پلمپ دفاتر قانونی سال 97

پلمپ دفاتر قانونی ninety seven نیز مانند دیگر سالها در اسفند ماه صورت می پذیرد. طبق آخرین برگ مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۱ و بعد از آن که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد. طبق آخرین برگ مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۱ و بعد از آن که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد هر کدام بیشتر از نبلغ سی میلیارد ریال باشد.

  • اما توجه کنید که سفید باقی گذاشتن پایین صفات دفاتر در آخر هر روز یا هر آخر هر ماه به شرطی که اسناد، دارای شماره ردیف بوده و قسمت سفید مانده یا خط بسته شود، به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد شد.
  • موسسه ثبتیکال ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.
  • یکی از گام های اصلی در تهیه دفاتر قانونی، ورود اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکت ها است.

سند رسمی برای کاهش اشتباهات حسابداری در خصوص عدم ثبت معاملات و رویدادهای مالی و یا ثبت تکراری آنها و چک کردن آنها بر اساس نیاز می باشد . سلام مطابق ایین نامه تحریر دفاتر رد میشود شما می توانید با خودکار قرمز روی اعداد غلط خط بکشید و بالای ان با خودکار آبی صحیح را مرقوم نمایید. اما شاید ثبت تغییرات سنگین‌ترین جریمه برای مودیان عدم پذیرش هزینه‌های مودی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و اخذ مالیات از کل درآمد کسب شده مودی طی دوره باشد؛ به عبارت دیگر، در مواردی که دفاتر رد می‌شود، بازرسان با مراجعه حضوری و بررسی شرایط بنگاه اقتصادی، مالیات کسب و کار را برآورد می‌نمایند.

بله امکان اصلاح دفاتر نوشته شده وجود دارد ولی بستگی به نوع اشتباه انجام شده دارد و فردی که می خواهد اصلاح را انجام دهد باید باتجربه باشد. نگرانی نداره با همون خودکاری که دفاتر نوشتید خیلی ریز بطور مورّب قلم بگیرید روی مورد اشتباه صحیح اش را در جای درست بنویسید. این مباحث جزو آموزش مالیات محسوب می شود که در موسسه سرمایگان با عنوان دوره جامع آموزش مالیات و مهارتهای مالیاتی پیشرفته ارایه می شود. ثبت هزینه ها، درآمدها و سایر اعمال مالی به صورت غیر واقعی در دفاتر به شرط احراز. در غیر این صورت از اعتبار این دفاتر علیه صاحبان آن استفاده می­شود.

آموزش ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

حال اگر ذخیره نگرفته باشید و یا ذخیره گرفته شده از میزان مالیات قطعی شده کمتر باشد شما باید از حساب سود (زیان) سنواتی یا همان تعدیلات سنواتی استفاده کنید. من تازه وارد یک شرکت تولیدی شده ام که فعالیت خود را از ابتدای ninety seven شروع کرده ولی تاکنون هیچگونه ثبتی به عمل نیاورده. اکنون از من خواسته شده تمامی رودیدادهای قبلی را تا بدینجا در دفاتر ثبت کنم. ضمنا تمامی فاکتورها و اسناد و مدارک در دست است فقط ثبت نشده.تولیدات، دستگاه و ماشین آلات میباشد فعلا فروش انچنانی صورت نگرفته و تا اینجا تقریبا اکثر رویدادها هزینه میباشد. 2- منظور این است که حسابی که شما در دفتر روزنامه نوشته اید در کدام صفحه دفتر کل درج شده. بعنوان مثال شما در یک ردیف دفتر روزنامه حساب موجودی نقد و بانک را درج نموده اید حال باید شماره صفحه دفتر کل که این حساب (موجودی نقد و بانک) در آن نوشته شده است را درج بفرمایید.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

گاهي اوقات نا آگاهي از برخي اطلاعات سبب اشتباهاتي در دفاتر مي گردد كه سبب علي الراس شدن مي شود. بنابراين همه اشخاص حقيقي و حقوقي در پرداخت ماليات بايد نحوه كار با دفاتر را بدانند. مالياتي كه اشخاص بابت فعاليتشان بايد بپردازند مستقيما از طريق دفاتر قانوني تعيين مي گردد. اگر تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطر ها درج شود٬ دفاتر رد می شود. همانطور که ملاحظه می کنیم امروزه با گسترش شرکتهای تجاری و گسترش بازار سرمایه و استقبال بسیاری از شرکت ها از بورس و گسترش روند خصوصی سازی در کشور، استخدام حسابرسان نسبت به دیگر افراد در صدر قرار گرفته است.

