اسم برند و انتخاب یک اسم برند مناسب

یک اسم برند خاص ویژگی‌های خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. نکات فوق می‌تواند در زمان انتخاب نام برند به شما کمک می‌نماید تا از تخریب بازاریابی جلوگیری نمایید.

اسم برندها

فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. مثلا شاید سازمان‌ها و شرکت‌های معروف پیگیری ثبت تغییرات شرکت بتوانند از چنین مخفف‌هایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. این مشکل در برندهایی به زبانی به‌جز فارسی، چندین برابر است.

اسم برند باید متمایز باشد

اگر برندی که می‌خواهید ثبت کنید مربوط به خودتان باشد، در گروه برندهای شخصی قرار می‌گیرد. این گزینه ضروری نیست اما بهتر است آن را در نظر داشته باشیم. اگر نامی که برای فعالیت خود انتخاب می‌کنیم به آن مربوط باشد، راحت‌تر در ذهن می‌ماند.

همانطور که می بینیم این کمپانی همیشه بر روی قدرت و ابرقهرمانی خود متمرکز شده و با تبلیغات به عموم مردم می گوید که با محصولات من دنیا به جای بهتری تبدیل می شود که این دقیقا ماموریت یک قهرمان است. متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . پس این بدان معنی است که فراتر از زبان خود یک فرصت نامگذاری هم وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به گروه استاد وب است. به احتمال زیاد از اینکه مردم با کدام یک از نامها ارتباط بهتری برقرار کرده‌اند، غافلگیر می‌شوید؛ زیرا معمولاً رفتار مردم با انتظارات شخصی شما فرق دارد. به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان در فضای وب تبلیغ کنید. یعنی هر کسی به راحتی بتواند نام‌برند را بخواند، بنویسد، تلفظ کند و گوگل کند.

  • استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است.
  • نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود.
  • اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود.
  • ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
  • چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند.

به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است. زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند.

کلید هفتم: از اعداد هوشمندانه کمک بگیرید

حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید.

ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید .

پیشنهاد می‌شود از اسم‌های تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند. این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. اسم کسب‌وکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف می‌کنند.

جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به ثبت شرکت حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

مثلاً همین‌که کشور آلمان را به نظم یا کشور چین را به تولیدات انبوه تشبیه می‌کنند، نوعی برندسازی ملی است. معمولاً برندهای جغرافیایی برای بناها در نظر گرفته می‌شوند؛ مثلاً وقتی پاساژي ساخته می‌شود، براساس اهداف تجاری آن مکان، برندهای مکانی یا جغرافیایی برای آن در نظر گرفته می‌شود. مثلاً پاساژ واقع در تهران ثبت برند را با برند «تهران‌مال» نام گذاری کنند. اگر یک نام برند قبلاً ثبت شد باشد، دیگر نمی‌توان برای بار دوم آن را ثبت کرد، مگر اینکه پسوند یا پیشوند خاصی داشته باشد. بنابراین در مرحله نخست، به‌جای یک نام، چند نام خوب را در نظر بگیرید تا اگر یکی یا چندتای آن‌ها قابل ثبت نبود، گزینه‌های دیگری داشته باشید.

اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید . برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید .

از بین 10 تا 15 اسمی که تو مرحله قبل وجود داشت باید three اسم انتخاب بشه و بقیه اسم‌های مورد نظر حذف بشه. تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسم‌هایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده. تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند.

پست شد در : misc