مراحل ثبت تغییرات شرکت های سهامی

تغییر در میزان سهام یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی شبیه به این که این موارد در حیطه اختیارات مجمع عمومی است. در این گزینه دو انتخاب وجود دارد اولیایرانی دومی غیر ایرانی است. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید شماره گذرنامه ورود اطلاعات شود.

  • شرکت ها همانطور که ایجاد میشوند ممکن است روزی به دلایل مختلفی منحل شوند.
  • شرکت باید کپی از اسناد شناسایی سهامداران جایگزین یا همان افراد تازه وارد را به اداره ثبت ارائه کند.
  • تحویل اصل صورتجلسه ، لیست سهامداران حاضر در جلسه ، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز دریافت شده به اداره ثبت شرکتها.
  • برای ورود اطلاعات صورتجلسه ی تغییرات شرکت ،اول باید اطلاعات شرکت را کامل نمایید.
  • و در صورت قصور از ثبت تغیرات الزامی، شرکت آنها می‌تواند با محدودیت‌های متعددی رو به رو شود.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود با ثبت تغییرات شرکت های دیگر روندی مشابه دارد و تفاوت اصلی در نوع و نحوه فعالیت شرکت است پس طبیعی است که تاجران فقط می توانند تغییراتی که می خواهند را در حدود اختیارات فعالیت شرکت ایجاد کنند. یکی از موارد نادر تغییر در شرکت، تغییر دادن نوع شرکت است. به طور مثال شرکت در مراحل ثبت، به عنوان شرکت تعاونی ثبت شده و فعالیت خود را آغاز کرده است اما سهامداران تصمیم می گیرند آن را به شرکتی با مسئولیت محدود عوض کنند. در این جا باید عمل ثبت تغییرات شرکت را کامل کرده و آن را عمومی کنید.

افزایش سرمایه شرکت

کاربر گرامی، برای دریافت این خدمت، لطفا نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را برای ما ارسال کنید تا ما با شما تماس بگیریم. 2- تنظیم صورتجلسه که به امضای اعضای هیات مدیره و امضای خریداران و فروشندگان سهام رسیده باشد. سپس تعداد اعضای حاضر در جلسه را اعم از اینکه کلیه شرکا یا اکثریت شرکا می باشند را انتخاب می کنیم. کارشناسان مؤسسه ثبت کلهر آماده ارائه مشاوره‌های ثبت شرکت تخصصی و رایگان و انجام امور ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری هستند و اقدامات مورد نیاز را با حداقل هزینه و زمان در تمام طول سال برای شما انجام می‌دهند. در قدم آخر شما باید نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر تا سه روز کاری به آدرسی که مشخص شده ارسال کنید. در قدم چهارم، برای تغییر نام شرکت، باید 5 نام را به ترتیب الویت در لیست مورد نظر انتخاب کنید.

نقش مجمع عمومی عادی در ثبت تغییرات شرکت

تعیین روزنامه کثیر الانتشار که آگهی های شرکت در آن تشکیل می گردد . اگر در زمان مقرر تشکیل نگردد ، سهامداران شرکت که دارای بیش از ۱۵ درصد از سرمایه شرکت هستند می توانند اقدام به تشکیل این جلسه بنمایند . متناسب با نوع تغییرات مجمع عمومی تشکیل شود.( عادی یا فوق العاده). تغییرات مربوط به موضوع شرکت که اصولاً موضوعات جدیدی الحاق می شوند و یا اینکه کاملاً موضوع شرکت را تغییر می دهید. انواع شرکت ها میتوانند مواردی را به موضوع فعالیت خود اضافه یا کم کنند یا به طور کلی آن را تغییر دهند. تأیید مدارک مورد نیاز بنا به تصمیمات انتخاب شده در جلسه و نوع صورتجلسه توسط متقاضی.

در سمت راست فرم گزینه ای به نام »تایید مدارک مورد نیاز« وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه انها اقدام می نماید.در انتها با کلیک بر روی کلید مرحله بعدی به صفحه بعد می رویم. فرد یا افرادی که موقع ثبت شرکت با هم شریک بوده و شرکت را به ثبت رسانده اند ممکن است در طول تاسیس منصرف شده و بخواهند از شرکت خارج شوند و یا اینکه شخص یا اشخاص دیگر را وارد شرکت کنند. تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که کلیه ی اطلاعیه شرکت ها و آگهی ها تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود.