ثبت شرکت تعاونی؛ مدارک، مراحل و شرایط ثبت آن

تبصره- در شرکت تعاونی، تعدد نوع و موضوع فعالیت با ارائه طرح پیشنهادی مجاز است. 5- رعایت مقررات قانونی بخش تعاون در تشكیل و فعالیت شركت های مذكور الزامی است. 3- در اختیار ثبت شرکت گذاشتن وسایل کار برای اشخاص قادر به کار که توان تهیه وسایل کار را ندارند. این مطلب توسط رقیه زینالی نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.

هیئت مدیره شامل سمت‌های رئیس، نائب رئیس، منشی، عضو اصلی هیئت مدیره و عضو علی‌البدل می‌باشد. [newline]بازرس تعاونی نباید با هیچ‌یک از اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشد. مدیر عامل تعاونی نیز می‌تواند از اعضای خود هیئت مدیره یا بیرون از آن باشد. برای ثبت شرکت تعاونی باید تأییدیه اداره تعاون را بگیرید تا فعالیت شرکت را از نظر نوع و موضوع تأیید شود. پس از تأیید اداره تعاون باید مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید و منتظر تأیید این اداره بمانید. وزارت تعاون نمونه اساسنامه ای را ارائه داده است که اساسنامه انواع شرکت های تعاونی بر اساس آن تنظیم خواهد شد.

5- تعاونی‌ها می‌توانند برخلاف سایر شرکت های تجاری اتحادیه تشکیل دهند. 5- قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منابع در اختیار نیروی کار و تشویق بهره‌برداری مستقیم از حاصل کار خود. تمام حقوق این وب ‌سایت، متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است .

چسبانده شده ها

در شرکتهای تعاونی اشتغالزا که به منظور ایجاد اشتغال تولیدی یا خدماتی با استفاده از کمکهای دولتی برای اعضاء تشکیل می‌شوند . بالاترین مرجع تصمیم گیری و نظارت درامور شركتهای تعاونی مجامع عمومی هستند كه از اجتماع اعضای تعاونی یا نمایندگان تام الاختیار به صورت عادی و فوق العاده تشكیل شده و هر عضو بدون در نظر گرفتن میزان سهم تنها دارای یك رای می باشد. اعضای هئیت مدیره بازرس یا بازرسان و مدیر عامل قبل از ثبت شرکت تعاونی موظف به طی دوره‌های آموزشی مربوط خواهند بود.

  • شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد است و مدیران و سهامدارن آن باید برای تامین قسمتی از سرمایه اولیه یا افزایش سرمایه، سهام آن را به عموم عرضه کنند.
  • از موارد مهم برای ثبت شرکت تعاونی، که بدون آن امکان ثبت شرکت وجود ندارد، مجوز ثبت دریافتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
  • بدیهی است در ثبت تعاونی اعضا تعاونی موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و از این نظر محدودیتی برای عضویت وجود ندارد.
  • در این صورت حداکثر میزان سهم هر عضو نباید از 30 درصد کل سرمایه تعاونی تجاوز نماید.

هیئت مدیره که منتخب اعضای شرکت هستند صرف‌نظر از تعداد سهام‌شان، یک رأی دارند. شرکت تعاونی ، شرکتی است متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی که برای تأمین نیازهای مشترک و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضای آن با کمک و همکاری متقابل و با رعایت قانون و مقررات تشکیل می شود . لازم به ذکر است که هرگونه ثبت تغییرات در شرکت های تعاونی منوط به اجازه از وزارت تعاون است. تصویب اساسنامه تعاونی با رای حداقل دوسوم اعضای اولین مجمع عمومی عادی خواهد بود و باید امضای رئیس و منشی ذیل تمام صفحات و امضای هیئت‌رئیسه در صفحه آخر اساسنامه وجود داشته باشد. همچنین اعضایی که با مصوبه اولین جلسه مجمع عمومی عادی در مورد اساسنامه موافقت نداشته باشند، می‌توانند تقاضای عضویت خود را پس بگیرند. در این صورت، هیئت‌مدیره بلافاصله پس از ثبت تعاونی مکلف به بازپرداخت وجه واریزی سهام آنان خواهد بود.

ت- دعوت از افراد واجد شرایط عضویت ضمن اعلام خلاصه‌ای از کلیات طرح و اساسنامه پیشنهادی ، شرایط عضویت و مهلت پذیرش تقاضای عضویت ، شماره و مشخصات حساب افتتاح شده و مبلغ لازم التأدیه هر یک از اعضاء و ذکر نحوه صدور آگهی‌های بعدی تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی. برای تشکیل هر شرکت تعاونی باید از وزارت خانه مربوطه “موافقت نامه تشکیل” اخذ گردد که قبل از دریافت “موافقت نامه تشکیل”، باید سامانه ثبت شرکت از وزارت تعاون نمونه اساسنامه را دریافت کنید و در اختیار اعضا و شرکا بگذارید. از آنجایی که هر شرکتی نیاز به ثبت دارد، بعد از این مراحل باید پیگیر دریافت “مجوز ثبت” از وزارت تعاون باشید. پس از آماده نمودن مدارک فوق و ارائه آن به موسسین شرکت تعاونی و اداره ثبت شرکت ‌ها، فرم‌های تکمیلی بررسی و ارزیابی شده و در مدت زمان یک هفته تاییدیه نهایی از سوی اداره تعاون صادر می‌شود.