مغایرت بین اطلاعات دفاتر با اطلاعات نرم افزار حسابداری

اگر سال مالی مشمولان حقوقی مالیات، با سال مالی مالیاتی تطبیق نکند (مثلا سال مالی آن ها منتهی به ۳۰ دی ماه باشد)، درآمد سال مالی آن به جای سال مالیاتی، مبنای تشخیص مالیات طبق ماده یک صد و پنجاه و پنج قانون مالیات های مستقیم قرار می گیرد. هر مودی مشمولان قانون مالیات، بایستی دفاتر قانونی پلمپ شده روزنامه و کل را تهیه کرده و ان را به خوبی ضبط و نگهداری کند تا اگر با درخواست رسیدگی ممیزان سازمان امور مالیاتی مواجه شد، مراتب را به آن ها تسلیم کند. دفاتر قانونی مودیان، پلمپ شده تسلیم آن ها می شود و نباید از پلمپ خارج شود. در هر یک از این ستون‌ها، شماره سند، تاریخ، مبالغ بدهکاری و بستانکاری و شرح رویدادهای مالی به ترتیب تاریخ ثبت می‌شوند. در ستون شرح رویداد، شرح مختصر از رویداد مالی و نام حسابی که بدهکار یا بستانکار است، نوشته میشود.

از دلایل دیگر اهمیت ‌‌دفاتر حسابداری، ثبت کلیه جزئیات رویدادهای مالی مانند تاریخ معامله، میزان بدهکاری و بستانکاری هر حساب و غیره است. با استفاده از این دفاتر قانونی، کلیه اطلاعات مالی بر اساس تاریخ وقوع رویداد در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. درصورتی‌که شرکت یا موسسه موردنظر نسبت به ارائه دفاتر پلمپ به دارایی خودداری نماید برای آن سال مالیات بر درآمد به آن تعلق می‌گیرد.

در خصوص سند افتتاحیه، باید تمامی حسابهای دائم دارای مانده حساب در آن ثبت گردد مانند آنچه شما فرمودید (موجودی نقد و بانک) و علاوه بر آن حسابهای دریافتنی و پرداختنی و همچنین اسناد دریافتنی و پرداختنی و سرمایه و غیره. روش کار به اینصورت است که در سند بستن حسابها مانده تمامی هزینه ها که طی سال بدهکار بوده در سند بستن بستانکار گردیده و مانده تمامی درآمدها که در طی سال بستانکار بوده بدهکار می گردد. در این میان برای ثبت برند تراز کردن از حساب سود و زیان استفاده می گردد و اگر این حساب در سمت بستانکار درج گردد نشان دهنده سود و در صورتی که در سمت بدهکار درج گردد نشان دهنده زیان شرکت می باشد. اگر مالیات سالهای گذشته در سال مالی جاری شما قطعی و پرداخت گردیده است بله باید در دفاتر درج گردد. در وحله اول شما باید برای مالیات هر سال در همان سال ذخیره گرفته باشید یعنی حساب سود (زیان) سالجاری همان سال بدهکار و حساب ذخیره مالیات بستانکار.

تمامی معاملات ثبت شده در دفتر روزنامه در هر ماه باید حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل انتقال یابد. دفتر کل باید دارای ستون‌های مناسب برای انتقال اطلاعات مندرج در دفتر روزنامه باشد . این دفاترحسابداری یکی از مبناهای سازمان دارایی کل کشور برای رسیدگی مالیاتی مودیان و تعیین مالیات مجموعه می‌باشد. این اطلاعات باید در لفاف و پرونده‌هایی مخصوص به ترتیب تاریخ انجام آنها ضبط و ثبت شوند. دفاتری که تجار برای امور تجاری خود به کار میبرند درصورتیکه مطابق مقررات این قانون تنظیم شود بین تجار در امور تجاری سندیت خواهد داشت درغیراین صورت علیه صاحب آن معتبر است (قانون تجارت ماده 14)بتنابراین دقت لازم را برای تحریر پلمب دفاتری به خرج دهید. عدم ارائه دفاتر روزنامه و دفتر کل باعث جریمه ۲۰ درصدی مالیات دهنده می گردد و در صورتیکه که دفاتر را ارائه دهند ولی دفاتر رد گردد معادل ۱۰ درصد جریمه خواهند شد .

اگر اشتباه در مبلغ و یا عنوان حساب ها در زمان ثبت دفتر روزنامه و قبل از انتقال به دفتر کل باشد می توان روی مبلغ و یا نام حساب اشتباه یک خط کشیده و با نوشتن مبلغ و یا عنوان حساب درست در بالای آن اشتباه را تصحیح کرد. در ستون شماره سند حسابداری، شماره سند رویداد مالی مربوطه نوشته شود. در ماده 9 قانون تجارت اینگونه ذکر شده است که دفتر دارایی دفتری است که تاجر در آن گزارش کل دارایی های منقول و غیر منقول خود را ثبت میکند . همچنین در دفتر دارایی باید مطالبات و دیون نیز با جزئیات نگارش شود که امروزه با در نظر گرفتن ترازنامه (بیلان) ، دفتر دارایی کاربرد به خصوصی ندارد . دفتر روزنامه بر اساس تاریخ رویداد و در هرروز تعداد معاملاتی که انجام میشوند ثبت میشود ولی دفتر کل برای هر رویداد یک صفحه جداگانه در نظر گرفته و بر اساس دفتر روزنامه ثبت می شود.

به این دلیل که تمامی مبادلات تجاری و تراکنش های یک موسسه باید مشخص بوده و به اطلاع اداره مالیات برسد. اداره مالیات، با بررسی مراودات مالی موسسه مذکور، تشخیص می دهد که آیا این موارد جزو موارد معاف از مالیات بوده است یا خیر. در صورتی که این ساز و کار وجود نداشته باشد، بسیاری از افراد با ثبت یک موسسه خیریه، فعالیت های تجاری خود را بدون پرداخت مالیات انجام می دهند. 3- بله مشخصات مشتری باید در فاکتور فروش درج گردد و در سند حسابداری در تفضیلی حسابهای دریافتنی تجاری، حساب مشتری که همان نام مشتری است ثبت می گردد. ضمناً شما باید هر three ماه گزارش معاملات فصلی خود را طبق فرمت مورد نظر به سازمان امور مالیاتی ارسال فرمایید. در پایان سال مالی به هنگام تحویل اظهارنامه مالیاتی، دفاتر پلمپ شده را برای استناد به اداره دارایی تحویل می دهند.

طبق ماده ۱۴ قانون تجارت٬ کلیه عملیات ثبت شده در دفاتر روزنامه هر ماه باید نهایتا تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل منتقل شود. بودجه یک سند مالی است که به درآمدها و هزینه‌های دولت مربوط است و شامل برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی، استقراض و مخارج است. بودجه برای یک سال مالی تهیه می‌شود و برای پیش‌بینی آینده کاربرد زیادی دارد. هیچ دولتی بدون داشتن بودجه نمی‌تواند فعالیت کند؛ به همین علت حسابداران دولتی حتما باید با این قوانین آشنایی کامل داشته باشند. یکی از جدیدترین منابع درآمد کشور، مالیات بر ارزش افزوده است که قوانین آن به تازگی تصویب شده است. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است تاکنون بسیاری از افرادی که در جایگاه‌های فعالان اقتصادی و مصرف‌کننده هستند، این مالیات‌ها را پرداخت کرده‌‌اند.

شما در دفتر روزنامه در هر سند، حسابهایی را ثبت می کنید که آن حساب ها هر کدام در دفتر کل در صفحه ای درج شده است و شما باید در دفتر روزنامه شماره صفحه دفتر کل که آن حساب نوشته شده است را درج نمایید و بهتر است که برای هر ثبت در دفتر روزنامه شماره صفحه دفتر کل نوشته شود. ضمن تشکر از راهنمایى که فرمودید ، منظور من برعکس بود یعنى حالتى که در مرحله ثبت در دفتر کل هستیم و فعالیت ها را از دفتر روزنامه به دفتر ثبت شرکت کل انتقال مى دهیم . اگر چند فعالیت در دفتر روزنامه در یک صفحه ثبت شده باشند و مربوط به یک حساب باشند آیا اگر در دفتر کل در بک صفحه ثبت شوند لازم است که شماره صفحه دفتر روزنامه را براى هر مورد در دفتر کل وارد نماییم ؟در این حالت شماره صفحه ثبت شده در دفتر کل مشابه هم خواهند بود . اگر در مجمع تغییراتی صورت گرفته حتماٌ باید آگهی تغییرات از طریق اداره ثبت شرکتها انجام پذیرد و در روزنامه رسمی ثبت گردد.