7 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد

برندهایی مانند جگوار، اپل، عقاب، ردبول مثال‌های خیلی خوبی برای یک اسم بصری هستند. زیرا همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل می‌گیرد از دسته طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. بنابراین یک بار برای همیشه با صرف کمی وقت و مطالعه این مقاله به خودتان لطف کنید؛ زیرا ما در این مقاله می‌خواهیم کمکتان کنیم تا یک نام مناسب برای برند کسب و کارتان انتخاب کنید. ما در تیم تولید محتوای جاوید مقدم در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی را در زمینه‌های مختلف کسب و کار و بازاریابی اینترنتی و فضای دیجیتال برای شما فراهم کنیم. البته تو این مورد هم یه استثنا وجود داره، اگه فرد شناخته‌شده، هنرمند یا سلبریتی هستین انتخاب نام برند از روی نام خانوادگیتون اتفاقاً خیلی هم هوشمندانست. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل هدا بیوتی برند محصولات آرایشی و تو ایران مثل نوید محمد زاده برند عطر و ادکلن، اسم خودشون رو به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردن.

اسم برند

برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود می‌توانید از مشاوره حرفه‌ ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گام‌های منطقی و صحیح بردارید. نام برند می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است.

مرحلۀ اول: از تعریف هویت برندتان شروع کنید

خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانی‌ها منابع بسیار غنی از اسطوره و افسانه در فرهنگمان داریم، خیلی از این اسم‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند. تنها توجه کنید نام‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها آسان باشد. طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به ثبت شرکت در تهرانهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن. یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای انتخاب نام برند استفاده کردن.

به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد. اگر برند زیبا باشد و همراه با تجربه برند عالی باشد ، حتما مشتریان عاشق آن خواهند شد . نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید.

سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی ثبت برند تجاری هم همینطور. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.

با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوق‌العاده چالش‌برانگیز تبدیل می‌شود. حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک می‌کند تا ثبت تغییرات شرکت دستورالعمل‌هایی را برای پروژه نام‌گذاری خود تهیه کنید. بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است.

یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. ما از طریق سایت برندیک با اتصال افراد خلاق و مجرب در عرصه انتخاب برند به صاحبان کسب و کار، در انتخاب یک برند بی نقص و رضایت بخش نقش ایفا می‌کنیم. ما در شرکت ایده‌ها و نام‌هایی که توسط افراد خلاق و علاقه‌مند ارائه شده‌اند را کارشناسی کرده و در صورت صلاح دید، آن را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهیم. تا به حال بیش از ۵۵۰ نام تجاری به واسطه سایت برندیک ثبت شده است که از دیگر افتخارات ما به شمار می‌رود.

  • اگر ایرانی نباشد باید برای درخواست آن کارت بازرگانی داشته باشید.
  • ممکن است راه‌های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می‌توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد.
  • شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد.
  • اولین موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیم‌مش» یا چشمه اسم، نام دارد.
  • همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد.
  • برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود.

فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. اگه برندی که می‌خواین کار کنین با کارهای هنری و خلاقانه ارتباط داره می‌تونین از اسامی شخصیت‌های معروف فیلم‌ها و انیمیشن‌ها استفاده کنین. مثلاً استارباکس نام شخصیتی داستانی در رمان موبی دیک هست که به‌ عنوان اسم برند معروف بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان انتخاب شده. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند می‌تونه به شما کمک بزرگی کنه.

هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و ائمه استفاده نکنید. تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد. هم دقیقاً همین‌طور است، بخصوص وقتی‌که قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچ‌وقت از سر عجله و سهل‌انگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینه‌های زیادی را متقبل بشوید.

آشنایی با نکات کلیدی در انتخاب اسم شرکت

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند.

ریبرندینگ چیست و ۹ اصل تغییر نام تجاری

در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمی‌توانید راجع‌به انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد .

زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.