مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها چگونه است؟

مسئولیت سهامداران در قبال شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص می بایست پس از تعیین سرمایه شرکت، میزان 35 درصد از آن را در حساب شرکت نزد یکی از بانک ها واریز نمایند. نکات ثبت شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت سهامی خاص، حضور حداقل three عضو به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس (یکی اصلی و دیگری ذخیره) الزامی است که همگی باید به سن قانونی رسیده باشند. لازم به ذکر است که بازرسین نباید رابطه خانوادگی با هیئت مدیره داشته باشند. اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک سهم داشته باشند.( غیر از موارد عضو خارج از شرکا ) حداقل سرمایه مجاز شرکت سهامی خاص صد هزار تومان است که پرداخت نقدی ۳۵ درصد آن در زمان ثبت شرکت الزامی است که باید توسط موسسین شرکت تامین شود. مسئولیت هر یک از سهامداران در قبال دیون و تعهدات شرکت به مبلغ اسمی سهام وی بستگی دارد.

این روزنامه متعلق به قوه قضائیه است و مهم‌ترین وظیفه آن، انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به منظور اطلاع‌رسانی رسمی فعالیت آنها انجام می‌شود. هر گونه فعالیت تجاری شرکت‌ها در چهارچوب قانون باید در روزنامه رسمی آگهی شود. کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس‌دار ثبت شرکت با تمام توضیحات ضروری آن اصلی‌ترین مدارک شناسایی برای ثبت شرکت هستند. در مواردی که نیاز به استعلام سابقه کیفری و سوءپیشینه اشخاص باشد، این کار به صورت خودکار در سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌گیرد. البته برای گرفتن مجوز فعالیت از نهادهای دیگر ممکن است در حوزه‌های تخصصی به این مدارک نیاز پیدا کنید.

  • پس بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.
  • سلام وقت بخیر، در زمینه تولید ابزار، لوازم و تجهیزات پزشکی، چه نوع شرکتی مناسب هست؟ آیا برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت هست؟ و برای ثبت شعبه در خارج از کشور نوع شرکتی که ثبت میشه تاثیر داره؟ اگر ممکن هست با توجه به جوابی که به پرسش اول میدید به سوالات بعدی پاسخ بدید.
  • پرونده ارسال شده به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پس از بررسی صحت مدارک ارسال شده با توجه به ثبت نام سیستمی به مرحله کارشناسی می رود و در آنجا پس از طی نوبت توسط کارشناسان تایید و آگهی صادر میشود.
  • پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است.
  • همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت مختلط سهامی مبلغ یک میلیون ریال است که تهیۀ 35% آن برای آغاز فرایند ثبت شرکت کافی است.

ما افتخار داریم که خدمات با کیفیت را با بهترین خدمات به مراجعه کننده ها ارائه می دهیم. یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

در این مرحله ، مدیران شرکت ، بازرسین و دارندگان حق امضا را مشخص کنید. هیات مدیره حداقل 2 نفر عضو دارد که در شرکت های سهامی خاص حتماَ بایستی سهامدار باشند. انتخاب بازرس اصلی و علی البدل برای شرکت های سهامی خاص برای هر سال مالی ( معمولاَ همان سال شمسی ) اجباری است. اعضای هیات مدیره یا خویشاوندان درجه یک آن ها نمی توانند بازرس باشند. لازم به ذکر است، چنانچه موضوع فعالیت شما نیاز به مجوز از سازمان و ارگان خاص داشته باشد، می بایست قبل از ثبت از مرجع مربوطه مجوز گرفته و شماره و تاریخ مجوز را در این صفحه وارد نمایید. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به صورت اینترنتی می باشد و هر شخص حقیقی می تواند نسبت به ثبت و تغییرات شخصیت های حقیقی و حقوقی اقدام کند.

شرکت تضامنی چیست؟

به عبارت دیگر ثبت اشخاص حقوقی به طور کلی بر عهده اداره ثبت شرکتهای استان البرز است که با اختصاص شماره ثبت و شناسه ملی شرکتها را به رسمیت شناخته و آنها را در دفاتر ثبت نامنویسی میکند. ثبت تغییرات شرکتها یا موسسات اعم از تغییر نام، آدرس، سرمایه و اعضای شرکتها باید به اطلاع و ثبت اداره ثبت شرکتها برسد. از دیگر وظایف اداره ثبت شرکتهای استان البرز ثبت دفاتر تجاری یا مالیاتی است که برای شرکتهای فعال یا غیر فعال درخواست شده و در این اداره به تقاضای آنها رسیدگی میشود.

متقاضیان می بایست پس از ورود به سامانه ثبت شرکت مدارک خود را اسکن کرده و مراحل را بصورت اینترنتی و به سهولت طی کرده و شرکت خود را به ثبت برسانند. برای جلوگیری از رد نام شرکت پیشنهاد می کنیم تا مطلب « راهنمای انتخاب نام شرکت » را با دقت مطالعه نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشید.

