هیات مدیره تعاونی مسکن

تبصره2 – تعیین بلوک، طبقه مربوطه و واحد ذیربط بعد از احتساب امتیاز مکتسبه عضو به عمل می آید. تبصره 5- عضووتعاونی مکلف به ایفای تعهدات ناشی ازقرارداد منعقده هستند . 1- دارابودن مدرک تحصیلی کاردانی یابالاتردر یکی از رشته های تحصیلی مالی،حسابداری،حقوقی ورشته های مشابه ، یاسه سال تجربه مفید مرتبط. همان‌طور که آیین‌های رسیدگی قضایی در دادگاهها تحت شرایطی امکان اعتراض به رای دادگاه را فراهم نموده‌اند قوانین و مقررات ثبت برند داوری هم ساز و کاری بنام درخواست ابطال رای داوری را پیش‌بینی نموده اند تا اوصافی که یک رای باید واجد آن باشد را تضمین‌ کند. تبصره 3- عضويت فرد در صورت انصراف از زمين يا واحد مسكوني درپروژه خاص ، مشروط به اينكه فقط وجوه پرداخت شده خود را طلب نمايد ، ميتواند براي ساير پروژه هاي شركت باقي بماند . هزينه هاي مربوط به انتقال سند از تعاوني به عضو، اعم از حق الثبت وحق التحرير وعوارض وغيره كلاً بعهده عضو ميباشد.

تعداد اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن

مشروط به آنکه حداقل به میزان سهام تعاونی خریداری شده توسط سهامدار غیر عضو دارایی در شرکت باقی بماند. ماده 24– هیأت مدیره مکلف است بلافاصله بعد از انتخاب، برای اداره امور و اجرای تصمیمات مجمع عمومی و هیأت مدیره فرد واجد شرایطی را از بین اعضای ثبت شرکت تعاونی و یا خارج از آن برای مدت سه سال به عنوان مدیر عامل انتخاب کند. نصب و عزل و قبول استعفای مدیر عامل و نظارت بر عملکرد و تعیین حدود اختیارات، وظایف و میزان حقوق و مزایای وی بر عهده هیأت مدیره می باشد و انتخاب مجدد مدیر عامل بلامانع است.

تبصره – پس از قانونی شدن شروع تصدی هیأت مدیره جدید , تا زمانیكه ترتیب معرفی امضاهای مجاز داده نشده هیأت مدیره جدید می‌تواند اختیارات محدودی را به هیأت مدیره قبلی تفویض كند و در هر حال هر اقدام باید با تصمیم هیأت مدیره جدید باشد. تبصره 2- هیأت مدیره در اولین جلسه از میان خود یك نفر را بعنوان رئیس هیأت مدیره یك نفر را بعنوان نائب رئیس و 1 / 2 نفر را بعنوان منشی انتخاب می‌كند. ماده13- مسئولیت مالی اعضاء در تعاونی محدود به میزان سهم آنان می باشد مگر آنكه در قرارداد ترتیب دیگری شرط شده باشد. هیئت مدیره باید با مدیرعامل منتخب قرارداد استخدامی منعقد کند و وی را به عنوان مدیرعامل شرکت، به مرجع ثبت شرکت معرفی کند. تبصره 1- هیات مدیره در اولین جلسه از میان خود یک نفر را به عنوان رئیس هیات مدیره، یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک یا دو نفر را به عنوان منشی انتخاب می کند.

اعضاء هیات مدیره و بازرسین نمی توانند راسا و بدون تصویب مجمع عمومی، اعضاء شرکت را اخراج نمایند. ‌مسئولیت اعضای هیأت مدیره که بدین نحو موقتاً انتخاب می‌شوند عیناً همان مسئولیتهایی است که درقانون برای هیأت مدیره پیش‌بینی شده‌است. اولین اقدام هیات مدیره منصوب دعوت وبرگزاری مجمع عمومی جهت انتخاب هیات مدیره خواهدبود. ماده 7- برای تشکیل تعاونی، هیات مؤسس متشکل از متقاضیان حائز شرایط قانونی، نسبت به تهیه طرح پیشنهادی و تنظیم اساسنامه منطبق بر قانون بخش تعاونی، دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و تشکیل اولین مجمع عمومی عادی جهت تصویب اساسنامه و تعیین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان و سایر وظایف مجمع عمومی عادی اقدام می‌نماید. دستور جلسه، همان دستور قبلی شامل «طرح و تصویب اساسنامه جدید، اصلاح ماده 5 اساسنامه (تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی( و اصلاح ماده 6 اساسنامه (تغییر نشانی شرکت تعاونی)» است.

قرآن کریم همه مؤمنان را به همکاری و همدلی در امور خیر و رعایت تقوی فراخوانده است. با الهام از این اصل مقدس, قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سعی بر تحقق فراخوان الهی دارد. براین پایه, اصول 43 و forty four قانون اساسی, رسالت سنگین تحقق عدالت اقتصادی و پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص را تأمین می‌کند و زمینه را برای جلوگیری از تبدیل دولت به یک کارفرمای بزرگ مطلق آماده می‌سازد. حال بر یک یک اعضای شرکتهای تعاونی مهر است تا با همراهی و همدلی و حس تعاون و معاضدت به گسترش این فکر و عمل به این اندیشه همت گمارند. فهرست نام ها و مشخصات و آدرس اعضا اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اصلی و جانشین و مدیر عامل تنظیم شود.

