ثبت شرکت دانش بنیان

جهت ارائه این تسهیلاتی، حدودا ۱۲ بانک و ۹ صندوق پژوهش با صندوق تجاری سازی نوآوری ها همکاری می‌کند. شایان ذکر است که نرخ سود وام صندوق نوآوری و شکوفایی، از نرخ سود بانک ها بسیار پایین تر است که این مزید بر علت شده تا تعداد متقاضیان شرکت های مبتنی بردانش در ایران سالانه بالاتر رود. شرکت دانش‌بنیان به شرکت‌هایی گفته می‌شود که بر پایه‌ی دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرند. این شرکت‌ها برای گسترش اختراع و نوآوری و در حوزه‌ی فناوری‌های برتر مربوط تشکیل می‌شوند.

  • مزایا و خدماتی که ثبت این شرکت ها در اختیار شما قرار می دهد، بسیار کاربردی بوده و می توانید در طی یک الی دو سال، سرمایه قابل توجهی را کسب کنید.
  • شایان ذکر است که تقاضای ثبت شرکت می‌بایست حداکثر تا شش ماه پس از ثبت اظهارنامه در مرجع ثبت شرکت‌ها، ثبت شود.
  • شایان ذکر است، شرکت‌های متقاضی باید علاوه بر کسب شرایط ذکر شده در شاخص‌های عمومی (شامل کسب حداقل درآمد ذکر شده ناشی از فروش فناوری، کالا /خدمات دانش‌بنیان ، نیروی انسانی و سابقه بیمه کارکنان)، کلیه شرایط مشخص‌ شده در شاخص‌های اختصاصی آیین‌نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، را نیز احراز نمایند.
  • در صورتی که فعالیت شما تخصصی و با داده‌های علمی‌ست، ثبت شرکت دانش بنیان می‌تواند در جهت توسعه اهداف شما اصلی‌ترین گام باشد.
  • از جمله مزیت های شرکت های دانش بنیان می توان به دریافت مشاوره ‌های مالیاتی و حسابداری رایگان از سوی سازمان ‌ها، بخشودگی جرایم عدم بیمه، امریه نظام وظیفه ، جایگزین شدن پروژه ‌ها به جای خدمت سربازی، حمایت از حضور در نمایشگاه ‌های خارجی و بین المللی و … اشاره کرد.

در ادامه برای آنکه بدانید چطور شرکت ثبت شده را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنید ، باید با تعریف شرکت دانش بنیان و نوع خدمات و محصولات و انواع شرکت های دانش بنیان بیشتر آشنا شوید. دارای پیجیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه ی هدفمند ،توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد،در حوزه ی فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد،همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار، به صورت مداوم انجام تغییرات شرکت شود و عمده ارزش افزوده ی آن کالا، خدمات ناشی از دانش فنی و …نوآوری فناورانه باشد. دارای پیجیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه ی هدفمند ،توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد،در حوزه ی فناوری های بالا و متوسط به بالا باشد،همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار ، به صورت مداوم انجام شود و عمده ارزش افزوده ی آن کالا، خدمات ناشی از دانش فنی و …نوآوری فناورانه باشد.

جهت شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتی می باشد شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نمی باشد و حتما باید تحت عنوان شرکت یا شخص حقوقی شرکت کنند . اغلب عنوان های افتتاح شرکت ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان میباشد . برخی از شرکت ها و مؤسسات بزرگ نمی توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند ولی اگر تمایل به استفاده از تسهیلاتی که دولت در اختیار شرکت های دانش بنیان می کند داشته باشند می توانند می‌توانند واحد توسعه و تحقیقاتی خود را به صورت مستقل ثبت کنند و در سایت مربوطه ثبت نام کنند تا عملیات ارزیابی برای شرکت انجام شود. بهتر است بدانید مؤسساتی که اعضای هیات علمی دانشگاهی نیستند نیز می توانند به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شوند و نیازی به حضور اعضای اصلی و هیات علمی دانشگاه‌ها نیز در موسسات و شرکت های دانش بنیان نیست.

