الزام مجدد به ثبت نام در سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی

همچنین وجود ایمیل اختصاصی بسیار برای این سامانه قضایی ثنا مهم است؛ به گونه‌ای که اگر شما ایمیل خود را ثبت نکرده باشید در هنگام ثبت نام و احراز هویت یک ایمیل کامل و اختصاصی به شما داده می‌شود. امروزه با توجه به خدمات بی نظیر تکنولوژی و دنیای فناوری، شما می‌توانید با استفاده از سامانه ثنا تمامی خدمات قضایی خود را به صورت ثبت تغییرات اینترنتی دریافت کنید. به گونه‌ای که خدمات ثنا تنها در گوشی همراه شما رویت می‌شود و به همین شکل است که حریم شخصی شما حفظ می‌شود. سامانه قضایی ثنا و نحوه ثبت‌نام گام‌به‌گام در آن که امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است به ساده‌ترین روش ممکن انجام می‌شود کافی است در این مقاله با فراپیام همراه باشید.

سپس در این مرحله اطلاعات خود را به درستی وارد کرده و ادامه را میزنید. پس از اطلاعات تکمیلی خود شامل دین ، محل تولد، آدرس سکونت اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد میکنید. پس از آن گزینه ثبت اطلاعات اولیه را زده و به مرحله بعد می روید. 5- حالا در صفحه ی پیش رویتان با کلیک بر روی کادر آبی رنگ با عنوان ( ارسال مجدد رمز موقت) ٬ پیامکی حاوی کد برای شما ارسال میشود که شما با وارد کردن آن می توانید وارد صفحه اصلی شده و نسبت به مشاهده ابلاغیه های خود اقدام کنید. این که سامانه ثنا دریافت ابلاغیه ها را به صورت الکترونیکی فعال کرد توانست بسیار این روند مشاهده ابلاغیه ها را سریع تر کند و افراد خیلی ساده با استفاده از اینترنت می توانند این ابلاغیه الکترونیکی ثنا را مشاهده کنند. در نهایت با با وارد کردن کد ملی خود و اطلاعات دیگر می‌توانید از کلیه امکانات اپلیکیشن ابلاغ الکترونیک قضایی استفاده کنید.

برای ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیک قضایی باید وارد سایت eblagh.adliran.ir شوید. سامانه ای است که توسط قوه قضاییه راه اندازی شده برای ابلاغ اوراق قضایی و ثبت شکایات و دادخواست ها. تنها طریقی که برای استفاده از خدمات سامانه‌ی ثنا لازم است ، ثبت‌نام در این سامانه از طریق دفتر خدمات الکترونیکی قضایی میباشد. مدارک لازم برای ثبت‌نام ، کارت ملی و شناسنامه و دارا بودن یک گوشی همراه میباشد. خبرگزاری میزان – سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی به منظور راحتی مردم و کاهش هزینه‌ها توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است. سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی به منظور راحتی مردم و کاهش هزینه‌ها توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است.

به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه نمایند. بر اساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 قوه قضائیه وظیفه دارد اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه‌ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه کنند. براساس قانون از این پس هر فرد ایرانی باید دارای یک حساب کاربری ویژه ابلاغ‌های قضایی باشد. افراد باید برای ایجاد حساب کاربری و دریافت شناسه و رمز حساب به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنند و یا پس از انجام مراحل نخست ثبت نام از طریق نشانی sana.adliran.ir برای احراز هویت به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنند.

پس با این وجود اگر شما هم فردی هستید که پرونده های قضایی دارید حتما نیاز به سامانه ثنا دارید و باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید تا بتوانید پرونده های خود را بهتر مدیریت کنید. از جمله دیگر خدمات سایت ثنا برای افراد خارج از کشور می‌توان به صدور گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. ایرانیان خارج از کشور برای دریافت این گواهی در گذشته باید تایم زیادی را در حدود دو تا سه ماه سپری می‌کردند ولی به کمک این سامانه صدور گواهی سوء پیشینه به زبان انگلیسی یک روز انجام می‌شود. سوالاتی در این خصوص وجود دارد که آیا برای امور انحصار وراثت ثبت نام در سامانه ثنا لازم است یا خیر؟ همانطوری که می‌دانید برای امور انحصار وراثت نیاز به دریافت گواهی انحصار وراثت است که برای این کار باید ثبت دادخواست صورت بگیرد. در این قسمت، پرسش هایی که مرتبا از سوی اشخاص در رابطه با سایت سامانه ثنا مطرح می شود، به همراه پاسخ این پرسش ها، قابل دسترسی می باشد. کاربران برای ورود به سامانه ثنا باید به سایت sana.adliran.ir مراجعه کنند.

به استناد قانون آیین دادرسی کیفری ، قوه قضاییه موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی ابلاغ نماید . به این منظور ، قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای را طراحی نمود تا مشاهده ابلاغیه دادگستری از طریق آن امکان پذیر شود . بنابراین ، در حال حاضر تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی دادگاه ، صرفا از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت برند تحت عنوان ” سامانه ثنا ” صورت می پذیرد و دیگر هیچ گونه ابلاغیه ای به صورت فیزیکی درب منزل اشخاص فرستاده نمی شود . لذا به منظور مشاهده ابلاغیه دادگاه ، باید نخست در این سامانه ثبت نام کرده و سپس اقدام به مشاهده ابلاغیه نمود . به همین مناسبت ، در چگونه مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا بپردازیم .

یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که حاوی رمز جدید شما در سامانه ثنا می باشد. این سامانه امکان ثبت نام غیر حضوری و برخط را برای کلیه افراد حقیقی فراهم کرده است و خوشبختانه مردم با وجود سامانه ​sana.adliran.ir نیازی به مراجعه به مراکز الکترونیک ثبت شرکت قوه قضاییه ندارند. همچنین اگر رمز موقت خود را به هر دلیلی از یاد برده‌اید می‌توانید از ارسال مجدد رمز استفاده کنید. شما در قسمت ویرایش اطلاعات نیز می‌توانید شماره موبایل خود را به راحتی تغییر دهید، تا از این پس ابلاغیه‌ها به شماره تلفن جدید ارسال شود.

ابلاغیه چیست؟

برای ورود به سایت ثبت نام ابلاغ ثنا باید از طریق آدرس sana.adliran.ir اقدام نمود و جزئیات این امر در متن مقاله توضیح داده شده است. دوستان عزیز به هیچ عنوان از طریق لینکی که با پیام تحت عنوان سامانه ثنا هست وارد نشید و هرگز مبلغی رو برای مشاهده وارد نکنید .اخیرا تعداد حملات فیشینگ با این عنوان بسیار زیاد شده و کافیه مشخصات کارتتون رو وارد کنید تا کل موجودی کارت رو خالی کنن.خواهشا دقت کنید. اگر اطلاعیه ای داشته باشید با انتخاب گزینه پرینت استعلام سامانه ثنا، برگه شما چاپ می شود. بله زمان مشاهده ابلاغیه توسط شما ثبت شده و به معنی ابلاغ قانونی به شما هست ، در نتیجه عدم حضور در دادگاه توجیه قانونی نداره . همچنین می‌توانید با ورود به سامانه و کلیک بر روی اطلاع رسانی، با استفاده از رمز پرونده 16 رقمی که ضمن پیامک به شما اعلام می‌گردد، از اقدامات انجام شده در پرونده خود مطلع شوید.

  • در قسمت راهنمای گروه بندی ابلاغیه، راهنمای نحوه گروه بندی ابلاغیه که توسط قوه قضاییه تدوین گردیده، برای مشاهده و دانلود قرار داده شده است.
  • ابلاغیه به زبان ساده پیامی است که از طریق رسمی برای ابرای اعلام موضوعی برای یک یا چند مخاطب ارسال می‌شود.
  • در مورد ویرایش اطلاعات توجه داشته باشید صفحه کیبورد شما برای وارد کردن اعداد به هیچ عنوان نباید فارسی باشد.

در حقیقت از سامانه سنا برای ثبت روزمره معادلات ارزی و سبکی به روش‌های بانکداری نوین استفاده می‌شود و به هیچ وجه به سامانه ثنا (ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی)ربطی ندارد. از تاریخ شروع به کار این سامانه هیچگونه ابلاغیه‌ایی به صورت کاغذی برای افراد ارسال نخواهد شد. پیش از سال 1395 و بعبارتی قبل از آغاز کار سامانه ثنا در صورت وجود ابلاغیه، ماموران موظف بودند برگه فوق را به آدرس فرد خوانده ارسال کنند. بعد از ورود به سامانه ثنا امکانات مختلفی را مشاهده می کنید و می توانید بسته به نیاز خود از یکی از امکانات سایت​sana.adliran.irاستفاده نمایید. اگرچه غیر حضوری شدن بسیاری از فرآیندها در قوه قضاییه، مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما قوه قضاییه نیز باید بسترهای مناسبی را برای ارائه این خدمت به صورت امن فراهم کند.

مراحل ثبت نام سامانه ثنا

در حقیقت این ابلاغیه برای این است که افراد خواهان و خوانده در یک دعوی به صورت کامل از روال پرونده توسط ابلاغیه مطلع شوند. اکنون، همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، وارد درگاه پرداخت اینترنتی بانک شده اید. در صفحه جدید، شرایط و مقررات استفاده از سامانه ثنا به شما نشان داده می شود؛ برای ادامه، دکمه تایید را بزنید. سلام لطفاشماره تلفن جدیددفاتراستانی رااعلام فرماید .اگه ممکنه به ۱۱۸ هم اعلام کنید. در این مرحله مراتب به طرفین پرونده ابلاغ شده تا جهت حضور در جلسات رسیدگی یا انجام اقدامات مورد نیاز دیگر مطلع گردند. در صورتی که شخص حقیقی هستید، بر روی ثبت نام شخص حقیقی کلیک کنید.

سامانه ثبت ثنا

برای اطلاع از نوع و مفاد قرار، به شعبه‌ی بازپرسی مراجعه کنید یا منتظر دریافت ابلاغیه باشید. فردی که قصد اقامه دعوا علیه شخصی داشته باشد ، اولین اقدامی را که باید انجام دهد ، ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا میباشد. در گذشته ابلاغیه توسط مامورین به درب منزل فرستاده می‌شد که این امر یک سری مشکلات را در پی داشت، اما امروزه بدون نیاز به مراجعه حضوری، این ابلاغیه را می‌توان روی موبایل دریافت کنید. بله، احراز هویت در این سامانه به ۲ صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود. احراز هویت غیر حضوری در همین مطلب به طور کامل توضیح داده شده است. در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را در سامانه ثنا وارد کنید.

برای انجام این پیگیری‌ها لازم است ابتدا از طریق سامانه ثنا ثبت نام کرده و رمز ورود خود را دریافت نمایید. برای انجام این امور راه‌های دیگری هم است به این صورت که فرد متقاضی گواهی انحصار وراثت در سامانه ثنا ثبت نام کرده و امور احراز هویت خود را انجام داده و به واسطه سامانه هزینه را پرداخت کرده و در آن سامانه درخواست خود را ثبت کند. سپس، یک کد فعال سازی موقت برای شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت مرحله دوم وارد کنید و پس از وارد کردن عدد تصویر، بر روی گزینه «دریافت رمز شخصی جدید» کلیک نمایید.