ثبت تغییرات شرکت ها

و پس از ثبت در دفاتر ثبت شرکت ها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل شود. باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه ارسال شود. انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.

کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد. آقای/خانم…………………………………… به سمت منشی جلسه انتخاب و رسمیت جلسه اعلام گردید. دستور جلسه کاهش/ افزایش تعداد مدیران و اصلاح ماده اساسنامه. سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بی نام به بانام قرائت و تصمیمات ذیل به اتفاق آرا اتخاذ گردید. سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بانام به بی نام قرائت و تصمیمات ذیل به اتفاق آرا اتخاذ گردید. مدیر/ مدیران تصفیه اقرار به دریافت کلیه اموال دارایی ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را نمود.

  • تغییر در قالب ثبت شرکت ، به این صورت که مثلا شما شرکت را در قالب مسئولیت محدود ثبت کرده اید اما بعد از مدتی به دلیل محدودیت هایی که این قالب ثبت شده دارد، تصمیم می گیرید که شرکت را به سهامی خاص و یا موارد دیگر تغییر دهید.
  • ایجاد صورتجلسه تغییرات شرکت با دقت به اینکه در چه جلسه ای صورت می گیرد و تغییر ایجاد شده، متفاوت است.
  • در تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود،مجمع عمومی جلسه ای را تشکیل داده و صورتجلسه ی مربوط به موضوع را تهیه می نماید که تمامی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند.
  • آگهی ثبتی مورد نظر پس از ۷ روز کاری درسایت روزنامه رسمیمنتشر و به اطلاع عموم می رسد.

پس از ثبت شرکت ، به هردلیل امکان انجام تغییرات وجود خواهد داشت بنابراین برای انجام قانونی و سریع تغییرات در شرکت ها تنها کافی است با کارشناسان موسسه آراکس در تماس باشید . هم چنین برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت تغییرات می توانید در ادامه این متن همراه ما باشید. بعد از تاسیس شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات باید بطور رسمی و قانونی توسط سازمان ثبت شرکتها بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد. اداره کل شرکت ها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده اصلی ، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود. در انتها،خاطر نشان می کنیم مشاورین زبده مجموعه ثبت شرکت کریم خان ، همان گونه که در ثبت شرکت همراه شما بوده اند در ثبت تغییرات شرکت و تنظیم انواع صورتجلسه نیز در خدمت شما خواهند بود. بعد از تنظیم صورت‌جلسه اصل صورت جلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنان رسیده، و اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده تحویل اداره ثبت شرکت‌ها خواهد شد.

نمونه صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره درشرکتهای با مسئولیت محدود

پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود. سلام،من تغییرات آدرس رو با تنظیم صورت جلسهمجمع عمومی فوق العاده تنظیم کردم و داخل سایت اطلاعات رو کامل کردم اما در انتها که پذیرش نهایی رو میزنم پیام ” خطا در ذخیره اطلاعات ” میگه و انجام نمیشه.چیکار باید بکنم؟ممنون از راهنمایی تون. فرایند تغییرات شرکت، تصمیماتی است که جهت اعمال تغییر در اعضا یا ساختار شرکت یا ثبت شرکت سرمایه، نام تجاری و … انجام می‌شود. این تصمیمات باید طی یک جلسه که این جلسات خود انواع مختلفی دارند، تنظیم شود. اعضای هیئت مدیره اگر قصد داشته باشند در اساسنامه کمپانی تغییری ایجاد کنند یا شریک ها و سهامداران شرکت را عوض کنند، باید این موارد را ثبت کنند تا در آینده کاری آن ها مشکلی پیش نیاید. چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و یا نقص در مستندات و مدارک ملاحظه شود مراتب جهت رفع نقص به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

در شرکت های سهامی خاص :

