انتخاب نام شرکت چگونه است؟ پیشنهادات بسیار جذاب برای اسم شرکت

تکراری نباشد.به سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند. نام‌های تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت می‌شوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند. کلیه نام هایی که در واژه نامه های رسمی کشور نظیر دهخدا و یا معین دارای ریشه باشند ،قابلیت ثبت در اداره ثبت شرکت ها می باشند.

  • گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند.
  • نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.
  • _اسم شرکت می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد، توجه مصرف کننده را به خود جذب کند و برروی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند.
  • نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماَ متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.
  • انتخاب اسم شرکت جزء نخستین مقررات ثبت شرکت و از مهم ترین مراحل تاسیس یک شرکت است و همانند مقررات ثبت یک برند، مشمول قواعد خاص خود است.

سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم. گاه برخی افرادی اسمی برای شرکت خود انتخاب می‌نمایند که حتی از بیان آن شرمنده می‌شوند. چشم انداز ما تبدیل ثبت شرکت در تهران شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد.

البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد.

ده قانون انتخاب اسم شرکت

اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه، نوع فعالیت، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد . ۷- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. ثبت برند نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس آن را ندارد. توجه به نام همکاران و بهتر است بگوئیم رقیبان شما در انتخاب نام برای شرکتتان میتواند ذهن شما را بازتر و خلاق تر کند و در نتیجه میتوانید نام بهتر و منحصر به فردی انتخاب کنید.

همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود. گفتنی است که این موضوع در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است. مقاله ی انتخاب نام و اسم مناسب شرکت نیز به پایان رسید و در آخر از شما تقاضا داریم، نام شرکت مورد نظر خود را در بخش نظرات ارسال کنید، تا با متخصصین آگاه ثبت در این موضوع به بحث بپردازید و یک اسم مناسب برای شرکت خود برگزینید. همانطور که گفتیم انتخاب اسم مناسب بسیار حائذ اهمیت است. در ثبت شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر که مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی هستند، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نامی فارسی با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.

به یاد داشته باشید ثبت نام یک شرکت به صورت فارسی صرفاً به صورت ۳ سیلابه نمی باشد بلکه حتی اسامی که در اداره ثبت به ثبت نرسیده باشد حتی به صورت ۲ سیلابه قابل ثبت می باشند. اصل روزنامه ی رسمی شرکت و مجوز ها را به اداره ی ثبت شرکت ها باید ارائه دهند. ابتدا نیازاست برای تغییر نام شرکت، مجمع عمومی فوق العاده ای تشکیل گردد سپس بر اساس قوانین صورت جلسه ای تنظیم گردد که البته به امضای هیات مدیره رسیده باشد. آیا می توان پس از ثبت شرکت نام شرکت را تغییر داد؟ این سوالی است که برخی مدیران آن را می پرسند و برای پاسخ به سایت ثبت فردا مراجعه می کنند، باید بگوییم پاسخ مثبت است.

انتخاب اسم برای شرکت

در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که تغییرات شرکت اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.

راهنمای انتخاب اسم شرکتهای تجاری

بهترین راه این است که با بررسی رقبای خودتان و مشورت با کارشناسان اسمی مناسب برای شرکت‌تان انتخاب کنید. استعلام اسم شرکت از دو طریق صورت می گیرد که عبارتند از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سامانه شناسه ملی که بیشتر توضیح خواهیم داد . توجه داشته باشید که اسم شرکت باید به درستی و متناسب با موضوع فعالیتی انتخاب شود در غیر این صورت پس از مدتی مجبور به تغییر نام شرکت خواهید شد که همین امر تاثیرات منفی در بازاریابی و تبلیغات شرکت شما خواهد داشت . انتخاب نامی که معنادار و در راستای تجارت شما باشد بهترین گزینه است. آیا مخاطب می تواند بلافاصله پس از شنیدن اسم شرکت شما نوع فعالیتتان را تشخیص دهد؟ نام های بی معنی بسیاری وجود دارد که جذابیت بسیاری نیز دارند.

در این قسمت بعضی از اسم های اصیل ایرانی را به همراه معنای آن ها معرفی می کنیم. توجه به معنای کلمه بسیار مهم است و شما می توانید با توجه محصولات و یا خدماتی که به مردم ارائه می کنید از این اسامی اصیل اقوام ایرانی استفاده کنید. واقعیت این است که تمامی اسامی و عناوین در صورتی که با یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب شوند می توانند کارآمد و موثر باشند.

برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه. سلام .من یک نام برای شرکت قطعه سازی خودرو (اگزوز )می خواستم.تشکرالبته اگر یکی از سیلاب هاش اسم بهرام هم باشه ممنون میشم. بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد .

ضمانت اجرای حقوقی

حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. ماده ۳- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . از آنجایی که نام شرکت‌ها باید متفاوت از عنوان‌های موجود و ثبت‌شده باشد، در نتیجه اسم پیشنهادی بهتر است چند سیلاب داشته باشد تا امکان پذیرش آن بیشتر شود. گفتنی است که برخی کلمات در نام‌گذاری شرکت‌ها جزو سیلاب محسوب نمی‌شوند و باید توجه داشت که اسم انتخابی بدون این کلمات شامل حداقل سه سیلاب باشد. صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند. نامِ تاییدشدۀ شخصیت حقوقیِ در شرف تاسیس یا در حال تغییر فقط به مدت ۳ ماه از تاریخ تایید اعتبار دارد و اگر برای ثبت و آگهی آن اقدامی صورت نگیرد، این اسم منقضی می‌شود و دیگر اعتبار نخواهد داشت.

در همین راستا ضروری است که به آدرس rrk.ir مراجعه کنید. در اولین قدم باید برای استعلام باید به بخش آگهی‌های قانونی رجوع کنید و با وارد کردن اطلاعات جستجو را انجام دهید. در این سایت تمام آگهی‌های اشخاص حقوقی با اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها به طور رایگان در دسترس شما است. اگر نام بومی یا یک محل جغرافیایی در اسم شرکت استفاده می‌شود باید حتما مستندات و مدارک موردنیاز ارائه شود. انتخاب نام برای شرکت از مراحل اساسی و اولیه در راه اندازی شرکت است. برای انتخاب نام شرکت باید مواردی را در نظر گرفت که قانون مشخص کرده است که در این مقاله با ذکر مثال به آنها می پردازیم.

استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم برای شرکت بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. برای انتخاب اسم مناسب برای شرکت می توانید با مراجعه به برخی از موسسات ثبتی از پیشنهادات آنها ونمونه اسم شرکتکه به شما ارائه می شود استفاده کنید و مشاوره کارآمد دریافت کنید. شرکت ایلیا در این مقاله درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برندو شرکت مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه می نماید تا راهنمای شما باشد .

انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینه‌ها و زحماتی که متحمل می‌شوید، می‌ارزد. چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد. هر دو آنها باید بر اساس دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری باشند و نام شرکا نباید در اسم آنها قید شود.