید. برایثبت شرکتدر تهران و ایرانابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد.

راهنمای قدم به قدم ثبت شرکت سهامی خاص

اما به نظر می رسد این الزام برای هیئت مدیره که از مهم ترین ارکان شرکت و مغز متفکر و موتور محرکه آن به شمار می رود. زیرا امروزه مدیریت به صورت یک امر تخصصی درآمده و ثابت شده است که اکثر صاحبان شرکت ها مانند صنایع حمل و نقل و … با همه علاقه و دلسوزی دیگر نمی توانند مدیری موفق باشند. بنابراین محروم کردن شرکت ها از استفاده چنین افرادی لایق نوعی علم گریزی وعین ضرر است .هر چند درعمل برای جبران ثبت برند تجاری این نقیصه سهامداران قسمتی از سهام خود را به فردی که متخصص امر مدیریت است تملیک می کنند تا او واجد شرایط عضویت در هیئت مدیره شود. اما به موجب یک قرراداد از وی تعهد گرفته میشود که پس از اتمام دوره مدیریت سهم مزبور را به تملیک کننده مسترد دارد. شرکت سهامی خاص معمولا برای اموری به کار می رود که تعهدات بالایی نیاز داشته باشد بطور مثال شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای تولیدی، شرکتهای دولتی .

به طوری که ملاحظه میگردد قانونگذار حداقل اعضای هیئت مدیره شرکت های سهامی را بر شمرده اما حداکثر تعداد آنان را پیش بینی نکرده است. از این رو تعداد اعضای هیئت مدیره در هر دو نوع شرکت سهامی می تواند به هر تعداد باشد و این امر ممکن است نظم اداره شرکت را مختل نماید. به نظر میرسد چنانچه مقنن سقفی برای تعداد اعضای هیئت مدیره تعیین یا تناسبی بین تعداد سهامداران از یک سو و تعداد مدیران از سوی دیگر برقرار نماید مفید خواهد بود. هنگام تاسیس و ثبت شرکت با مسولیت محدود باید تعداد اعضای هیئت مدیره و یا سهامداران شرکت را مشخص کنید.حداقل اعضا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر میباشد . شرکت سهامی خاص، دارای مجامع و هیئت هایی است که در موعدهای مشخص تشکیل خواهند شد. این مجامع در حال نظارت، کنترل، تصمیم گیری خواهند بود و به صورت جمعی تصمیم گیری می نمایند.

بر اساس ماده ۱۰۵ قانون تجارت، مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم را برای اداره شرکت دارا هستند، مگر اینکه در اساسنامه به ترتیب دیگری مقرر شده باشد. تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریتی که حداقل نصف سرمایه باشد اتخاذ شود و اگر در دفعه اول این اکثریت به توافق نرسیدند باید تمام شرکا مجدد دعوت شوند و این بار تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاد شود. البته این مورد می‌تواند در اساسنامه شرکت به شکل دیگری مقرر شود. معمولا هریک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارند دارای رای هستند اما اساسنامه می‌تواند حالت دیگری را درنظر بگیرد.

میخواستم راهنمایی فرمایید به چه صورتی می توان انصراف داد تا در آینده مشکلی برای اعضا پیش نیاد. چون این نکته را که اعضا هیئت مدیره نمیتونن در استخدامی دولتی شرکت کنند رو در نظر نگرفتیم و به همین دلیل قصد انصراف داریم.ممنون میشم راهنمایی فرمایید. در فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص، بعد از تایید نام شما با ابلاغیه تایید نام می توانید بدون اساسنامه حساب ” شرکت در شرف تاسیس ” باز کنید و بعد شماره گواهی بانکی رو توی سامانه وارد نمایید. ـ درصورتی که اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، ارائه فتوکپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و کپی شناسنامه و فتوکپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی. شرکت سهامی خاص چیست ؟ شرایط و مراحل و نحوه ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است و مدارک لازم برای ثبت آن چیست و در نهایت چه مدت زمان ثبت شرکت طول خواهید کشید. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص مبلغ یک میلیون ریال است.

  • شرکت های تضامینی به شرکت هایی اطلاق می شود که اگر فعالیت تجاری هم نداشته باشند باید با برند تجاری ثبت گردند و تعداد سهامداران آنها حداقل دو نفر باشند.
  • در این نوع شرکت مسئولیت هر یک از سهامداران به میزان درصد سهام بستگی دارد و هر سهامدار به میزان درصد سهامی که در شرکت دارد مسئول پرداخت بدهی شرکت می باشد.
  • در این مرحله از آموزش تصویری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت متن صورت‌جلسه تایپ شده در سامانه باید با متن صورت‌جلسه ای که به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم می‌شود، منطبق باشد.
  • خیر، میزان مالیات بر اساس نوع شرکت تعیین نمی شود .آنچه که در مالیات شرکت موثر است عملکرد مالی شرکت ها به طور سالیانه و سود خالص آن ها پس از بررسی دفاتر شرکت است.
  • در نام شرکت سهامی خاص، باید توجه داشت که از نام و نام خانوادگی و همچنین اسامی خاص استفاده نشود.