هر چند این قانون کمی مبهم است و فقط دادگاه می تواند اعلام کند که آیا واقعا تغییر مورد نظر به حقوق عضوی از شرکت صدمه زده یا نه. در ابتدا در طی یک یا چند جلسه، هیئت مدیره یا مجمع عمومی درباره ی تغییر مورد انتظار تصمیم گیری می کنند و در نهایت بعد از اینکه با اکثریت آرا تصمیم به تغییر موضوع مهمی درباره شرکت گرفتند، صورتجلسه آن را آماده کرده و این تغییرات را گزارش و ثبت می کنند. علاوه بر این ممکن است یک تغییر جزئی در وضعیت شرکت منجر به ورود خسارت در آینده شود. در نتیجه بهتر است قبل از هر اقدامی با یک مشاور و وکیل خبره در زمینه ثبت شرکت‌ها مشورت کنید و از او کمک بگیرید. مشاوره ثبت تغییرات شرکت می‌تواند به تسریع روند ثبت کمک کند و از بروز خطاهای احتمالی و ورود ضرر جلوگیری کند. در همین راستا ضروری است که به سراغ وکیل ثبت و مشاور حقوقی با تجربه‌ای بروید که در این زمینه تخصص داشته باشد و به خوبی با قوانین ثبت شرکت‌ها و روند کار آشنا باشد.

شرکت باید کپی از اسناد شناسایی سهامداران جایگزین یا همان افراد تازه وارد را به اداره ثبت ارائه کند. افزایش و یا کاهش میزان سرمایه ای که شرکت در حال حاضر دارد و این که اگر افزایش و یا کاهش می یابد از چه طریقی این فرآیند صورت می پذیرد. مواردی مثل حوزه ای که شرکت در آن فعالیت دارد یا کم و زیاد شدن سرمایه هم از تغییرات مهم در شرکت به شمار می آید. با وارد شدن به این مرحله اسامی تمام اشخاص حقوقی و حقیقی که در صورتجلسه حضور داشته‌ و زیر صورتجلسه را امضا کرده‌ اند را وارد کنید.

هزینه رتبه بندی شرکت

شرکا باید برای انجام تغییرات مهم شرکت، تشکیل جلسه دهند. بسته به نوع تغییر، ممکن است مجمع عمومی عادی و یا مجمع عمومی فوق‌العاده جلسه تشکیل دهد. و در آخر یادآور میشویم که مشاوران با خرد ما در موسسه ثبت غدیر در مورد ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورت جلسات در خدمت شما مدیران عزیز خواهند بود. 3-به اداره ثبت شرکتها مراجعه کرده و در صورت نیاز مجوز مورد نیاز از مراجع در رابطه با موضوع شرکت گرفته شود.

یکی از تغییراتی که ممکن شرکت ها انجام دهند تغییر نام شرکتشان میباشد. کسانی که قصد چنین کاری دارند، ابتدا لازم است جلسه ای با حضور اعضا تشکیل داده و در این مورد صحبت کنند. سپس صورتجلسه ای تهیه و به امضای افراد حاضر برسد. در آخر باید مدارک لازم به منظور تغییر نام شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود. مجمع عمومی عادی یکی از رکن های هر شرکتی ست که تصمیمات این مجمع باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت بشه تا اعتبار قانونی داشته باشه تا بشود ثبت تغییرات شرکت انجام شود.

ثبت تغییرات شرکت در مواردی امری ضروری است که باید به صورت قانونی و رسمی صورت پذیرد و متقاضی با در نظر گرفتن موضوع مورد نظر باید در مجمع خاصی صورتجلسه ای تنظیم کند و به امضاء کلیه یا اکثریت اعضاء و سهامداران رسیده باشد که بیشتر به آن می پردازیم . مطابق قانون شرکت ها به عنوان اشخاص حقوقی درنظر گرفته میشوند. به همین علت باید تابعیتی برای آنها در نظر گرفته شود. البته این اختیار به شرکت های سهامی داده نشده است و مجمع عمومی هیچ گونه اختیاری در این زمینه ندارند. اما شرکت های مسئولیت محدود می توانند با تشکیل جلسه ای با حضور شرکا درباره تغییر تابعیت شرکت تصمیم گیری کنند.