تفاوت اسم تجاری و علامت تجاری موسسه حقوقی دادمهر

سوالی دیگی گه پیش اومد برام اینکه میشه مراحل انجام ثبت برند رو شخص دیگری انجام بدهد..بدیل اینکه شخص اصلی ساکن شهر تهران نیست. خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد. مالک یک برند میتواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند. در اینصورت باید تعیین کنید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند هستند. پس از این مرحله اگر به احتمال زیاد نظر کمیسیون همچنان بر رد اظهارنامه علامت باشد، شما می توانید با تقدیم دادخواست مربوطه به دادگاه، حل و فصل قانونی این اختلاف را تقاضا نمایید. اگر در این فرصت ۳۰ روزه اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشود، امکان پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم فراهم می‌گردد.

2- در کادر جستجو، عنوان مطلب مورد نظرتون رو سرچ و کلیک کنید و مطلب مورد نظر رو مطالعه نمایید. شما میتونین از وزارت جهاد کشاورزی مجوز لازم رو دریافت کنید. (با اختلاف حداقل ۳۰ روز بین انتشار نوبت اول با نوبت دوم)، قبل از ثبت نهایی برند وجود دارد. در نتیجه چیزی بنام صف و نوبت بررسی وجود ندارد و کار با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود. در چنین وضعیتی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع میشود و رای دادگاه تجدید نظر رای قطعی و نهایی است و نتیجه آن هرچه که باشد برای طرفین دعوا لازم الاتباع خواهد بود. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار می‌گیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود.

اسم تجاری

اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید.

در پی این پاسخ‌ها دیگر می‌توانید برای انتخاب یک نام مناسب تصمیم گرفته و مراحل ثبت آن را نیز دنبال کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به متخصصین این امر رجوع فرمایید. طبق قانون تجارت، بعد از ثبت یک ثبت برند، هیچ شخص دیگه­ای نمیتونه از اون اسم به عنوان اسم تجاری برای خودش استفاده کنه، حتی اگه اسم تجاری ثبت شده با نام خانوادگی اون شخص یکی باشه. ولی در عرف تجاری و ادبیات بازاریابی، و بعضی وقتا حتی در نوشته­ های حقوقی، اسم تجاری و علامت تجاری به جای همدیگه به کار میرن، و یا به عنوان کلمات مترادف و هم معنی ازشون استفاده میشه.

ساخت اسم شرکت

شما می‌تونید ۴ ماه روی انتخاب اسم زمان بذارید این یعنی زیاد حساس بودن یا با گذاشتن یک هفته زمان، مشورت با چند نفر خبره، تحقیق و … هم میشه اسم انتخاب کرد، کار رو شروع کرد و فرضا بعد از چند هفته متوجه شد اسم خوبی نبوده چون بازخورد اطرافیان و مخاطب نشون داد اسم خوبی نیست. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. برای انتخاب بهترین نام برای شرکت خود به صورت تخصصی و در کم ترین زمان تنها کافی است با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس بگیرید تا در کم ترین زمان امور ثبت شرکت و انتخاب بهترین نام برای شرکت از طریق ایده برای اسم شرکت مناسب برای شما گزینش شود . امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود .

  • در این مرحله شناسه اظهارنامه را دریافت کنید و رمز ورود به سامانه را نگهداری کنید .
  • اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .
  • چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.
  • اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد .
  • در حقیقت برند یک اصطلاح است که بین اهل بازار و مردم رایج شده است ولی در قوانین حقوقی عنوان نشده است.

برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید .

نمونه اسم شرکت

البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد. برای انتخاب اسم خلاقانه برای برند خود مثل همیشه می توانید بر تجارب و سابقه برندسازی مشاوران موسسه حقوقی ما تکیه کنید . ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد . از سویی در سال های اخیر توجه به این امر که یک نام متناسب با عره محصولات و خدمات ان مغازه باشد بیشتر مدنظر قرار گرفته به عنوان مثال شخصی که مغازه جواهر سازی دارد از اسامی مانند نگین سازان ، یاقوت و… که این اسامی باید بسیار خاص بوده و نمایانگر یک حرفه خاص نیز باشد .

تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. این نام برای محصولی خاص مناسب و برای سایر محصولات شما مناسب نباشد. مزیت این روش، تأثیرگذاری معروفیت آن کشور یا محله بر روی برند شماست. عیب آن هم این است که معمولاً این نوع اسامی معروف خواهان زیادی دارد و ثبت کردن آن دشوارتر است. شما میتوانید در نام برند خود از اسامی شهرها، کشورها، محله ها و مکان های معروف استفاده کنید. از جمله این نوع نامگذاری میتوان به برندهای “فرش ستاره کویر یزد” و “کاشی آریزونا” اشاره کرد.

یکی از اقدامات لازم برای ثبت علائم تجاری و در واقع یکی از مهمترین ترین مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری انتخاب صحیح طبقات مورد نظر است. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین ثبت شرکت انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). برای انجام صحیح و گزینش بهترین راه برای انتخاب نام برند و علائم تجاری باید با مدنظر قرار دادن تمامی بعد های یک هنر انجام گیرد که در همین راستا اطلاع از باید ها و نباید ها و نیز قوانین مربوط به ثبت برند از عوامل مهم در طرقی یک حرفه به حساب خواهد آمد .

در اینجا توضیح مختصری در مورد 5 مرحله انتخاب اسم برند خواهیم پرداخت. اما اگر بعد از خواندن این مقاله احساس کردید که به راهنمایی و دانش بیشتری برای انتخاب نام برند نیاز دارید، کافیست که نگاهی به “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها “ داشته باشید. ما در این بسته آموزشی در کلیه مراحل نامگذاری برند همراه شما خواهیم بود تا بتوانید به شیوه ای عملی و با کمترین هزینه اسم برند مناسب خود را انتخاب نمایید. در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری ثبت تغییرات شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید. پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند.

ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. یک برند معرف اصلی یک کسب و کار به شمار می رود و مشخصه های اصلی آن را یادآور می شود. این گزینه ضروری نیست اما بهتر است آن را در نظر داشته باشیم. اگر نامی که برای فعالیت خود انتخاب می‌کنیم به آن مربوط باشد، راحت‌تر در ذهن می‌ماند. مثلاً برای برندسازی فعالیت‌های آموزشی می‌توان از پسوندهای آموز و بیاموز استفاده کنیم تا تداعی کننده آموزش باشند. برای فعالیت‌های مربوط به زیبایی می‌توان از پسوندهای بیوتی، ماه، ماهرخ و …..

البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد.

پست شد در : misc