پورتال اداره ثبت شرکت ها

که از آن می توان به عنوان پذیرش یاد کرد بدین صورت که تمامی اوراق پست شده به اداره در ابتدا به این بخش تحویل داده می شود و مسئولیت بررسی مدارک ارسالی بر عهده آن است و در صورتی که تکمیل نباشد پرونده در این مرحله عودت داده می شود . کد اقتصادی در واقع مشخصه مالیاتی مودیان مالیاتی محسوب می شود و ارسال اظهارنامه مالیاتی بدون داشتن کد اقتصادی امکان پیگیری ثبت تغییرات شرکت پذیر نخواهد بود. در این قسمت روز و ماه سال مالی خود را وارد کنید و سپس روزنامه ‌ی مؤسسه یا شرکت خود را از لیست اسامی موجود انتخاب کنید. در این مرحله با انتخاب نام شرکا باید میزان سهام یا سرمایه ‌شان را مشخص کنید. قدر مسلم آن است که برای فراهم شدن فضایی مطلوب و مساعد، رسیدگی به چگونگی تشکیل شرکت ها امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

از طریق سامانه ی فوق به راحتی قابل دسترس است و می توان پیگیری های لازم را جهت چگونگی پیشرفت پرونده حقوقی خود انجام داد . درصورتی که یکی از شرکاء به دلایلی انحلال شرکت را از دادگاه تقاضا نموده و دادگاه با احراز موجه بودن دلایل مزبور حکم به انحلال شرکت دهد. هیئت رئیسه مرکب از یک نفر رئیس جلسه و دونفر ناظر جلسه و یک نفر منشی جلسه می باشد که امضای هریک از آن ها در ذیل صورتجلسه به همراه مهر شرکت الزامی می باشد. این شرکت وجه حقوقی دارد و مدیران آن میتوانند در مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکت کنند . تهیه دو نسخه از صورت جلسه‌ مجمع عمومی مؤسسین که و سهامداران و موسسان آنرا امضا کرده باشند.

قبول تقاضای ثبت شرکت‌های فوق و شرایط راجعه به ادامه عملیات آن‌ها منوط به رعایت مقررات نظامنامه‌های مزبوره خواهد بود. اگر قصد اعمال تغییر در شرکت خود را دارید با موسسه حقوقی ثبتی تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا در انجام این پروسه ی ثبتی شما را همراهی کند. به همین دلیل شرکا و سهامداران می کوشند تا با ایجاد تغییر در اساسنامه و شرکت کسب و کار خود را گرم کرده و رونق ببخشند.

دقت کنید که در این جلسه تمامی شرکای رسمی باید حضور داشته باشند چرا که بایستی پای صورتجلسه انحلال شرکت امضای تمامی شرکا وجود داشته باشد. طبق قانون اگر شرکت ها در مناطق آزاد طبق قانون موارد قانونی مالیاتی خود را رعایت کندد تا ۲۰ سال می توانند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند. باید آدرس و شماره ی تلفن مرکز اصلی شرکت که در آن فعالیت های شرکت انجام میشود را دقیقا مشخص کنید.مجمع عمومی باید در این مکان تشکیل شود و همچنین در این مکان بازرسان و مدیران شرکت فعالیت کنند و حضور داشته باشند. ۵۰۰,۰۰۰ تومان میباشد ولی یک نکته وجود دارد که اگر سرمایه شرکت بنا به دلایلی از حداقل سرمایه کمتر شود سهامداران تا ظرف مدت ۱ سال مهلت دارند تا سرمایه شرکت را زیاد کنند یا در نهایت نوع شرکت را تغییر دهند. جهت بررسی و انجام امور و فعالیت های حقوقی شرکتتان نیازمند یک مشاور ثبتی و حقوقی خواهید بود که در این مسیر همراهتان باشد.

