مراحل ثبت برند،ثبت برند و علامت تجاری،مراحل ثبت برند و علامت تجاری

در واقع، برای این که محصولات صنعتی و تجارتی هر تجارت‌خانه مشخص و معلوم گردد، تجار علامتی اختیار کرده و اجناس خود را تحت آن علامت رواج می‌دهند. برای ثبت یک آرم تجاری یا برند، در دفتر ملی یا منطقه‌ای درخواست داده می‌شود. این تقاضا باید شامل فهرستی از ثبت شرکت کالاها و خدمات برگزیده‌ی آن نشان، و بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگ‌ها، طرح و نقش‌های سه‌بعدی آن باشد. برند یا نام و نشان تجاری، وسیله‌ای در تجارت است که توسط آن می‌توان به تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف پرداخت.

  • در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.
  • بیشتر نام های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت هستند، اما می توانند سمبل موارد پیچیده تری مانند ماهیت، فرهنگ استفاده، و مصرف کننده محصول نیز باشند.
  • البته سیستم مادرید می تواند به تاجر امکان فعالیت تجاری در هشتاد و پنج کشور را بدهد و در صورت عضویت، نیازی به فرستادن تقاضا به تک تک این کشورها نیست.
  • هنگامی که محصولات دارای برند می شوند دیگر امکان شناخت آنها بسیار راحت میشود و به همین خاطر نیز تولید کنندگان میتوانند بسیار راحت تر از گذشته محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنند و آنها را از مزایا تولیدات خود مطلع کنند.

10.هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق جدول تعیین شده می باشد. 9.اگر متقاضی ثبت برند، خارجی می باشد باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازد. اگر برند یا لوگو معنی یا حروف لاتین داشته باشد و یا حتی کلمه لاتین به فارسی نوشته شود ؛ برند لاتین محسوب می گردد.

ثبت برند چیست؟

که بسته به عواملی همچون رنگی بودن، تعداد طبقات و … بالاتر می ‌رود . با اختصاص دادن یک برند یا علامت تجاری به کسب و کار خود آن را به بلوغ رسانده و رونق ویژه ای به کار خود می بخشید. تقریبا تمامی خدمات مربوط به مالکیت معنوی از قبیل ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی یا ثبت برند مشمول پرداخت برخی هزینه‌ها است. هزینه ثبت برند موضوعی است که در پورتال مرکز مالکیت معنوی نیز به آن اشاره شده و براساس اطلاعات مندرج در آن، این هزینه شامل برخی موارد است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. با وجود تمام جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برند، اما این موضوع جنبه حقوقی و قانونی نیز در دل خود دارد. افراد باید کسب‌وکار یا طرح و محصول مورد نظر خود را به عنوان یک برند مستقل به ثبت برسانند.

سامانه ثبت برند

علامت تجاری، علامتی است که برای مشخص کردن و معرفی کالاها و محصولات بکار می رود و شامل نقش یا تصویر یا رقم یا حرف یا عبارت یا مهر و … می شود و امتیازی است برای تشخیص کالایی از کالای دیگر. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت علامت تجاری و ثبت برند اینجا کلیک کنید. در این مرحله ابتدا نوع مناسب اظهار نامه را برای خود برمیگزینید و بعد از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کرده شاید لازم باشد تاکید نمایم که در تکمیل اظهارنامه بایستی اطلاعات به صورت دقیق در فرم مربوطه وارد شود .

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روزانه افراد زیادی قصد ارائه محصولی جدید یا خدماتی ویژه دارند. همه ی این افراد هدف نهاییشان جذب مخاطب برای محصول و کار خودشان است که از راه هایی همانند رسانه های ارتباط جمعی ، تبلیغات محیطی و … در پی جذب مخاطب هستند. کاملا مشخص است برای اینکه شما همواره در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشید باید یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد را ارائه دهد.

چرا نحوه ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینهٔ تمدید با پرداخت جریمهٔ تأخیر در نظر گرفته می‌شود. همچنین به کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد نیاز است. در هر مرحله می‌بایست متقاضی تمامی اطلاعات و مشخصات فرم‌ها را تکمیل کرده و با دریافت کد رهگیری، از روند ثبت برند خود آگاهی داشته و آن را پیگیری نماید. کارشناسان ثبت‌یار در تمامی مراحل ثبت برند تجاری شما در خدمت شما هستند. مالک برند می تواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشند که در اینصورت باید تعیین نمایید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود. پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مقایرت و مشابهت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود .