ویدیو آموزشی کلی ثبت اظهارنامه علامت تجاری

هرگاه اصلاحات تقاضا شده مورد پذیرش مرجع ثبت قرار گیرد موضوع آگهی می شود. 2ـ کشوری که اظهارنامه اصلی در آنجا تسلیم شده و یا در صورت منطقه‌ای یا بین‌المللی بودن اظهارنامه، اداره‌ای که اظهارنامه در آنجا تسلیم شده است؛ تبصره1ـ درخواست حق تقدم باید همزمان با تاریخ تسلیم اظهارنامه تسلیم شود. تبصره2ـ هرگاه حق تقدم دو یا چند اظهارنامه اصلی ادعا شود، می‌توان با رعایت تبصره فوق، اطلاعات آن‌ها را در یک درخواست قید و تسلیم نمود.

  • اگر انحصاري يا غير انحصاري بودن بهره‌برداري از علامت در مجوز ذكر نشود هر مجوز بهره‌برداري كه به ثبت مي‌رسد، غير انحصاري تلقي مي‌گردد.
  • تقریبا پس از چهار یا پنج روز اداری، نامه‌ی آگهی رسمی در پرونده قرار می‫گیرد که متقاضی ثبت مانند قبل باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه کند و برای بار دوم هزینه‌ی آگهی را بپردازد تا ظرف پنج روز علامت وی آگهی شود که به آن آگهی نوبت دوم گفته می‫شود.
  • در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند شما اعتراض نداشته باشد، بعد از گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی، اظهارنامه ثبت شده از طرف کارشناسان مورد تایید واقع می شود.

بعد از ثبت شرکتبا توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد. نحوه ثبت برند در سایت مالکیت معنوی بسیار ساده و در عین حال مهم است و طی کردن مراحل آن برای افرادی به قوانین آشنایی دارند، ساده خواهد بود. همینطور دقت بالایی در طی این مسیر نیاز است و افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کار خود را به متخصص می سپارند.

سامانه ثبت برند

چنانچه پس از بررسي اعتراض‌نامه و مدارك استنادي، تكميل مدارك منضم به اعتراض‌نامه ضرورت داشته باشد، مرجع ثبت با تعيين موارد، كتباً از متقاضي مي‌خواهد كه ظرف 30 روز از تاريخ ابلاغ نسبت به رفع نواقص اقدام نمايد. ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافيكي كه با علامت الصاق شده روي اظهارنامه يكسان بوده و ابعاد آن‌ حداكثر 10 ´ 10 ‌سانتي‌متر باشد. اگر ارائه علامت به صورت گرافيكي نباشد ده نمونه از كپي يا تصوير علامت حداكثر در همين ابعاد و به نحوي كه مرجع ثبت مناسب تشخيص دهد، ارائه خواهد شد. علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد. بعد از بررسی کارشناسان، نتایج بررسی به اطلاع متقاضی از طریق ابلاغیه ارسال می شود بدین صورت که در صورت عدم نقص تأیید شده و در صورت وجود نواقص باید متقاضی رفع نقص نماید.

طبقه بندی ثبت علامت تجاری و صنعتی

همچنین منوط کردن هرگونه صدور مجوز به ثبت علامت تجاری از سوی مراجع صدور مجوز مجاز نیست، مگر اینکه بر اساس قانون تجویز شده باشد. در صورتی که مدارک مربوط به شخص حقوقی باشد، کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت نیز به همراه تمام موارد فوق باید ضمیمه شود. لوگو تنها نشانی از یک محصول است که جهت ایجاد تمایز و بهتر دیده شدن اجناس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه واقعیت آن است که لوگو بخشی از برند بوده و برای هر برند ثبت شده، یک لوگوی انحصاری نیز می‌بایست ثبت شود. بر این اساس شاکی بایستی اثبات کند که علامت تجاری نقض شده در فضای مجازی، به کسب‌وکار وی ربط دارد و به نوعی کپی یا اقتباس از آن بوده است. ثبت اختیاری و اجباری علائم تجاری یکی از موضوعات مهم در حوزه علامت تجاری است که صاحبان سرمایه و مشاغل ضروری است به آن توجه داشته باشند.

تبصره 1- هرگاه انتقالات موضوع اين ماده در دفتر متمم منعكس گردد، مي‌بايست به شماره ثبت اصلي علامت ثبت شده و صفحه و دفتر مربوط اشاره شود. تبصره – متقاضي ثبت شرکت در تهران جمعي در ارتباط با بندهاي و فوق مكلف است گواهي مقام صلاحيتدار، اتحاديه‌ يا دستگاه مرتبط را اخذ و به مرجع ثبت تسليم نمايد. تبصره 3- مالك علامت مي‌تواند ضمن درخواست تمديد، درخواست جداگانه‌اي را براي تقليل طبقه يا كالاها و خدماتي كه علامت براي آن به ثبت رسيده است، بدون پرداخت هزينه ثبت تغيير، تسليم مرجع ثبت نمايد. اسم و نشاني كامل مالك علامت ثبت شده يا نماينده قانوني وي، در صورتي كه درخواست توسط نماينده به عمل آيد. تبصره 2 – درج مراتب فوق پس از تكميل بايد به امضاء مالک علامت يا نماينده قانوني وي و همچنين رئيس اداره ثبت علائم تجاري برسد.