نکات کلیدی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

(اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، شیء یا مفهومی به کار می رود). همه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه خارجی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند. اساسنامه یا شرکت نامه جهت اثبات همکاری شرکا، باید توسط همه آن ها امضا شود. مجمع عمومی می­تواند تصمیم بگیرد که درصد معینی از سود شرکت را به جای تقسیم کردن بین شرکا، به عنوان سرمایه احتیاطی شرکت ذخیره کنند. بعد از تعیین ارزش ریالی سهم الشرکه غیر نقدی و ثبت آن در شرکتنامه، تمامی شرکا در برابر ارزش تعیین شده موظف هستند.

با این حال، لازم است تا در هنگام تنظیم اساسنامه شرکت این مقدار سرمایه اولیه به طور دقیق ذکر شده و مقدار آن کاملاً مشخص باشد. همچنین لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ثبت شرکت سرمایه غیرنقدی، حتماً باید ارزش مادی و نقدی آن را مشخص نمایید. در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکا به میزان مبلغ سهم الشرکه خود به بدهی قروض شرکت تعهد پرداخت دارد .

اگر اشخاصی اصرار به نداشتن شریک درشرکت مسئولیت محدود را داشته باشد گزینه ی افراد درجه یک خانواده پیشنهاد می شود. در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که سهم‌الشرکه آن‌ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد. اگر شرکتی به دلیل عدم رعایت شرایط لازم ثبت، از درجه اعتبار ساقط شود شرکایی که این بی اعتباری به دلیل عمل آن‌ها بوده است در مقابل سایر شرکا و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشی از این بطلان متضامنا دارای مسئولیت خواهند بود. تعداد شرکای مورد نیاز برای تشکیل و تاسیس این نوع شرکت، حداقل دو نفر خواهد بود. هیئت مدیره این شرکت می‌تواند از بین شرکا یا خارج از آنها انتخاب شود.

  • ۶ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشند .
  • به موجب ماده ۹۵ قانون تجارت ثبت شرکت با مسئولیت محدود الزاما برای امور تجاری می باشد.
  • با این حال، گاه ممکن است پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکا بنا به دلایلی صلاح بدانند تغییراتی در شرکت خود ایجاد کنند.
  • د – کپی مدارک شناسایی شرکاء جدید الورود به اداره ثبت شرکتها تحویل داده خواهد شد .
  • در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدداً از سوی کارشناسان رفع نقص می‌شود.

طبق ماده ۱۰۵ قانون، مدیران شرکت تمامی اختیارات لازم برای نمایندگی و ادارۀ شرکت را خواهند داشت، مگر اینکه ترتیب دیگری در اساس‌نامه مقرر شده باشد. هر قراری که راجع به محدود کردن اختیارات مدیران بین اعضا گذاشته شده باشد، در صورتی که به صراحت در اساس‌نامه ذکر نشده باشند، در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان‌لم‌یکن است. گفتنی است که اگر حکم بطلان شرکت به استناد تخلفات مدیران صادر شود، آنها در برابر خسارت‌های ناشی از انجام اشتباه وظایف خود مسئول خواهند بود. اگر اسم یک یا تعدادی از شرکا در اسم شرکت قید شود؛ صاحب اسم مانند شریک ضامن در شرکت تضامنی، در قبال تمام دیون و تعهدات شرکت مسئول خواهد بود. در این نوع شرکت­ها، سهم هر شریک طبق برگه سهام تعیین نمی­شود؛ بنابراین قانونگذار ملزم کرده که در شرکتنامه، سهم مشارکت غیرنقدی هریک از شرکا ذکر شود.

شرکت های با مسئولیت محدود برای چه فعالیت هایی مناسب هستند؟

ماده 95 – در اسم شركت باید عبارت (‌با مسئولیت محدود) قید شود و الا آن شركت در مقابل اشخاص ثالث شركت تضامنی محسوب و تابع‌مقررات آن خواهد بود. ‌اسم شركت نباید متضمن اسم هیچ یك از شركاء باشد و الا شریكی كه اسم او در اسم شركت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حكم شریك ضامن در‌شركت تضامنی را خواهد داشت. معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن. ع – شرکائی که از شرکت خارج می گردند بایستی با حضور در اداره ثبت شرکتها اقدام به امضا دفاتر ثبت کنند .