در شیوه نامه جدید امریه در شرکت دانش بنیان امتیاز علمی و آموزشی لحاظ نشده و بیشتر امتیازبندی مربوط به سمت و مدت زمان فعالیت فرد در شرکت دانش بنیان می باشد. دولت مزایایی از قبیل تسهیلات بانکی با بهره کم، واگذاری اراضی شهرک های صنعتی، تخفیف دوره های آموزشی و حمایت از کالاهای ساخت داخل را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است. بالاخره ماده ۶۵ به صنایع بالادستی و پایین دستی نفت وارد شده و دولت را موظف به حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بنگاه‌های خارجی در الحاق شرکت‌های دانش بنیان داخلی در این حوزه می‌کند.

اعضا هیئت مدیره میتواند حسب مورد از بین اعضای سهام دار و بدون سهام انتخاب می شوند . ناگفته نماند که پس از تایید نام شرکت، فقط تا دو ماه مهلت باقیست تا شرکت ثبت شود. ثبتینو شرکتی است که در این زمینه تخصص دارد و البته تجربه بالایی هم در این زمینه دارد. به شما پیشنهاد می دهیم که کیفیت و هزینه خدمات ثبتینو را با دیگر شرکت ها مقایسه کنید. در نهایت اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به آن پاسخ دهیم.

در این سال پژوهشگری به نام لیتل اولین تحقیقات خود را برای ایجاد شرکت های دانش بنیان آغاز کرد. و با به کار بردن عباراتی نظیر شرکت های فناوری محور توانست شرکتی جهت بررسی و توسعه اختراعات علمی، دانش و نوآوری ها تاسیس کند. لازم به ذکر می باشد که از آن زمان تا به اکنون عبارت هایی نظیر ” سازمان های دانش محور، شرکت های مبتنی بر فناوری های پیشرفته، شرکت های دانش مبنا، کسب و کار دانش محور، شرکت های مبتنی بر فناوری های نوین، سازمان های مبتنی بر نوآوری” رواج پیدا کرد که مصداقی از شرکت ها در نظر گرفته می شوند. سهامداران این شرکت ها، اغلب متخصصان و افراد تحصیل کرده ای هستند که با فراگیری علوم و دانش و نوآوری ‌ها موفق به ارائه یک خروجی غیر نقدی می شوند. این خروجی می تواند اموال معنوی همچون حق اختراع، طرح های صنعتی، دانش های فنی، نرم افزار ها و … باشد. اگر شما، مشمول شرایط ثبت شرکت دانش بنیان هستید و شرایط مندرج در آیین نامه را دارید، بایستی مدارک لازم را در سامانه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان که در این لینک قرار دارد، آپلود کرده و ثبت نام را تکمیل کنید.

مجوز شرکت دانش بنیان چگونه اخذ می شود؟

بنابراین، یکی از ملزومات ثبت شرکت دانش بنیان داشتن اختراع و نوآوری می باشد. در ابتدا باید به پورتال daneshbonyan.ir مراجعه نموده و از قسمت ثبت نام و ارزیابی، سامانه ثبت شرکت‌ها را انتخاب نمایید و یا می‌توانید به صورت مستقیم از لینک reg.daneshbonyan.ir به این سامانه وارد شوید. بهتر است قبل از ثبت نام، آیین نامه‌ها و قوانین و بسته‌های حمایتی مربوط به ثبت شرکت دانش بنیان را مطالعه بفرمایید.

