مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری چیست؟

  • علامت هلال احمر – نشانها – آرم های دولت ایران
  • مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصصوص باشند
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشند
  • ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
  • ارائه کپی برابر اصل روزنامه رسمی و تغییرات شرکت در آن
  • فتوکپی شناسنامه فرد متقاضی (شخص حقیقی)
  • جذب مشتریان بیشتر
  • ارائه روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره

ثبت برند نیازمند طی مراحل و فرایندهای مختلفی در سامانه مالکیت معنوی است. خودداری از ثبت نهاد مالی تخلف محسوب میشود و فعالیت مدیران آنها مشمول بند (۱) ماده (۴۹) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است. در قوانین جمهوری اسلامی ایران آنچه به جای برند مورد استفاده قرار گرفته است همان علامت و نام تجاری است که از نظر قانون گذار تعریف و آثاری خاص دارد. اگر این مراحل را به طور کامل و به صورت دقیق انجام دهید، به راحتی میتوانید نام و نشان شرکتی که دارید را ثبت کنید. یعنی اگر قصد دارید در زمینه پزشکی، واردات و مواردی از این دست کسب و کاری را راه اندازی کنید، وجود مدارکی که این موضوع را نشان دهد لازم خواهد بود. پس از ثبت برند برنج ایرانی، میتوان شناسنامه و مشخصات محصول را روی بستهبندی آن درج نمود. با این اوصاف برای کسی که می­خواهد چیزی شبیه به برند را در ایران ثبت نماید قانون چه چیزی پیشی بینی کرده است؟ نیز موفقی داشتهاند اما برندی را ثبت ننمودهاند، در این خصوص باید بیان نمود که با این عمل، شما امکان فعالیت و حضور رقبایتان را آسان کردهاید و باید هر لحظه منتظر سواستفاده رقبایتان باشید.

در کشور مقصد خود را بدانید.

داشتن برندی منحصر به فرد، مزایای بسیار زیادی دارد. در صورت عدم تمایل برخی كاركنان با انتقال به شركت پذیرنده ادغام یا شركت جدید، مزایای پایان كار مطابق مقررات قانون كار توسط شركت مزبور به كاركنان یادشده پرداخت میشود. آیا می دانید مزایای ثبت برند در چیست و چرا سازمان ها و ارگان هایی که به طور معمول در جامعه شناخته شده هستند می بایست نسبت به ثبت برندینگ خود اقدام کنند. در صورتی که قصد این کار را داشته باشید، می بایست تمامی شرایط ثبت برند در کشور مقصد خود را بدانید. تحویل مدارک مربوط به حق تقدم ( اولویت ثبت )که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود . تبصره ۲ـ در اجرای این بند، چنانچه قیمت فروش كالا یا خدمات كمتر از قیمت عادله روز تكلیف شود، مابهالتفاوت قیمت عادله روز و تكلیفی باید همزمان تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت شود و یا از محل بدهی دستگاه ذیربط به دولت تهاتر گردد. تبصره ـ به دولت اجازه داده میشود به منظور ارتقاء دقت و سرعت در عملیات كنترلی و افزایش تجارت، مبادی باقیمانده را به فناوری روز و تكنولوژی نوین مجهز نماید. ماده ۱۰۱ـ به منظور تنظیم مناسب بازار، افزایش سطح رقابت، ارتقاء بهرهوری شبكه توزیع و شفافسازی فرآیند توزیع كالا و خدمات، دولت میتواند: الف ـ نسبت به ارائه لایحه ساماندهی واحدهای غیردولتی پخش كالا تا پایان سال دوم برنامه اقدام نماید به نحوی كه استانداردهای مورد نیاز برای فعالیت پخش، ابزارهای نظارتی و مدیریتی دولت و نیاز سیاستهای رقابتی مورد توجه قرار گرفته و اختلاف قیمت تولیدكننده و مصرفكننده كاهش یابد.

ثبت علامت تجاری

ماده ۱۰۴ـ الف ـ به منظور ارتقاء مشاركت بنگاه ها و افزایش سهم تشكل ها، شبكهها، خوشهها، اتحادیه شركت ها (كنسرسیومها)، شركتهای مدیریت صادرات و شركتهای بزرگ صادراتی و دارای تنوع محصول، دولت مجاز است كمك ها، تسهیلات، مشوق ها و حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم خود در حوزه صادرات غیرنفتی را از طریق این تشكل ها اعطاء نماید. ماده ۱۰۵ـ الف ـ ادغام شركتهای تجاری، مادامی كه موجب ایجاد تمركز و بروز قدرت انحصاری نشود، به شكل یك جانبه (بقاء یكی از شركت ها ـ شركت پذیرنده) و ادغام دو یا چند جانبه (محو شخصیت حقوقی شركتهای ادغامشونده و ایجاد شخصیت حقوقی جدید ـ شركت جدید)، در چهارچوب اساسنامه آن شركت در سایر شركتهای تجاری موضوع ادغام، مجاز است. كلیه حقوق و تعهدات، دارائی، دیون و مطالبات شركت یا شركتهای موضوع ادغام، به شركت پذیرنده ادغام یا شركت جدید منتقل میشود. سرمایه شركتی كه از ادغام شركتهای موضوع این بند حاصل میگردد تا سقف مجموع سرمایه شركتهای ادغام شده در آن، از پرداخت مالیات موضوع ماده (۴۸) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحیههای آن معاف است. رسیدگی به تخلفات و جرائم و تعزیرات مربوط به گندم، آرد و نان فقط مربوط به موارد یارانهای است و مطابق فصل هشتم قانون نظام صنفی مصوب ۲۴/۱۲/۱۳۸۲ عمل میشود و قوانین عام و خاص مغایر لغو میگردد.

ثبت نشان تجاری

ب ـ دولت مكلف است بر مبنای سند چشمانداز بیست ساله كشور و سیاستهای كلی نظام در بخش انرژی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با پشتوانه كامل كارشناسی « سند ملی راهبرد انرژی كشور» را به عنوان سند بالادستی بخش انرژی برای یك دوره زمانی بیست و پنج ساله ظرف حداكثر شش ماه پس از تصویب قانون برنامه تهیه و بهتصویب مجلس شورای اسلامی برساند. تبصره ۱ـ دولت مكلف است ضوابط تعیین كالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی و نیز فهرست و ضوابط تعیین قیمت این كالاها و خدمات را ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون، با پیشنهاد كارگروهی متشكل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت و وزارتخانههای ذیربط به تصویب شورای اقتصاد برساند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و هم چنان با ما همراه باشید. محصولات و خدماتی که علامت برای معرفی آنها ثبت می شود . This data has been written by GSA Content Generator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *