ضرورت ثبت علامت تجاری

four.ارایه رو نوشت مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه بهره برداری،پروانه ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا گونه گواهی فعالیتی که ازنهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده است ارایه گردد. هیچ سیستم و نظامی وجود ندارد تا با ثبت در آن از حمایت همه ثبت شرکت در تهران کشورهای دنیا بهره‌مند شد درنتیجه علامت موردنظر فقط در کشورهای عضو پروتکل مادرید که حدود ۱۰۰ کشور هستند حمایت خواهد شد. موسسه حقوقی عرفان خود را در قبال مشخصات و اطلاعات موکلین خود متعهد می‌داند و منافع موکلین خود را بالاترین رکن خدمات در موسسه می‌داند.

علامت تجاری به مشتری در شناخت محصولی که درست کار نمی کند یا ناقص است و مقصر آن کمک خواهد نمود ثبت علامت تجاری گاهی برای دریافت وام و تسهیلات واقع می گردد. ثبت علامت تجاریجلوگیری می کند از رقبای غیر منصف مثل متقلبان در سوء استفاده از برند و علامت مشخص در ازای محصولات و خدمات بی کیفیت یا متفاوت می شود. یکی دیگر از مزیت های ثبت برند این است که از رقابت های خلاف قانون از جمله علامت تجاری ساختگی مشابه همان برای کالا و فعالیت ناپسند ممانعت ایجاد می کند.

  • موارد مذكور تا زماني كه به ثبت نرسيده‌اند در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نمي‌باشند.
  • نخستین مرحله جهت ثبت برند، عبارت است از استعلام ثبت علایم تجاری.
  • برند تجاری، علائم تجاری، صنعتی و یا خدماتی، نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ثبت برند و لوگو دو موضوع متفاوت بوده که مراحل تقریبا مشابهی دارند.
  • نام تجاری به عنوان یک میان بر می تواند ذهن انسان را در برخورد با سیل عظیم اطلاعات بازاریابی کمک کند و به عنوان چشم اندازی مدیران ارشد سازمان را از خطر خارج شدن از مسیر اصلی حفظ کند.
  • صفات مشخصهبرند تجاری، دارا بودن اصالت و تازگی است و این دو حاصل نمی شود مگر با ابتکار.

چنانچه متقاضي در مهلت مقرر قانوني به هر علتي نتواند نقايص اعلامي را رفع نمايد، مرجع ثبت، اظهارنامه را رد و مراتب را كتباً با ذكر علت يا علل رد به متقاضي ثبت ابلاغ خواهد كرد. علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد. با اعطایی مجوز استفاده از آنها به اشخاص ثالث منبع درآمدی از محل امتیازها برای مالک علامت محسوب می شوند.

دسته بندی ها

بازار تهران بزرگتر و پیچیده تر از سایر شهرها است و اهمیت شناخت برند کالا و تبلیغات برای آن بسیار بالا است. اگر نتوانید برند خود را در بازار رقابتی و بزرگ تهران به اثبات برسانید خیلی سریع از دور رقابت خارج شده و چیزی جز ضررهای بزرگ برای شما باقی نخواهد ماند. نکته ای که در سادگی نام تجاری می توان آن را مد نظر قرار داد استفاده از کلماتی می باشد که شکل تلفظ با شکل نگارشی آن یکی باشد تا فرد متقاضی به راحتی با یک سرچ ساده در اینترنت بتواند آن را پیدا کند . مطابق ماده ۱۲۴ و ۱۲۵ بخشنامه اجرایی ،هر فردی که نسبت به درخواست ثبت علامت تجاری معترض باشد، می بایست طی سی روز از تاریخ نشر آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این بخشنامه اعتراض خویش را در دو نسخه حاکی از رعایت ننمودن مواد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون به اداره ثبت علامت تجاری،تقدیم کند. عین یا تقلید نشان نظامی‌،پرچم‌،یا دیگر علائم کشوری ، اسم یا اسم اختصاری یا حروف نخست یک اسم یا علامت رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین المللی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین‌المللی تشکیل گردیده اند، بوده یا موضوعات یاد شده یکی از اجزاء آن علامت باشد. مگر آن که از سوی مقام دارای صلاحیت کشور مورد نظر یا سازمان ذی‌ربط مجوز استفاده از آن صادر گردد.

مقررات جزائی برای ثبت برند و علامت تجاری

حفاظت قانونی از نام تجاری از گام های اصلی برای ایجاد یک برند قدرتمند است. در دنیای پر رقابت فعلی که روز به روز محصولات مختلفی ارائه می شود،شرکت هایی که دارای علائم و اسامی تجاری ثبت شده می باشند از امتیاز مصرف کننده ی مطلوب برخوردارند و عملاَ در مقابل خط مشی های رقبا بیمه شده اند. در بند 3 درصورتیکه متقاضی مقیم ایران نباشد و بنابر حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس درخواست ثبت علامت خود را ایران بنماید باید اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها را درایران دارند اعلام نمایند تا تصمیمات اداره در زمان مقتضی به آنها ابلاغ گردد و پرونده معطل نماند. می توان اجازه استفاده از علامت تجاری ثبت شده را به دیگران واگذار کرد ، فقط اجازه استفاده دیگران باید به ثبت برسد . اخذ گواهینامه نام تجاری یا همان «برند» یک سند معتبر با مزایای مختلف برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند. ۱- شما برای ثبت برند در انگلستان ابتدا باید برند خود را در کشور مبداء(ایران) طبق ضوابط قانونی ثبت کرده باشید.

ما ثبت علامت یا برند یا نام تجاری شما را صد در صد تضمین می کنیم

میشه بجای پروانه و جواز و ‌… نماد اعتماد الکترونیکی که تحت نظارت وزارت صمت هستش ارائه داد. در نتیجه چیزی بنام صف و نوبت بررسی وجود ندارد و کار با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود. به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید. مدت زمان بررسی پرونده شما به دلیل حجم پرونده های ارسالی حداقل 10 روز و حداکثر 30 روز حدودا طول خواهد کشید.