روند ثبت شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها

پایه ی اولیه برای انجام فعالیت و تولید کردن محصولات انتخاب نمودن اسم تجاری و ثبت برند مخصوص به جهت جلوگیری از کپی شدن نام به واسطه ی سایرن می باشد، بعد از ثبت برند برای محصول اول به دلیل استقبال به فکر ثبت برند های بعدی هم می افتند. ثبت برند در همه ی زمینه های شغلی از قبیل فعالیت های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و …. امکان فعالیت را دارد که به صورت مستقیم و رو به رو به روی کالا های قابل عرضه اعتبار می دهند که از حمایت و پشتیبانی دولت برخوردار می شوند. همچنین این امکان وجود دارد که نام برند خود را که ثبت نمودید به صورت انحصاری در صنف خود فعالیت کنید و امکان کپی برداری استفاده را از رقبای هم صنف خود بگیرید. خیر شما در ابتدای کار و برای ثبت شرکت نیاز نیست که مستندات مکانی رو ارائه کنید و از هیچ ارگانی برای ثبت شرکت برای بازدید نمیان. اما در ادامه و شروع فعالیت برای اخذ کد های مالیاتی و بیمه ای باید یک مکان مجهز داشته باشید.

سایت اداره ثبت شرکت ها

همانطور که گفتیم در ایران هفت نوع شرکت وجود دارد که متقاضیان می توانند از بین آن ها، نوعی را که بیشتر با شرایط ایشان انطباق بیشتری دارد برای تشکیل و ثبت شرکت انتخاب نمایند. در قانون تجارت، برای تشکیل و ثبت شرکت تضامنی حداقلی ذکر نشده است، اما با وحدت ملاک از شرکت های دیگر همچون شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ، باید گفت حداقل سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت تضامنی مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است. در اینجا قصد داریم به مطلب ثبت شرکت در ایران و مجموعا ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری بپردازیم. اداره ثبت اسناد یا سازمان ثبت اسناد و املاک ایران هم از دیگر مطالب ارائه شده در اینجا خواهد بود.

ابتدا می بایست اطلاعات مربوط به درخواست کننده را در این فرم کامل نمایید. مشخصات خود را در فرم وارد کنیدو در باقی مراحل انتخاب نام شرکت، آدرس شرکت، سرمایه ی شرکت ،معرفی شرکا ، مشخص نمودن سهام شرکا و معرفی شعبه های شرکت ،روزنامه، اظهارنامه تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه نیز باید به طور دقیق کامل شود. لازم به ذکر است اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تغییرات ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. برای شروع کسب و کار جدید باید با یک برنامه ریزی دقیق وارد این عرصه شوید بطور کلی ثبت شرکتها می تواند تجاری و یا غیرتجاری باشد همچنین در ایران شرکت ها با اهداف متفاوتی تاسیس می شود. می توان گفت که نحوه ثبت شرکت نسبت به زمان قدیم بسیاری آسان شده و خود افراد نیز به تنهایی می توانند شرکت خود را به ثبت رسانند.

کد اقتصادی یا همان کد مالیاتی برای همه شرکت‌ها و اشخاصی که اظهارنامه مالیاتی می‌دهند، صادر می‌شود. پس از ثبت شرکت هم دریافت این کد از اداره مالیات اجباری است تا جایی که عدم اخذ کد اقتصادی می‌تواند موجب جریمه‌های مالیاتی برای شرکت شما شود. پس از ثبت شرکت باید دفاتر قانونی را هر سال پلمپ و تکمیل کنید.

تعیین میزان سرمایه شرکت

زمانی که برندی دارای ارزش مالی شود ، مواردی شامل آن میشود که به طور مثال می بایست انتخاب نام برند برای هر صنف و نوع فعالیت متفاوت است ، یا اینکه نام برند به صورت فارسی و یا انگلیسی ذکر شود باید با در نظر گرفتن مقررات قانونی شرکت انجام بگیرد. بله امکان کارمندان رسمی امکان ثبت شرکت رو دارن ولی همونطور که فرمودین اجازه مدیرعامل شدن رو ندارن، در مورد سوال دوم هم بله شما می تونید جز three نفر اصلی باشید. سپاس از توجه و نظر خوب شما، بله شما هر زمانی که تصمیم بگیرید که شرکت رو دیگه نگه ندارید می تونید درخواست بدین به اداره ثبت که شرکت شما رو منحل کنن.

• ثبت تاسیس و تغییرات کلیه شرکتهای بیمه ای با موضوعات تصدی به هرگونه خدمات بیمه ای و نمایندگی بیمه و کارگزاری و…. درخصوص ثبت موضوع های فعالیتی که در موارد فهرست زیر نیامده اند و کارشناس نسبت به تشخیص آن تردید دارد، ثبت آنها منوط به قید جمله “در صورت نیاز پس از اخذ مجوز های لازم” می باشد . همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب ثبت برند اولویت تان در سامانه بنویسید . حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود. همچنین اطلاعات دیگری همچون میزان سهام و مسئولیت هر کدام از آن ها تعیین می شود.

طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آوردۀ شما است. شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. شرکت‌های تعاونی عمدتاً بین اعضای یک صنف یا آشنایانی با منافعی ثبت شرکت مشترک تشکیل می‌شوند. این مجموعه‌ها معمولاً به دو دستۀ تولید و توزیع تقسیم می‌شوند. زمینۀ فعالیت تعاونی‌های تولید بیشتر کشاورزی، دامداری و دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، معدن، صنعت و ساخت‌وساز در شهرها و روستاها و در میان عشایر است.

  • ثبت شرکت در اصفهان-ثبت برند و علامت تجاری در اصفهان-اگر قصد ثبت شرکت در شهر اصفهان را دارید با مراجعه به سایت رسمی اداره ثبت شرکتها و …
  • اداره ثبت شرکت ها در سراسر کشور به جهت انجام امور حقوقی و تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده و به راحتی می توان امور ثبتی را به صورت اینترنتی در سامانه irsherkat.ssaa.ir ثبت کرده و به صورت تخصصی و قانونی اقدام به فعالیت در حوزه و موضوع فعالیت خود کنید.
  • مهم‌ترین اموری هستند که وکیل موسسه برای تنظیم مدارک تاسیس شرکت شما انجام می‌دهد.
  • ارائۀ این مدرک برای ثبت شرکت‌هایی که موضوع فعالیت آنها نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذی‌صلاح دارد الزامی است.
  • علاوه بر همه این موارد کارشناس های ما مشاوره هایی در رابطه با انتخاب نام به شما ارائه می دهند که این مشاوره ها هم رایگان است.

در این قسمت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که ثبت یک شرکت شرایط خاصی دارد، این شرایط با توجه به نوع شرکت و موضوع آن مشخص می شود. شرکت ها معمولا تجاری هستند، شرکت های تجاری به طور کلی هفت نوع مختلف برای ثبت دارند که البته همه این موارد کاربردی نیست و فقط دو نوع از آن ها کاربردی است و مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی در رابطه با نوع شرکت ها بیان خواهیم کرد. دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی پس از تصویب امکان ثبت شرکت دانش بنیان در آیین نامه ی مالی و معاملاتی خود در هیات امنا، می توانند شروع به تشکیل شرکت های دانش بنیان نمایند. هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضا ی هیات علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیات علمی پیشنهاد می شود.

