نحوه تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص به چه صورت است؟

قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود. شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد که منظور از کلیه افراد اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین می باشد. شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که در آن هر فرد به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارد پس چنین شرکتی به صورت شرکت سهامی خاص ثبت می شود. ۳ فروردین ۱۳۹۸ – برای ثبتشرکت سهامیخاص حداقلتعداداعضا 3 ثبت شرکت در تهران نفر است. حداقل سرمایه برای ثبت این نوعشرکتبه میزان یک میلیون ریال می باشد.

  • برای سرمایه ی غیر نقدی کارشناس رسمی وزارت دادگستری باید کتبا نظر دهد.
  • اعضای هیئت مدیره فقط باید از میان سهامداران انتخاب شود و مسئولیت شرکا در این نوع از شرکت بیشتر از شرکت با مسئولیت محدود می باشد.
  • نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد، همچنین از به کار بردن نام های تکراری که قبلاً به ثبت رسیده اند خودداری نمایید.
  • این است که قانون گذار مقرر کرده که در شرکت های سهامی عام، مؤسسان باید اقلاً 20 درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کنندو لااقل 35 درصد مبلغ تعهد شده را نقداً بپردازند(ماده6 لایحه قانونی 1347).
  • بازرسنیز مکلف است ضمن ارائه گزارش حاوی جزئیات معامله، نظر را درباره چنین معامله ای …تعداداعضای هیات مدیره درشرکت‌های سهامیعمومی نباید از پنج نفر کمتر باشد.

مطابق با بند ۷ از ماده قانونی مذکور در بند قبلی، سهام کنترلی حداقل سهامی است که دارنده آن نیاز دارد تا بوسیله آن بتواند اکثریت اعضاء هیات مدیره شرکت را انتخاب نماید تا از این طریق هدایت و کنترل شرکت را به اشخاصی که خودش می خواهد بسپارد. از همین رو است که در شرکت سهامی خاص به شرکاء شرکت، “سهامدار” گفته می شود و در شرکت هایی مانند شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و غیره، به شرکاء شرکت، “صاحبان سهم الشرکه” گفته می شود. کلمه سهام مخصوص شرکت های سهامی اعم از سهامی خاص و سهامی عام است و در سایر شرکت ها مانند شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و غیره، بجای آن از عبارت “سهم الشرکه” استفاده می شود. آسان بودن تشریفات تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص نسبت به سهامی عام.

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که سهام آن به چند دسته تقسیم شده است. شرکت سهامی خاص یکی از رایج ترین شرکت ها در ایران است که روزانه در موسسات حقوقی مختلف به ثبت می رسد. در شرکت های سهامی خاص تمام سرمایه توسط موسسین آن تامین می شود و مسئولیت سهامداران در قبال سود و زیان شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست. شرکت مسئولیت محدود به شرکتی گفته می شود که اعضای آن از حداقل دو نفر تشکیل می شود. هریک از شرکاء تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارند، در قبال تعهدات و قروض شرکت مسئولیت دارند.

اعضای تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص

تایید نشد بقیه اسم ها مورد بررسی قرار بگیرند.) سپس باید مدت شرکت که میتواند محدود یا نا محدود باشد را به همراه موضوع شرکت وارد کنید. حق رای شرکا در بعضی از شرکت ها بسته به میزان سهامشان است پس باید فرد منتخب با شما هم عقیده باشد. در انتخاب نوع شرکت باید دقت کنید و با توجه به نوع فعالیت اقتصادی شرکت که یک امر مهم است و در آینده اختیارات شرکت را تحت تاثیر قرار میدهد مسیر را طی کرد . این شرکت ها در حقیقت هدف جلوگیری از در دست داشتن اموال توسط افرادی خاص، جلوگیری ازگرانی یا جمع آوری اموال و هم چنین شکل دهی همکاری و کمک به مردم و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ایجاد اشتغال می باشد.

تشریفات قانونی مربوط به نقل و انتقال سهام

مجمع عمومی، یکی دیگر از ارکان مهم هر شرکت سهامی است و از اجتماع صاحبان شرکت تشکیل می شود. به عبارت دیگر، مجمع عمومی که شخصیت حقوقی شرکت وابسته به آن است شامل جمع سهامداران شرکت می باشد. پس از آن که شما مراحل مربوطه ثبت شرکت را طی کرده و شرکت شما در سامانه ثبت شرکت ها قرار گرفت لازم است تا به عنوان آخرین گام اقدام به ثبت شرکت در روزنامه رسمی کنید. پس از آن که آگهی ثبت شرکت شما در روزنامه رسمی قرار گرفت، شما قادر خواهید بود تا فعالیت خود را آغاز کنید. • افرادی را می توان به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب نمود كه سهامدار شركت باشند به عبارت دیگر عضو هیئت مدیره نمی تواند خارج از صاحبان سهام باشد. مدیران می توانند به مدت ۲ سال در شرکت سهامی خاص سمت خود را داشته باشند این مدت زمان قابل تمدید می باشد.

