چگونه برای استارت‌آپ خود، نامی مناسب انتخاب کنیم؟

فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. باید توجه داشته باشید حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد. شاید در آینده بخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید. مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد.

چگونه بهترین نام برند ( نام تجاری ) را انتخاب نماییم. معیارهای دخیل برای تعریف ارزش پیشنهادی یک برند ۱. افراد زیادی به خرید محصولات و فناوری‌­های جدید علاقه­‌مند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت می­‌برند.. ثبت تغییرات شرکت استفاده از کلمات اختصاری مانند مثم مخفف موسسه ثبتی میزان میباشد؛ غیرمجاز است. استفاده از عناوین مربوط به فعالیت شرکت مانند گروه مهندسی یا تجارت مجاز نیست اما استفاده از آن­ها در کنار سه سیلاب معین ممکن است.

  • حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته.
  • روزنامه رسمی که بر اساس یک ماده واحده قانونی تشکیل شده است، خود یک شرکت سهامی خاص است و ارگانی ست زیرمجموعه قوه قضاییه و وابسته به آن.
  • همان طور که شخص حقیقی دارای نام می باشد شخص حقوقی هم باید دارای اسم باشد اسم شرکت یکی از مقوله های مهم ثبت شرکت است اسم شرکت در آینده شرکت تاثیر بسیار زیادی دارد ممکن است شرکت را به بالا بکشاند و یا شرکت را به پایین بکشاند و در نهایت ورشکست شود.
  • در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید.
  • برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید.

مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد. برای پیشنهاد اسامی بیشتر به لیست های بالا مراجعه کنید. کلیه حقوق مادی و معنوی انگیزه متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. توجه داشته باشید که دو کلمه ار نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. شرکت ساختمانی در تهران برای این ثبت می شود که طرح های ساخت ساختمان ها، بناها و اسکلت ساختمانی و فعالیت های دیگری از جمله عملیات هایی که با موضوع ساختمان و بازرسی و اجرایی کردن آن ها، مرتبط می باشد به بهترین شکل ممکن انجام شود. برای انتخاب نام شرکت باید از کلمات پر معنی و اصیل استفاده شود که حتما در لغت نامه دهخدا و عمید قابل مشاهده باشد.

نگران زیاد شدن ایده‌ها و بی‌ربط بودن آن‌ها به یکدیگر نباشید. همان‌طور که به یافتن نام مناسب نزدیک می‌شوید، بسیاری از آن‌ها از فهرست خارج می‌شوند. نام شما باید در دنیای به شدت رقابتی کسب‌وکار، برجسته و متمایز باشد.

برای همین برای یک خیریه فکر نمی‌کنم اسم مناسبی باشه. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.

البته وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های خاصی برای پیشنهاد نام‌های متناسب با شرایط و ویژگی‌های کسب‌وکارهای مختلف وجود دارد که در این نوشتار به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد.

کدام اسامی برای نام شرکت قابل تایید نمی باشند ؟

پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. قانون گذار این اجازه را برای سازمان و شرکت ها صادر کرده که بتوانند از اسم های اصیل اقوام ایرانی در نام خود استفاده کنند.

اسامی پیشنهادی برای شرکت

برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند.

نمونه نامهای مجاز برای ثبت برند و ثبت شرکت

اهمیت این موضوع در زمان ثبت شرکت و ایجاد سایت شخصی بیشتر نیز می گردد. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید .

اولین مرحله از ثبت شرکت، ثبت سامانه ای اداره ثبت شرکتها می باشد. در این ثبت سامانه ای کلیه مشخصات افراد اعم از سهامداران و اعضا هیئت مدیره به همراه کلیه اطلاعات شرکت اعم از آدرس، مقررات و قوانین، مزان سهم الشراکه و حق امضا و غیره در این سامانه ثبت برند ثبت می گردد. استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود.

جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد. با یک لوگوی فوق‌العاده، از نام برند خود حمایت ثبت شرکت کنید. پس حتماً کاراکتر و حس و حال نام کسب‌وکار خود را در نظر داشته باشید. مثلاً می‌توانید از یک رنگ خاص در لوگو و تبلیغات خود استفاده کنید.

به‌عنوان یک نکته کلی، از محدود کردن خود بپرهیزید. اگر نام استارت‌آپ شما بیش‌ازحد خاص باشد، به رشدتان کمک نمی‌کند. آینده‌نگری در مورد سمت و سویی که کسب‌وکار شما در سال‌های بعد خواهد داشت، به شما کمک می‌کند تا از فرآیندهای پرهزینه برندسازی مجدد، پرهیز کنید. اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد. شاید شما هم با برندهای معروفی چون ماهان، الوان یا راین برخورد کرده اید که در حقیقت از شهرهای ایران الهام گرفته شده اند، پس شاید برای انتخاب اسم مغازه (یا هر کسب و کار دیگر) یکی از کارها استفاده از شهرهای کشورمان باشد.