معافیت مالیاتی شرکت دانش بنیان، عوارض، ‌حقوقی گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت پانزده سال. موسسه حقوقیفکر برتر، به لحاظ اهمیت موضوع، دیری است که خدمات خود را به متقاضیان ثبت شرکت ارائه می نماید. چنانچه قصد دارید یک شرکت دانش بنیان به ثبت برسانید، در اسرع وقت با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس بگیرید و از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید. شرکت های دانش بنیان از حمایت های دولتی نظر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت 15 سال و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره بلند مدت یا کوتاه مدت و یا بی بهره برخوردار می باشند. نخست طرح شما وارد دبیرخانه صندوق نوآوری و شکوفایی شده و در بخش پذیرش مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و سپس طرح مذکور به معاونت تسهیلات و تجاری سازی ارسال می‌شود تا طرح شرکت توسط یکی از کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

لذا درباره ی امکان استفاده از مزایای قانونی در زمان ثبت شرکت، نمی توان اظهار نظر کرد و ارزیابی بر مبنای عملکرد شرکت ها پس از ثبت و فعالیت شرکت انجام می شود. باید توجه داشت در قانون، قالب جدیدی به نام شرکت دانش‌بنیان برای ثبت شرکت‌ها به وجود نیامده است و در واقع قالب‌های اصلی برای ثبت شرکت‌ها همان است که در ماده ۲۰ قانون تجارت به آنها اشاره شده است، که معروف‌ترین آنها شرکت سهامی و با مسئولیت محدود است. لذا متقاضیان ثبت برند تأسیس شرکت دانش‌بنیان، در گام اول شرکت خود در هر قالبی که مدنظرشان است ثبت می‌کنند و سپس می‌توانند نشان شرکت دانش‌بنیان را از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با طی فرآیندهای لازم برای شرکت خود به ثبت برسانند. ، بر مبنای آیین نامه مصوب کارگروه، ارزیابی شده و برای یک مدت محدود می توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند و برای تمدید زمان استفاده از مزایای قانون، باید دوباره ارزیابی شوند.

شركت با فعالیت توليدي

در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری سازی و عرضه کالاهای دانش بنیان ساخت داخل دستگاههای اجرایی حائز اولویت می باشند . شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا نوع ۲ و تولیدی نوع ۲ مشمول استفاده از معافیت مالیاتی نمی‌باشند. نکته حائر اهمیت این است که ثبت شرکت خدماتی دارای تشریفات خاص خودش است و در برخی موارد باید به طور دقیق با قوانین و جزئیات آن آشنا باشید، به همین دلیل بهتر است حتما از یک مشاورحقوقی و وکیل ثبت شرکت‌ها کمک بگیرید تا پروسه ثبت شرکت را به راحتی طی کنید و درهیچ یک از مراحل ثبت شرکت خدماتی با مشکل مواجه نشوید. کارشناس باید با بررسی تقاضای شرکت دانش بنیان، در گزارش جامع خود مقدار مبلغ تسهیلات تخمینی اش را ذکر نماید. قبلاً ذکر شد که تنها شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی وام درخواست کنند.

کارشناس صندوق نوآوری و شکوفایی با شنیدن دفاعیات از طرح شرکت نوبنیان و انجام بررسی و مطالعات لازم، درباره میزان تسهیلات، شرایط تادیه تسهیلات و وثیقه‌ای که شرکت باید به صندوق تسلیم کند، تصمیم گیری کرده و آنها را معین می‌کند. پس از تعیین کارشناس پرونده، به منظور اجرای تحقیقات میدانی و نگارش آن به کارگزار معتمد صندوق نوآوری و شکوفایی سپرده می‌شود تا کسب اطلاعات لازم، جهت بررسی حضوری قرار ملاقاتی در شرکت تنظیم شود. صندوق نوآوری و شکوفایی ملزم به تأمین سرمایه حداکثر تا 3000 میلیون ریال معادل 300میلیون تومان متناسب ثبت شرکت در تهران با طرح توجیهی ارائه شده توسط شرکت‌های متقاضی وام می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وام شرکت‌های دانش بنیان می‌توانید با ما تماس بگیرید. پرسنل متخصص و مجرب این شرکت در پنج نمایندگی و دفتر در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل، مخترعین و فرهیختگان عزیز هستند. قابل ذکر است که قانون حمایت از این شرکت‌ ها و تجاری ‌سازی اختراعات و توسعه نوآوری ها در تاریخ ۵ آبان، سال ۱۳۸۹ مشتمل بر سیزده ماده و شش تبصره برای رشد و توسعه اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب مجلس رسید.

شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان

ماده ۳۱ این قانون از نظر مشوق‌های مالیاتی برای واحدهای تحقیق و توسعه نیز مرتبط است. به دنبال این ماده آیین نامه‌ای به نام آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۲/د قانون مالیات‌های مستقیم که محدوده جغرافیایی مشوق‌های مالیاتی را تعیین می‌کند به تصویب رسید. در ادامه مراحل ثبت شرکت دانش بنیان، متقاضی لازم است جهت ثبت اطلاعات شرکت ابتدا از نوار ابزار بالا فیلد “ثبت اطلاعات” و سپس “ثبت اطلاعات شرکت” را انتخاب نماید. بسیاری از ایده‌هایی که در آن سوی مرزها موفق می‌شوند الزاما در کشور ما موفقیت‌آمیز نیست چرا که شرایط فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی و اقتصادی ما با آن‌ها یکی نیست. از طرف دیگر این را می‌توان نشانه خوبی دانست چرا که در کشور ما نیازهایی وجود دارد که در کشور‌های دیگر موضوعیت ندارد و کسب و کاری برای برطرف نمودن آن شکل نگرفته است.

سوالات درباره دانش بنیان شدن شرکت

در کل شرکتهای دانش بنیان به منظور افزایش علم و ثروت و به کارگیری و تجاری سازی اختراعات تشکیل می شوند. به همین دلیل یکی از الزامات برای ثبت شرکت دانش بنیان داشتن اختراع می باشد که در راستای تجاری سازی آن اختراع فعالیت کنند. همانطور که در این مقاله گفته شده، در ابتدا برای ثبت شرکت دانش بنیان، شرکت باید به صورت عادی ثبت شود. 4-شرکت باید تولید کننده کالا یا کالاهای دانش بنیان مطابق فهرست کالاهای دانش بنیان مصوب کارگروه باشد که دانش فنی آن را بواسطه انتقال یا ایجاد دانش فنی از طریق فعالیت های تحقیق و توسعه نهادینه و بومی سازی کرده باشند و یا شرکت دارای برنامه طراحی و تولید کالاهای دانش بنیان باشند. «دانش‌بنیان» یک اصطلاح کاربردی پیرامون اعطای یک مجوز یا گواهینامه است که این امر توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری طی فرآیند ارزیابی برای یک شرکت یا مؤسسه بر اساس محصولات و خدمات آن شرکت صادر می‌گردد. حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد .

برخوردار می باشند و حمایت از شرکت های دانش بنیانی که در بخش R & D بتوانند سطح توانمندی، تولید و یا کیفیت محصول خود را جهت افزایش توان تولید و رقابت پذیری یا دیگر شرکت ها و تولید کنندگان خارجی ارتقا دهند و با به کارگیری نخبگان ، گامی در جهت اشتغالزایی داشته باشند. مرحله اول جهت ثبت شرکت دانش بنیان، ثبت شرکت یا موسسه حقوقی خصوصی یا تعاونی است.بنابراین،لازم است شرکت ابتدا به صورت عادی در اداره ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برسد. تقویت اقتصاد ملی کشور، تقویت دفاع ملی کشور، اشتغال زایی، ارتقای سطح طرح ها از نمونه ی صنعتی و یا ارتقا سطح تکنولوژی، ارتقا از نمونه ضمیمه ی صنعتی محصول به نمونه ی صنعتی و تولیدی طرح هایی که از پتانسیل لازم و توان بالقوه جهت تجاری سازی و رسیدن به فناوری برتر در جهت اشتغال زایی، کسب درآمد و … برخوردار می باشند و حمایت از شرکت های دانش بنیانی که در بخش R & D بتوانند سطح توانمندی، تولید و یا کیفیت محصول خود را جهت افزایش توان تولید و رقابت پذیری یا دیگر شرکت ها و تولید کنندگان خارجی ارتقا دهند و با به کارگیری نخبگان، گامی در جهت اشتغالزایی داشته باشند.