نشانی دفتر تعاونی مسکن سازمان

در ادامه گزارش هشتگرد، ايشان عنوان نمودند که نازک کاری، سفيد کاری دو بلوک و 50درصد از نمای يکی از بلوک ها پايان يافته است ليکن مسکن و شهرسازی البرز در پايان سال گذشته اقدام به ابلاغ بخش نامه ای نمود مبنی بر احراز شرايط برای متقاضيان اين پروژه و تا زمانی که کليه مدارک متقاضيان ارسال نشود وام مربوطه پرداخت نخواهد شد. بهای سهام شریک خارج شده معادل مبلغ اسمی سهام او، باید ظرف یک سال از تاریخ خروج نقدا پرداخت شود و تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشده باشد، عضو خارج شده می تواند سود سهام خود را دریافت نماید. استحقاق اعضا خارج شده از شرکت جهت دریافت سود سهام تا زمان دریافت مبلغ اسمی سهام خود در نظریه مشورتی شماره 7246 اداره کل حقوقی قوه قضائیه نیز تایید شده است. 2- نظارت مستمر بر انطباق نحوه اداره امور تعاونی و عملیات و معاملات انجام شده با اساسنامه و قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوطه. ماده 27– هیئت مدیره نماینده قانونی تعاونی است و میتواند مستقیماً و یا با وکالت با حق توکیل، این نمایندگی را در دادگاهها و مراجع قانونی ، و سایر سازمانها اعمال کند. تبصره- اگر تعداد ورثه بیش از ظرفیت تعاونی باشد، یک یا چند نفر به تعداد مورد نیاز تعاونی با توافق سایر وراث و به تشخیص هیئت مدیره عضو تعاونی شناخته می شوند.

  • 5- مجمع عمومی عادی به هیئت مدیره با حق توکیل به غیر مأموریت و وکالت میدهد حداکثر ظرف مدت یکماه نسبت به ثبت شرکت اقدام نماید.
  • انتخاب بیش از دو دوره متوالی با انتخاب حداقل دو سوم اعضای حاضر در مجمع عمومی بلامانع است.
  • تبصره4- اعضای هیات مدیره اتحادیه از نمایندگان تعاونیهای عضو و به عنوان شخص حقیقی و اعضای هیات بازرس اتحادیه‌از نمایندگان تعاونیهای عضو و یا سایرین تعیین می‌شوند.
  • ماده32– استعفای هر یک از اعضای هیئت مدیره تا تعیین عضو جدید و قبولی سمت آن رافع مسئولیت نسبت به وظایف نخواهد بود .

با توجه به اينكه تعاوني مسكن جعفريه در رابطه با احداث مدرسه، مسجد و ساير خدمات عمومي شهر اقدامات موثري را انجام داده است، مي‌تواند بعنوان يك الگو در ساير شهرها مورد توجه قرار گيرد. هر چند نقش هيأت مديره در تعاوني مديريتي و اجرايي است و نقش بازرسان نظارتي است اما چنانچه ارتباطات و مناسبات آنان مبتني برخير و صلاح تعاوني بوده و به دور از هرگونه افراط و تفريط مطابق قوانين و مقررات تعاوني تنظيم گردد مطمئنًابه سلامت فعاليتها و دسترسي به اهداف تعاون كمك می نمايد. در صورت فوت،ممنوعيت قانوني يا استعفاي بازرس يا بازرسان اصلي،هيأت مديره مكلف است ظرف ١٠ روزبازرس يا بازرسان علی البدل را به ترتيب آراء براي بقيه مدت دعوت نمايد. توصيه می شود براي بهره مندي تعاوني از نظرات و آراء كليه اعضاء هيأت مديره و جلوگيري از تكروی ها و گروهبندی هاي مخرب كه براي تعاوني بسيار زيانبار است همه اعضاء هيأت مديره در جلسات حضور يابند و مسئولانه در تصميمات مشاركت نمايند. جلسات هيأت مديره حداقل هر دو هفته يكبار تشكيل می شود كه با حضور اكثريت اعضاء اصلي رسميت می يابد و رأي اكثريت حاضر در جلسه براي تصميم گيري ضروري است. ٧-رأىگيري براي اتخاذ تصميمات در مجامع عمومي فوق العاده و انتخاب هيأت مديره و بازرسان به صورت كتبي با ورقه خواهد بود و براي ساير تصميمات رأىگيري با قيام و قعود صورت می گيرد.