این مجمع قبل از تشکیل شرکت سهامی و در تمام مدت شرکت فقط یک بار تشکیل می شود و مرکب از کلیه موسسین و پذیره نویسان می باشد. حضور حداقل عده ای از پذیره نویسان که نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند در این مجمع ضروری است. اگر در دعوت اولیه اکثریت حاصل نشد مجامع عمومی جدید تا دو نوبت توسط موسسین دعوت می شود، مشروط به این که لااقل 20 روز قبل آگهی دعوت با قید دستور جلسه منتشر گردد. مجمع جدید با دارندگان حداقل یک سوم سرمایه معتبر می باشد و تصمیمات با اکثریت دو سوم آراء حاضرین اتخاذ می شود. اگر در مجمع عمومی سوم اکثریت مذکور حاصل نشد موسسین عدم تشکیل شرکت را اعلام می دارند (ماده 75 ل.ا.ق.ت).

مدارک لازم برای نقل و انتقال سهام

میزان سرمایه ی اولیه شرکت سهامی خاص باید ۱۰۰,۰۰۰ تومان باشد.در این نوع شرکتها هر فرد به اندازه ی سرمایه اش در شرکت مسئولیت دارد. هیئت نظار شامل three نفر از شرکا که عضو هیئت مدیره نمیباشند، است. شرکت های سهامی خاص قادر خواهند بود به میزان دست کم 5 الی 10 برابر مبلغ سرمایه شرکت از موسسات و بانکها وام و یا تسهیلات لازم را اخذ نمایند. سود قابل تقسیم عبارت است از سود خالص سال مالی شرکت منهای زیانهای سال های مالی قبل و اندوخته قانونی مذکور درماده فوق وسایر اندوخته های اختیاری به علاوه سود قابل تقسیم سالهای قبل که تقسیم نشده است.

نیز تصریح شده است و به همین دلیل شاید بتوان مهم­‌ترین وظیفه هیئت مدیره را اداره کامل شرکت و امور آن دانست. در کشور ایران انواع شرکت های تجاری وجود دارد که جدای از نوع فعالیت و موضوع آن ، در قالب یکی از انواع 7 گانه ی شرکت های تجاری تشکیل می شوند . هر یک از این شرکت ها قوانین و شرایط مختص به خود را دارند و کسانی که قصد تشکیل شرکت در این قالب ها را دارند باید مطابق با قوانین حاکم بر… سوم اینکه در اشاعه(برای انجام دادن هر عمل مادی یا حقوقی راجع به مال ماشع، پیگیری ثبت تغییرات شرکت اتفاق نظر و رأی کلیه شرکا ضروری است؛ اما در شرکت تجاری، به سبب داشتن شخصیت حقوقی، تصمیمات راجع به شرکت عمدتاً با اکثریت آرا اتخاذ می شود. امروزه به دلیل حمایت ها، معافیت ها و تسهیاتی که به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود، در خواست برای ثبت شرکتهای دانش بنیان افزایش یافته است. مرحله ی بعدی بعد از اینکه اطلاعات کافی و مورد نیازیتان را در رابطه با ثبت شرکت جمع آوری کردید و تصمیمتان را برای اینکه چه نوع شرکتی را به ثبت برسانید گرفتید هزینه ثبت شر کت میباشد.

1_نمایندگی شرکت در برابر اشخاص و کلیه ادارات دولتی و مؤسسات خصوصی. سهام شرکت غیر قابل تقسیم می باشد مالکین مشاع مکلفند که در برابر شرکت تنها به یک نفر از خودشان نمایندگی بدهند. … به طوري كه ملاحظه مي گردد از نظركسب تعداد آرا ماخوذه براي عضويت در هيئت مديره شركت سهامي خاص تعارض دارد. قانونگذار درشركت هاي سهامي خاص تشكيل مجمع عمومي موسس را الزامي ننموده لذا اين نوع شكرت مخير در تشكل مجمع عمومي موسس يا عدم آن مي باشد. نوع روزنامه رسمی به درخواست موکل “ابرار ” یا ” جمهوری اسلامی ” انتخاب می شود.