نکات مهم درباره مدارک مورد نیاز

افرادی که شریک ضامن میشوند کسانی هستند که سهامی ندارند و فقط مسئوب قروضی میشوند که ممکن است علاوه بر دارایی های شرکت به وجود بیاید. تذکر این نکته ضروری است که در مورد بند three فوق چنانچه دلایل انحلال منحصرا مربوط به شریک یا شرکاء معین باشد دادگاه میتواند به تقاضای سایر شرکاء به جای انحلال شرکت حکم اخراج شریک مزبور یا شرکاء مزبور یا شرکاء معینی را صادر کند. در صورتي اگر ثبت شرکت شما برعهده وکيل باشد باید اصل وکالتنامه وکيل دادگستری را داشته باشید . تصمیم گیری سهامدارانی که بیش از نصف سرمایه شرکت را در اختیار دارند. پس از اینکه کارشناسان مربوطه ، اطلاعات را بررسی کرد و مدارک را بدون نقص تایید کرد سپس باید مدارک را برای شرکت ارسال کنید.

فقط در مواردی که موضوع فعالیت شما نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، باید آن را پیش از ثبت شرکت، از سازمان مربوطه دریافت کنید. اولین قدم برای ثبت شرکت، پس از رعایت پیش نیاز اولیه، انتخاب موضوع شرکت است. موضوعات شرکت در سه دسته‌ کلی غیرمجوزی، نیازمند اخذ مجوز و ممنوع قرار می‌گیرند.

پر کردن تمام بندهای اظهارنامه برای طی کردن مسیر تاسیس شرکت الزامی است. پس از تایید نام و ارسال تمامی مدارک به اداره از طریق پست ، پرونده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که از همه جهت نقصی نداشته باشد ، در دفاتر ثبت شرکت یادداشت می شود و برای اطلاع سایرین در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز آگهی می شود . پس از آن که اطلاعات مربوط به ثبت شرکت ، تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر و … در سامانه تکمیل گردید ، متقاضیان با وارد کردن شماره پیگیری ، می توانند از طریق این قسمت از وضعیت پرونده مورد نظر اطلاع جویند . ثبت موسسات غیرتجاری ایرانی, ثبت شرکت های تجاری و انجام ثبت تغییرات شرکت بعد از آن. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به صورت اینترنتی می باشد و هر شخص حقیقی می تواند نسبت به ثبت و تغییرات شخصیت های حقیقی و حقوقی اقدام کند.

اینکه چه موضوعی برای شرکت خود انتخاب کنید تا فعالیت شما محدود نشود بسیار مهم است. قصد ما راهنمایی شما در چگونگی تعیین موضوع فعالیت شرکت است تا حداکثر حدود فعالیت را داشته باشید. در ادامه مطلب انواع موضوع فعالیت شرکت را به طور مفصل بیان می کنیم.

در اساسنامه می­توان ذکر کرد که سرمایه شرکت با پذیرش شریک جدید قابل افزایش یا با برداشت سرمایه قابل کاهش است که در این صورت تعیین حداقلی سرمایه شرکت الزامی است. اما اگر تمام نکات لازم در شرکتنامه آورده شده باشد؛ تنظیم اساسنامه ضروری نخواهد بود. بله ایشون می تونن مدیر عامل شرکت شما باشن و مدرک تحصیلی دیگه ای نیاز نیست، مورد دوم هم برای تغییرات در اداره ثبت شرکتها نیاز هست نامه تاییدیه اداره کار رو ارائه کنید.در اساسنامه شرکت شما هم احتمالا قید شده که هرگونه تغییرات با اجازه اداره کار اماکن پذیر هست.

پس از تایید مدارک شرکت توسط کارشناس مربوطه باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و مدارک شرکت ثبت شده خود را دریافت نمایید و اگر وکیل دادگستری معرفی نموده اید، وکیل مذکور باید به اداره مراجعه نماید و مدارک را تحویل بگیرد. کارگروه تخصصی ثبت، منابع طبیعی استان اصفهان و شرکت عمران بهارستان … آیین تقدیر و معارفه ریاست اداره ثبت اسناد و املاک خمینی شهر با حضور مسؤولین … ثبت شرکتهای تجارتی و موسسات غیر تجاری ایرانی حوزه تهران و تغییرات بعدی آن.