در صورت لزوم افتتاح حساب نزد بانکهای دیگر با هماهنگی ادارات کل تعاون پس از تصویب هیأت مدیره با امضاء مجاز معرفی می گردد. در تهیه و تنظیم اسناد حسابداری و دفاتر قانونی و صورتهای مالی , رعایت اصول و موازین ، روشهای متداول و قابل قبول و قوانین و مقررات جاری الزامی است. بازرس / بازرسان / نسبت به تخلفاتی که در انجام وظایف خود مرتکب میشود طبق قواعد عمومی مربوط به مسئولیت مدنی مسئول است. 6.تهیه و تنظیم طرحها و برنامه‌ها و بودجه و سایر پیشنهادات و ارائه به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم.

تکمیل ظرفیت پروژه دماوند 5 و 6 ضمن قدردانی از حسن اعتماد سهامداران شرکت تعاونی مسکن کارکنان ذوب آهن اصفهان به اطلاع میرساند پروژه ه… ماده 32– استعفای هر یک از اعضای هیئت مدیره تا تعیین عضو جدید و قبولی سمت آن رافع مسئولیت نسبت به وظایف نخواهد بود. تعیین و معرفی صاحبان امضای مجاز (یک یا دو نفر از اعضای هیئت مدیره به اتفاق مدیرعامل) برای قراردادها و اسناد تعهدآور تعاونی. قبول درخواست عضویت و اخذ تصمیم نسبت به انتقال سهام اعضا به یکدیگر و دریافت استعفای هریک از اعضای هیئت مدیره. ماده 10- سهام تعاونی بانام و غیرقابل تقسیم است و انتقال آن به اعضا یا متقاضیان عضویت (واجدشرایط) جدید با موافقت هیئت مدیره و با رعایت ماده 9 مجاز می باشد.

سپس پس از مطلع شدن متقاضیان، اقدامات کلی و پایانی ثبت تعاونی توسط ثبت شرکت فردا انجام می گیرد. ضمنا به اطلاع می‌رساند هیات مدیره در حال انجام تشریفات قانونی فسخ یک طرفه قرارداد این اعضا می‌باشند. بدین وسیله آخرین اخطار به این اعضا می‌شود تا هر چه سریع تر نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نمایند.

جدول حداقل امتیاز برای تأیید صلاحیت حرفه‌ای هیات مدیره پس انداز و تامین مسکن

تعاونی مسکن تلاش می کند این زمین را از بنیاد مستضعفان خریداری کند اما بنیاد می گوید باید زارع را که در این زمین زراعت می کند راضی کنید و حق ریشه به او پرداخت شود. دوره هیات مدیره در برج 9 به پایان رسیده و از اون وقت اعضای هیات مدیره به بهانه کرونا انتخابات رو برگزار نکردند ولی بعد از سال بدون اطلاع رسانی در تاریخ 15 فروردی… شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد ( تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل 500 نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می شود وبایستی سهام آن رابه عموم مردم عرضه نمایند .

آيا پروژه هشتگرد جزو مسکن مهر محسوب می گردد؟

2- اگر عضو هیات مدیره از محل دیگری حقوق می گیرد در تعاونی مربوطه صرفاَ پاداش دریافت خواهد کرد. توجه داشته باشید که فقط در شرکت سهامی و شرکت تعاونی است که مدیران باید حتماَ از داخل اعضاء شرکت انتخاب گردند. 4- تذکر کتبی تخلفات موجود در نحوه اداره امور تعاونی به هیئت مدیره و مدیرعامل و تقاضای رفع نقص . 3- نصب و عزل و قبول و استعفای مدیرعامل و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد حدود وظایف و اختیارات و میزان حقوق و مزایای مدیرعامل به مجمع عمومی. ماده8- هریک از اعضای تعاونی باید حداقل معادل یک‌سوم مبلغ اسمی سهامی راکه خریداری نموده, درموقع تأسیس تعاونی پرداخت کند. ماده 9- اداره کل / اداره تعاون پس از وصول تقاضای تشکیل تعاونی و بررسی طرح پیشنهادی در مدت 5 روز نظر مثبت یا منفی خود را به هیات مؤسس اعلام و در صورت موافقت (طبق فرم شماره 2) نمونه اساسنامه و فرمهای مورد نیاز را در اختیار نماینده هیات موسس قرار خواهد داد.

تبصره- قرارداد واگذاری واحد مسكونی به عضوی که بازرس تعاونی است مشمول مقررات این ماده نمی باشد . تبصره2- وظایف بازرسان تعاونی به شرح مقرر در ماده forty one قانون بخش تعاونی است. تبصره– در صورتیكه اعضای هیأت مدیره قبلی اقدام به تحویل ننمایند به عنوان خیانت در امانت پیگیری ثبت تغییرات شرکت تحت تعقیب قرار می‌گیرند. هیأت مدیره مكلف است در مواردی كه متقاضیان دارای شرایط مذكورباشندوامكانات وظرفیت تعاونی اجازه دهد درخواست عضویت آنها را قبول كند. تبصره2- نام و نشانی و تعداد سهم هریك از سهامداران و موارد نقل و انتقال آن باید در دفتر سهام تعاونی به ثبت برسد.

پست شد در : misc