تهیه دو نسخه از اظهارنامه‌ی کامل شده شرکت سهامی خاص که باید کلیه سهامداران آنرا امضا کرده باشند. تعداد سهام داران شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر است و عنوان شرکت سهامی خاص هم حتما باید قبل یا بعد از نام شرکت ببدون فاصله با نام شرکت درج شود. در این شرکت موسسین 20% سرمایه را خودشان می اورند وحداقل 35% از سرمایه را در حساب شرکت که در یکی از بانکها سپرده میکنند و سپس اظهارنامه را با ضمیمه اساسنامه شرکت و اعلامیه پذیره نویسی سهام به ثبت شرکتها میدهند .پس از اینکه شرکت به ثبت رسید سهام انها در بورس قرار میگیرد و داد وستد می شود . دفاتر نوتر در کشور ترکیه همان دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور ترکیه هستند که وظایفی مانند ثبت شرکت در این کشور را انجام می‌دهند.

راهنمای ثبت شرکت ها برای فرد تازه کار موضوعی حیاتی است چون عدم اطلاعات کافی درباره این موضوع باعث شکست در ثبت می شود و متقاضی باید تمام مراحل را دوباره طی کند. این موضوع علاوه بر هدر دادن هزینه های صرف شده، وقت فرد را هم تلف می کند. مورد مهم دیگر درباره شرکت های دانش بنیان این واقعیت است که این شرکت ها برای حفاظت از اطلاعات خود به دولت متکی هستند و با ثبت شرکت، دولت از حقوق معنوی آن ها حمایت می کند و در صورت مشاهده استفاده غیر قانونی از اطلاعات، فرد یا شرکت کپی کننده بید در این باره پاسخ گو باشد.

ثبت شرکت ها

به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی ، دفتری است که از طریق آن می توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود. همانطور که اشاره شد در قانون تجارت ایران تعریف مشخصی برای شرکت تجاری دیده نمی‌شود ولی این مسئله در مورد شرکت‌های مدنی صادق نیست و قانون مدنی شرکت را تعریف کرده است در این تعریف این‌طور بیان شده که شرکت به دو معنای خاص و عام به کار رفته است. انتخاب اسم برند می تواند ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری بهتر باقی بماند. مسلما با انجام اصول درست برندسازی شما زمانی شناخته می شوید و اگر برای ثبت برند خود اقدامی نکرده باشید، شخص دیگری آن را می گیرد و به سادگی می تواند از اسم و اعتباری که برای خود دست و پا کرده اید سوء استفاده کند.

شرکت‌های با مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می‌شوند و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایۀ خود مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی خواهند بود. در نتیجه، اعضا می‌توانند اموال شخصی خود را در موقعیت ورشکستگی حفظ کنند و از این بابت نگران نباشند. تشکیل این گونه شرکت‌ها با ثبت برند تجاری سرمایه‌ای اندک نیز امکان‌پذیر است اما امکان انتشار اوراق سهام وجود ندارد. حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود طبق قانون محدودیتی ندارد. با وجود این، عرفاً کمترین میزان سرمایه برای انجام این کار یک میلیون ریال است که باید تمام آن پیش از ثبت قانونی شرکت فراهم شده باشد.

ثبت شرکت در اصفهان

حداقل اعضای شرکت تعاونی هفت نفر می باشند که ۳ نفر از آنها به عنوان هیئت موسس در نظر گرفته می شوند و بایستی مشکل قانونی نداشته باشند. فرق دیگر این شرکت ها با شرکت سهامی عام در اعلامیه ی پذیره نویسی است که شرکت سهامی خاص فاقد آن می باشد و در همان ابتدای کار باید ۳۵% از کله سرمایه ی شرکت در حسابی سپرده به نام شرکت قرار بگیرد. بقیه ی اعضای هیئت مدیره عضو عادی به حساب می آیند و در رای گیری دارای موقعیتی برابرهستند. تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی عام لازم و ضروری می باشد.