احراز اینکه پذیره نویسی کلیه ی سهام شرکت تعهد شده و مبلغ لازم یعنی حداقل 35 درصد از کل سرمایه تادیه شده است. اشخاص غیرسهامدار، حق شرکت در جلسات مجمع عمومی را ندارند مگر به عنوان وکیل یا منشی. مجمع عمومی محلی است برای ابراز اراده سهامداران تا صاحب سهم بتواند در تصمیم گیری ها شرکت کند. همچنین تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی سهامداران نیز از وظایف سهامداران می باشد.

تصمیمات مجمع عمومی با اکثریت دوسوم حاضران در جلسه معتبر خواهد بود. 16- در صورتی که ایجاد سهام ممتازه مورد نظر باشد، تعیین تعداد آن و امتیازات مربوط به آن. 6- تعداد سهام و مشخص نمودن تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آن . تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

شرکت سهامی خاص برای به ثبت رساندن نیاز به مدرک تحصیلی و یا مجوز ندارد در صورتی که موضوع فعالیت به گونه ای باشد که نیازمند این دو باشد . به این علت، برخلاف آنچه گفته شده است در مورد حق انتفاع، اگر حق مزبور به سبب از میان رفتن مال موضوع حق انتفاع از میان برود، شریکی ثبت تغییرات شرکت که حق انتفاع را آورده از شرکت خارج نمی شود. در این گام باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه و ارائه دهید تا بازرسان و کارشناسان آنها را مورد بررسی قرار دهند .این گام از مراحل مهمی است که باید پشت سر بگذارید و با توجه به نوع شرکتتان مدارک لازم را ارائه کنید.

پس از انتخاب هیات رئیسه و هیات مدیره و اعلام قبولی از سوی بازرسان، شرکت، تشکیل شده محسوب می شود. برای این منظور در نظر داریم بنیاد اقتصادی و خیریه را تاسیس کنیم. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد. در شرکت های سهامی خاص ،سهامداران و بازرسان به هیچ عنوان نباید نسبت فامیلی داشته باشند.

اگر سرمایه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود. نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود. گفتنی است که طبق ماده پنجم قانون، سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. همچنین مطابق با ماده ۲۱، شرکت‌های سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره‌نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک‌ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند. شرایط تاسیس شرکت‌های سهامی خاص در ایران آسان‌تر از دیگر انواع کمپانی‌ها است. طی کردن این روند قانونی زمان کمی از متقاضیان می‌گیرد و تشریفات و پیچیدگی‌های معمول را ندارد.

در صورت افزایش سرمایه ، صاحبان سهام شرکت در خرید سهام جدید به نسبت سهامی که مالکند حق تقدم خواهند داشت . ترتیب استفاده از این حق تقدم طبق مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند ماه 1347 خواهد بود. برگرفته از ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهام با نام همانطور که از اسم آن پیداست، سهامی است که مالک آن مشخص و معین است و چنین سهامی جزء دارایی های شخصی است که سهام فوق، در دفتر سهام شرکت به نام وی به ثبت رسیده باشد. 3- حداقل سرمایه مجاز شرکت سهامی خاص صد هزار تومان است که پرداخت نقدی ۳۵ درصد آن در زمان ثبت شرکت الزامی است که باید توسط موسسین شرکت تامین شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که تمایل به ثبت شرکت سهامی خاص دارید لازم است شرایطی را رعایت کنید. 5.سهام شرکت،قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت،مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است.ضمناَ این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید.

در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، کارشناسان نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند. انتخاب مجدد اشخاص به بازرسی بلامانع است ، همان طور که انتخاب مجدد اعضاء هیات مدیره بلامانع بود. مدیر عامل یکی از ارکان شرکت های ثبت برند سهامی ، مدیر شرکت در برابر اشخاص ثالث می باشد و شرکت با امضای او می تواند با ثالث قرارداد منعقد کند. مدتی که در طول آن امکان تشکیل مجمع عمومی فوق العاده وجود دارد از زمان تشکیل تا انحلال شرکت می باشد.

تعداد سهامداران در این نوع شرکت کم تر از سهامداران شرکت سهامی عام می باشد و مجمع عمومی در این… شرکت های سهامی خاص یا به عبارتی joint stock یکی از انواع شرکت های تجاری می باشند . این شرکت بین یک یا چند شریک تشکیل می شود و به تعدادی سهام تقسیم شده و مسئولیت کیفری هر یک از شرکاء بنا به تعداد اسمی سهام ایشان نا محدود است .