ثبت شرکت در مناطق آزاد

در صورتی که باز هم متوجه ” تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود ” می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت اریکه استفاده نمایید . مجموعه اريكه با داشتن افراد مجرب و متخصص و با در نظر گرفتن تمامي موازين و مقررات راهنماي ٢٤ ساعته شما كارفرمايان محترم بصورت آنلاين و حضوري در تمامي مراحل همراه ميباشد. طبق ماده 104 قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیر موظف که از بین شرکاء یا خارج از شرکت برای مدت محدود یا نامحدودی معین شوند،اداره می‌گردد.

مجموعا ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی بین حداقل 10 روز تا حداکثر دو ماه زمان خواهد برد که موسسه ثبت شرکت آرمانی در کمترین زمان ممکن این کار را انجام می دهیم. حداقل سرمایه در شرکت مسئولیت محدود با توجه به رویه و حداقل مبلغ دریافت حق الثبت یك میلیون ریال می باشد. مدت تصدی اعضای هیئت مدیره در شرکت مسئولیت محدود ، بصورت نامحدود می باشد. البته بنا به درخواست شما، می توان زمانی نیز برای آن تعیین نمود.

موسسات غید تجاری موسساتی می باشند که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امور اجتماعی و سیاسی تشکیل می شوند و تشکیل دهندگان و موسسین آن ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. 6-ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است. تمامی اعضا نسبت به فعالیت‌های شرکت یا مؤسسه مسئول هستند و در عین حال از حقوق قانونی خود بهره‌مند هستند. امکان شرکت در مناقصات و مزایده‌ها، دریافت وام و اعتبارات، و گسترش تجارت به شهرها و کشورهای مختلف، از دیگر مزایای ثبت قانونی است. برای انجام سریع و به‌موقع ثبت شرکت‌تان، می‌بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه‌ترین زمان تکمیل کرده و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید.

پس از مطالعه متن شرکتنامه و اطمینان از صحت اطلاعات بر روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید. شرکت با مسیئولیت محدود برای اولین بار در حقوق ایران با تصویب قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱ وارد قانون گذاری شد و در اولین قانون تجارت ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۰۴ پیش بینی شده نبود. شما پس از بررسی توسط کارشناسان اداره ثبت شرکتها اگر فاقد نقص و بدون ایراد تشخیص داده شود، منتج به صدور پیشنویس آگهی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ثبت شرکت در ایران را مشاهده فرمایید . اگر بر اثر قراردادی دیگر با تصمیم مجمع عمومی اختیارات مدیران محدود شود در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان لم یکن است. اما با قوانین جدید صاحبان شرکت ها راهی برای به تعویق انداختن اخذ کد اقتصادی و کد کارگاهی نخواهند داشت و بر اساس قانون موظف به دریافت این کد ها هستند.

ثبت شرکت نیز همانند دیگر کارهای اداری دارای روند و مراحل قانونی است. در گذشته برای ثبت شرکت ها باید به سازمان ثبت شرکت های استان خود مراجعه می کردید اما امروزه می توانید با مراجعه به سامانه ی ثبت شرکت ها نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید. اما این کار نیز مشمول روند قانونی خود است و ممکن است زمان بر باشد. بهترین و آسان ترین راه تماس با دفاتر ثبت شرکت است تا در کمترین زمان نسبت به ثبت شرکت شما اقدام کنند.

در مورد اول حداقل شرکا ۲ و در دومی حداقل افراد ۴ نفر است. علاوه بر این در شرکت سهامی خاص برخلاف شرکت با مسئولیت محدود مدیران حتما باید سهامدار باشند. علاوه بر این در شرکت سهامی خاص سرمایه بر اساس سهام تقسیم می‌شود و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی سهام آن‌ها محدود است. درحالیکه در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمی‌شود و افراد تا میزان سرمایه خود در شرکت و سهم‌الشرکه خود مسئول دیون شرکت هستند.