ترامپ: کالین پاول اشتباهات زیادی مرتکب شد؛ اما امیدوارم در آرامش باشد!

افراد مجاز ثبت برند در ایران ثبت برند در این مقاله قصد داریم به مبحث افراد مجاز ثبت برند در ایران بپردازیم. 3- سهام شرکت تعاونی با و غیرقابل تقسیم است و بهای آن باید نقدا پرداخت شود. برای دستیابی به منافع مشترک، گردهم می‌آیند و در حقیقت با کمک هم برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار وام، تعاونی درست می‌کنند، سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل می نمایند. شرکت تعاونی مشارکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف هستند یا تناسبی مشابه دارند مثلاً همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند. تبصره4- اعضای هیات مدیره اتحادیه از نمایندگان تعاونیهای عضو و به عنوان شخص حقیقی و اعضای هیات بازرس اتحادیه‌از نمایندگان تعاونیهای عضو و یا سایرین تعیین می‌شوند. در صورت موفقیت آمیز بودن سه مرحله ی پیشین موافقتنامه اولیه ثبت از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط دریافت می گردد.

ثبت شرکت تعاونی

در هر حال یک نفر نمی‌تواند همزمان وکالت یا نمایندگی بیش از یک عضو ( در تعاونیهای بزرگ دو عضو ) را عهده دار باشد. ز- انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی با رعایت فاصله زمانی حداقل 20 روز و حداکثر 40 روز از تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی. د)میزان و نحوه سرمایه گذاری و مشارکت دستگاه های دولتی یا عمومی(در صورتی که طرح توجیهی برای تشکیل شرکت تعاونی باشد و دستگاه های مذکور سرمایه گذاری و مشارکت در آن را پذیرفته باشند). ثبت تغییرات شرکت | نحوه ثبت تغییرات شرکت به چه صورت است؟ ثبت شرکت ثبت تغییرات شرکت می تواند مزایای مختلفی به همراه داشته باشد و شما را از مشکلات مختلفی نجات دهد.

مرجع ثبت تعاونی ها در تهران ” اداره کل ثبت شرکت ها ” و در شهرستان ها ” اداره ثبت ” واقع در مرکز اصلی تعاونی است. سرمایه و تعداد سهام اولیه – ارزش هر سهم – حداکثر تعداد و میزان سهامی که یک عضو ممکن است داشته باشد – بازپرداخت یا انتقال سهام- مقررات مربوط به وکالت یا نمایندگی از طرف عضو. لایحه ی اصلاح قانون تجارت ،تبدیل شدن اختیاری شرکت سهامی خاص را به عام ،به طور مفصل مورد بیان قرار داده است و مقررات لازم را به منظور عملی ساختن آن ارائه می دهد. ♦ هیئت مدیره شرکت تعاونی مرکب از حداقل three نفر و حداکثر 7 نفر عضو اصلی و تا یک سوم اعضای اصلی ، عضو علی البدل خواهد بود. جهتثبت شرکت تعاونی خود کافیست با مشاوران و وکلای خانه ثبت تماس بگیرید و ثبت شرکت تعاونی مورد نظرتان را به راحتی و با خیالی آسوده به وکلای خانه ثبت بسپارید.

البته گاهی یک دستگاه دولتی در تاسیس تعاونی شریک می شود ولی با توجه به منع این شرکت ها برای شراکت در تعاونی ها باید سرمایه ای که این دستگاه به تعاونی وارد نموده است ظرف مدت مشخص و با توافق طرفین به تدریج بازپرداخت شده و سرمایه بصورت کامل توسط خود تعاونی تامین شود . دلیل این کار نیز کمک به تامین سرمیاه مورد نیاز تعاونی ها برای اقدامات و فعالیت های مورد نظر تعاونی تا زمانی می باشد که تعاونی به سود دهی و توان لازم رسیده باشد . در شرکت تعاونی معیار مبلغی که به افراد اختصاص داده می شود تعداد و ارزش می باشد و در شرکت های تعاونی سهام با نام می باشد و غیر قابل تقسیم است.

اداره ثبت بعد از ثبت تعاونی ، موضوع را به وسیله درج آگهی در ” روزنامه رسمی ” به اطلاع عموم می رساند و رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ممهور به مهر خود را به اداره کل یا اداره تعاون ارسال می دارد. تعدادی از افرادی که دارای شرایط عضویت باشند مجمع موسس را تشکیل داده و نسبت به تاسیس شرکتهای تعاونی اقدام می نمایند. از این تعداد سه نفر به عنوان هیئت موسس می باشند و یک نفر نیز به عنوان نماینده در اداره کل تعاون خوهد بود.افرادی که متقاضی عضویت در این شرکت ها هستند در اولین جلسه رسمی مجمع عمومی عادی باید رسید پراخت سهام تعیین شده را ارائه دهند. اساسنامه شرکت با بحث و بررسی شکل گرفته که باید به تصویب و توافق دست کم دو سوم اعضا رسیده باشد وچنانچه برخی از اعضا مصوبه مجمع در مورد اساسنامه را قبول نداشته باشند قادرند در همان جلسه از درخواست عضویت خود انصراف دهند.

uncategorized