کاملترین راهنمای انتخاب اسم برند + جدول انواع نام برند

قرار نیست برای ساخت اسم شرکت یکی دو ساعت زمان بگذارید، فکر کنید و ناگهان بهترین اسم را پیدا کنید. این کار فرایندی زمانبر است که حتی گاهی تا چند ماه هم طول می‌کشد. برای انتخاب بهترین نام، باید مرز میان وسواس و حساسیت بیش از اندازه و دقت بالا در انتخاب نام را بدانید. گاهی اوقات مدیران یک کسب و کار لیستی بلند بالا از اسامی پیشنهادی دارند که در میان آن‌ها چندین اسم مناسب هم دیده می‌شود، اما بخاطر حساسیت بیش از حد باز هم به دنبال اسم‌های جدیدتر می‌گردند.

به این طریق می توانیم ذهنمان را برای پیمودن سفر و فرآیند انتخاب و خلق نام برندمان آماده تر کنیم. ایده ها و الگوهایی که در خلق یا انتخاب نام تجاری و برند با آنها سر و کار داریم، متنوعند. اگر تجربه‌‌ای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکت‌تان پاره کرده‌اید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم. درصورت رد شدنِ اسامی پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ نیست. اما اگر بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام گذشت و به دلایل مختلف شرکتی ثبت نشد، حتی برای تغییرنام هم، متقاضی می­بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام کند. اسم شرکت باید حداقل سه سیلابی (سه کلمه مستقل) باشد.

برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید .

چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران

استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم.

اسامی اصیل ایرانی برای برند

ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.

انتخاب اسم خاص برای برند

اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را پیگیری ثبت تغییرات شرکت در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی.

اسمی انتخاب کنید که در ساده‌ترین حالت ممکن بتوان آن را ادا کرد، چه به صورت خواندنی و چه نوشتنی. اسم‌های سه سیلابی برای شرکت‌های تخصصی مناسب‌تر هستند (البته این نام‌ها کم‌تر در خاطر ثبت برند تجاری مشتریان می‌مانند). نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. مگه اهل بیت اسماشون فقط متعلق به عرباس….اسم ایرانی هم جا افتاده هاش قشنگه…

  • در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم.
  • شهربانو شهرزادوهرنامی که شهرتوش به کاررفته عربی-فارسی هستندچون شهرواژه عربی هست.طاهر،طاهره،غزال،غزاله،قدسی،مرجان ومرجانه همگی عربی هستند.
  • درود خدمت شما..من نوشته های دکتر عبلدالحسین زرین کوب یا استاد پیرنیا رو و امثال این اشخاص رو دروغ نمی دانم و هرگز نخواهم دانست.چون اینان افرادی بودند که بیشتر عمر خودشان را صرف تحقیق و نوشتن کتاب درباره تاریخ ایران بودند.
  • شرکت‌هایی که از ابتدا به ساخت اسم شرکت اهمیت نمی‌دهند، ممکن است در آینده مجبور به تغییر نام شوند از نو برندسازی کنند، این فرایند به هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت.
  • میخواستم اشتباهی که درنام های دخترانه کردید روگوش زدکنم.لیلی نام عربی است ومعنی آن رادرست نوشتید.

ایا این درسته ؟ شما در فهرست بالا جمع پری نوشته اید . میخواستم برای شرکتم که یک شرکت معماری هست نام انتخاب کنم … اگر ممکنه کمکم کنید . بنده گفتم اسم های شهربانو و شهرزاد عربی-فارسی هستندچون شهرواژه شهرعربی، وبانو وزادفارسی هستند یعنی این اسم ها فارسی خالص نیستند. بعد از پیروزی ایرانیان، قوای تسلیم شده و به اسارت گرفته شده دشمن بسیار نگران و هراسناک از انتقام ایرانیان، در انتظار مرگ خود بودند.

امیر با معنای امر دهنده کلمه‌ایست عربی از ریشه «ا-م-ر» به معنای «فرمان‌دادن» و با «اَمَر» عبری به معنای «گفتن، فرمودن» مطابقت دارد. پس از ورود اعراب کلمه امیر در ادبیات کشورهای عرب زبان داخل گردید. امیر را شخصی می‌گفتند که حاکم کشور یا منطقه‌ای است و در سیاست داخلی و خارجی خود مستقل می‌باشد.

برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی ثبت شرکت در تهران گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. شاید شما هم با برندهای معروفی چون ماهان، الوان یا راین برخورد کرده اید که در حقیقت از شهرهای ایران الهام گرفته شده اند، پس شاید برای انتخاب اسم مغازه (یا هر کسب و کار دیگر) یکی از کارها استفاده از شهرهای کشورمان باشد.

اهمیت انتخاب اسم مناسب برای شرکت

شما هم یک طرفه پیش رفتید؛ به هر روی هرکس دوست دارد نام فرزندش را براساس موضوعی که در سر دارد برگزیند، چه از دیدگاه ما با معنی باشد چه نباشد. درود بر شما؛ سپاس از اینکه این تارنما رو برگزیدید. مازیار به معنای پشتیبان اندیشه و خرد، پشتیبان شکوه و بزرگی است و به هم پیوسته از ماز و یار.

به یاد داشته باشید نام انتخابی حتما باید توصیفی از فعالیت شرکت باشد. در ادامه شما را در انتخاب نامی ایرانی و مجاز راهنمایی می کنیم. اگر می خواهید ثبت شرکت کنید یا تغییر نام انجام دهید بهتر است در گزینش نام برند خود دقت لازم را داشته باشید تا فعالیت و هزینه هایی که شما طی سالیان برای برند و برندینگ خود انجام می دهید هدفمندانه و بلند مدت باشد. انتخاب اسم برای شرکت کاملاً سلیقه­‌ای است و تا دلتان بخواهد نظرات هم در این زمینه متفاوت است، بعضی‌ها معتقدند که بهتر است اسامی انتزاعی باشند، بقیه می­‌گویند که اسامی دقیقاً باید به مشتری بگوید که کسب‌و‌کار شما دقیقاً چیست. حتی بعضی‌ها اعتقاد دارند که اسامی جدید و نو بیشتر در ذهن آدم­‌ها می­‌ماند یا برعکس سریع­تر فراموش می‌شوند.

اما باید بدانید که نام برند از نام شرکت متفاوت است. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. در برند سازی تجربه محور ویا Experience Brand تجارب خوبی مانند جشن و رویداد ها و یا اتفاق های غیرمنتظره خوشایند در برند باعث می شود تا حس خوب برند منتقل شده و با کوچکترین تداعی گری خاطرات آن برند را برای مخاطب زنده می گردد.