تبصره۲ (الحاقی ۱۳۴۶/۸/۲۸) ـ قانون حق‌الثبت شرکت‌های بیمه مصوب ۹/۹/۱۳۱۰ به قوت خود باقی خواهد بود. ۸ـ حق‌الثبت تغییرات مربوط به ازدیاد سرمایه به ازاء هر دفعه تغییر نسبت به سرمایه اضافه شده تابع نرخ‌های فوق‌الذکر است و حق‌الثبت هر دفعه تغییر در موارد دیگر «به استثنای تغییر سرمایه» سه هزار ریال است. ابتدا با مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و کلیه ی شرکا ی شرکت در آن حاضر شوند و سپس صورتجلسه ی انحلال توسط همه ی آنها امضا شود و مهر شرکت زیر صورتجلسه باشد. عملا پس از انتشار آگهی در روزنامه با مضمون انحلال شرکت، شرکت شما دیگر وجود ندارد و منحل شده است. اولین اقدام برای احلال شرکت برگزاری جلسه ای با این مضمون میان شرکا می باشد.

  • شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .
  • برای اخذ این کد باید به همراه مدارک شناسایی خود به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید و فرم درخواست ثبت شرکت در این کشور را تکمیل کنید.
  • کارشناس به این دلیل که مدارک چک شده اند به بررسی موارد قانونی پرونده می پردازد و نتیجه را به کارشناس ارشد عنوان می کند و وظیفه تایید یا رد پرونده بر عهده کارشناس ارشد است .
  • حدود اختیارات مدیر در شرکت نسبی در اساسنامه تایین می شود و مسئولیت مدیر در این شرکت ها مثل مسئولیتی است که وکیل در مقابل موکل خود دارد .
  • نام یا عنوانی که فرد تاجر تحت آن نام و علامت تجارت می کند برند محسوب می شود.

البته جهت ادامه و رفتن به مرحله ‌ی بعد می بایست حداقل نام یکی از شرکا را وارد کنید. در این مرحله لازم است که شما مدت و موضوع اصلی فعالیت شرکت را با انتخاب گزینه‌ ی محدود و یا نامحدود مشخص کنید. جهت انتخاب موضوع فعالیت روی گزینه‌ ی افزودن موضوع فعالیت کلیک کنید. اکنون پنجره‌ای باز می ‌شود که شما بتوانید یکی از موضوعاتی که در سامانه تعریف‌ شده را انتخاب کنید.

راهنمای ثبتی

در ابتدا قبل از اینکه راجع به نحوه ثبت شرکت ، مدارک مورد نیاز ، هزینه ها و مراحل ثبت شرکت صحبت کنیم لازم است نکته ای را یادآور شویم. ثبت موسسات غیرتجاری ایرانی, ثبت شرکت در تهرانی تجاری و انجام ثبت تغییرات شرکت بعد از آن. سامانه ثبت شرکت ها که برای تائید و ثبت کلیه امور ثبتی هر شهر تفکیک شده می باشد در یک سامانه یکپارچه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می گردد. پس از ورود به این بخش، لازم است که افراد نوع درخواست را بر روی گزینه «تاسیس شرکت» انتخاب کنند و در نهایت با وارد کردن کد پیگیری درخواست، مراحل بررسی درخواست خود را در این سامانه انجام دهند. بعد از تکمیل اطلاعات و پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک ثبت شرکت خودداری کنید. پس از تکمیل فرم مربوطه، با کلیک بر روی گام بعدی صفحه ی مربوط به اشخاص گشوده می شود.

ثبت شرکت خدماتی

ابتدا در قالب یکی از شرکت‌های تجاری به ثبت رسیده و در صورت احراز شرایط مجوز دانش بنیان را دریافت می‌کنند. زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید. پس از ثبت اطلاعات عمومی شرکت، باید اطلاعات مربوط به متقاضی را تکمیل کنید. اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات هویتی باید تکمیل شود.

پست شد در : misc