نیاز هست مراقب قوانین مالیاتی باشید و برای اخذ کد های اقتصادی و ارزش افزوده خود اقدام کنید. در این قسمت تعدادی از مهم ترین مواردی را که بعد از ثبت شرکت باید رعایت کنید را به شما آموزش می دهیم. بعد از ثبت شرکتها شما برای تشکیل پرونده و بعد از آن تعیین حوزه مالیاتی جهت انجام امور مالیاتی نیاز به اخذ یک کد ۱۲ رقمی به نام کد اقتصادی دارید. ابتدا می بایست اطلاعات مربوط به درخواست کننده را در این فرم کامل نمایید. مشخصات خود را در فرم وارد کنیدو در باقی مراحل انتخاب نام شرکت، آدرس شرکت، سرمایه ی شرکت ،معرفی شرکا ، مشخص نمودن سهام شرکا و معرفی شعبه های شرکت ،روزنامه، اظهارنامه تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه نیز باید به طور دقیق کامل شود. در ادامه به توضیح و تشریح اداره ثبت شرکتها و آدرس و وظایف آن ها خواهیم پرداخت.

سایت اداره ثبت شرکتها

نوبت به تهیه ی سوء پیشینه کلیه ی اعضاء میرسد و باید اساسنامه و سوء پیشینه و مدارک شناسایی اعضاء را به اداره ثبت پست کنید. در اداره ثبت باید بعد از ثبت تعاونی،موضوع را به وسیله درج آگهی در “روزنامه رسمی” به اطلاع عموم برساند و رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه که مهر شده است را به اداره کل یا اداره تعاون ارسال می دارد. اداره تعاون مجوز ثبت به همراه مدارک لازم را به “اداره کل ثبت شرکت ها” ارسال می کند تا به ثبت تعاونی اقدام کند. اگر قصد دارید تا شرکتی ثبت کنید که هر یک از شرکا ضامن سود زیان فعالیت های شرکت باشند باید اقدام به ثبت شرکت تضامنی کنید این شرکت بین دو یا چند نفر تشكیل میشود. قابل ذکر است که بدانید اگر دارائی های این شركت ثبت شده برای تسویه کردن کلیه بدهی های شرکت کافی نباشد در اینجا هر یك از اعضا نسبت به پرداخت تمام بدهی های این شرکت مسئولیت داردن و میبایست آن را تسویه کنند..

حق‌الوکاله ثبت شرکت

در این مرحله باید نسخه اوراق در سامانه را پرینت کنید و به امضاء اعضای شرکت برسانی د. و مدارک مورد نیاز را به آدرس در تاییدیه پذیرش پست کنید و سپس شماره مرسوله را درون فرم سامانه وارد کنید. کلمه شرکت اصطلاحا معنای شریک شدن از 2 نفر یا بیشتر را میدهد که که هدف خاصی را دنبال میکنند. این شرکت با برای قانونی شدن و برخورداری حمایت از دولت نیاز به ثبت دارد تا شرکا از شخصیت های حقیقی به یک شخصیت حقوقی تبدیل شوند. همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه بنویسید .

مجامع فوق العاده و صورت جلسه های نوشته شده در آن ها زمانی دارای وجاهت قانونی برای ثبت و اجرا هستند که حداقل به رای موافق دو سوم افراد حاضر در جلسه رسیده باشند. پس از مراجعه به لینک بالا استان و شهر را وارد کرده و با وارد کردن شناسه ملی شرکت به مرحله بعد خواهید رفت. در صورتي اگر ثبت شرکت شما برعهده وکيل ثبت برند تجاری باشد باید اصل وکالتنامه وکيل دادگستری را داشته باشید . در شركت تضامنی اصالت و اعتبار به میزان سرمایه اشخاص در شرکت نیست بلکه اصالت در این شركت از طرف شركا و میزان اعتبار آن‌ها تامین میشود، نه میزان سرمایه ای که آن‌ها در شركتدارند. تصمیم گیری سهامدارانی که بیش از نصف سرمایه شرکت را در اختیار دارند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

تعیین نام شرکت های خارجی و موسسات غیر تجاری در شرف ثبت سراسر کشور. ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و تغییرات بعدی آن. بله کارشناسان ما با توجه به نیاز نوع شغل شما، شرکت مناسب رو برای ثبت معرفی می کنن. سوالم اینه که آیا نیاز به سوء پیشینه هست یا نه؟ و سوال بعدیم اینه که نیاز هست ما به اداره مراجعه کنیم یا کل کارها رو شما انجام میدین.

با توضیحاتی که دادین به نظر میاد شرکت محدود برای شما مناسب تر هستش برای ثبت این نوع شرکت 2 نفر عضو نیاز دارید که مدت زمانش هم حداکثر 2 هفته کاری زمان می بره. سلام من با یه شرکتی به صورت پروژه ای در زمینه کامپوتر کار پیگیری ثبت تغییرات شرکت می کردم الان می گن طبق قانون جدید شرکتشون باید به صورت حقوقی قرارداد ببندن و به شخص دیگه پروژه نمیدن. من خیلی عجله دارم می خواستم ببینم چه نوع شرکتی برای من مناسب هست و میتونم این شرکت رو زیر یک ماه ثبت کنم یا نه.