نکات مهم در نامگذاری و انتخاب اسم برای کسب و کار

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. اسم شرکت باید سه سیلابی باشه ، اما برای انتخاب نام برند میتونید یک سیلابی انتخاب کنید و حتی می توانید از کلمات لاتین و زبان های دیگر هم استفاده کنید ( البته برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید ) . میخایم یه اسم برای شرکت انتخاب کنیم درخصوص شوینده هست تنها اسمی که انتخاب شد (زینو) هست ولی نمیدونم با چی ترکیبش کنم که خوب دربیاد ممنون میشم راهنمایی کنین. پس تکلیف چیه؟ خب مهمترین قسمت کار شما در انتخاب نام همینه که ببینید کدام مزیت کمک بیشتری به شما در موفقیت کسب و کارتون می کنه و کلا کدام امتیاز وزن بیشتری داره. مثلا وقتی نام کوتاهِ خوش آهنگی استفاده کردید اما خیلی بی معنی و نامرتبط با موضوع کسب و کار شماست. بهتره بیخیال بشید و یک اسم ۲ کلمه‌ای مرتبط یا تصویری انتخاب کنید.

  • به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید.
  • در دیکشنری انگلیسی-ایتالیایی به‌دنبال معادل یک سری کلمات ساده و صفت‌های انگلیسی به زبان ایتالیایی گشتم تا به کلمه باهوش رسیدم.
  • همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد.
  • من دو روزه دارم فکر می کنم که اسم شرکت ام رو چی بگذارم .

در بخش انتهایی این مقاله قصد داریم به چند راه‌ برای پیدا کردن اسم برای کسب و کار و سایت بپردازیم. سه راه‌ را در ابتدا به صورت کلی معرفی می‌کنیم، سپس در آخرین بخش پیشنهاد فوربو را معرفی می‌کنیم. لازم نیست خیلی وسواس به‌خرج دهید اما بهتر است در انتخاب و پیدا کردن اسم کسب و کار خود، سری هم به رسانه‌های اجتماعی بزنید. و ببینید که آیا قبلا با آن اسم کسی صفحه‌ای را برای خود ثبت کرده است یا خیر.

تیم تخصصی و تجربه منحصر بفرد اعضای استودیو سیانو تمامی این راهکارها را در راستای افزایش بازدهی بصورت هدفمند در کسب و کار ارائه میکند و در تمامی مراحل درکنار کسب و کار ها، حضور دارد. اسم برند شما حتماً باید ریشه فارسی داشته باشد و معنی‌دار نیز باشد. به زبان ساده‌تر اسم انتخابی شما باید در لغت‌نامه دهخدا معنی مناسبی داشته باشد. برای استعلام اسم شرکت و بررسی اسم‌های مشابه با نام مورد نظر خود می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری سری بزنید. اسم برند را باید بتوان به وسیله‎ی المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی نشان داد.

غلبه بر ترس؛ تنها راه کارآفرین شدن

اگر شما هم به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه هستید، به خوب جایی آمده اید و مطمئنا دست پر (با چند اسم خاص مغازه و کسب و کار) از اینجا خارج خواهید شد پس دیگر نگران این بخش نباشید. ویژگی‌های کلی برای اسم کسب و کار معرفی شد و این موارد برای هر کسب و کاری در هر حوزه‌ای وجود دارد. اما در کسب و کارهای اینترنتی شاید بتوان موارد و ویژگی‌های دیگری را برای انتخاب اسم کسب و کار درنظر گرفت. بهتر پیگیری ثبت تغییرات شرکت است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). ما تولیدی واترپمپ خودرو داریم بعداز یکسال اومدیم ثبت کنیم برندمون رو ک مشابه داره و ثبت نمیشه. یه اسم میخواستم ک ب این مخفف انگلیسی بخوره ک بسته بندی هامون تغییر آنچنانی نکنه یا تکتاز توش باشه.

اسم برای کار

توجه کنید شما نیز برای ارایه توضیح اضافی در مورد آن ، زمانی که مشتریان برای اولین بار با آن روبرو میشوند ، آنجا نخواهید بود. مشتریان به صورت روزانه با اسامی مختلف شرکت ها و تبلیغات مختلف بمباران می شوند. به خاطر سپردن آدرس سایت حتی بدون خط تیره به اندازه کافی خودش سخت هست. استفاده از استراتژی بازی با کلمات می تواند منجر به این شود که مشتریان به سختی شما را به یاد بیاورند و پیدایتان کنند. از نام های منفی خودداری کنید نام شما باید در افراد اشتیقاق ایجاد نماید.

انتخاب اسم برند برای کسب و کار باید راحت باشد

نام‌هایی که به یک داستان اسطوره‌های باستانی شخص مکان خاص و غیره اشاره می‌کنند. مثلاً انتخاب اسم برند نایک طبق نام یکی از خدایان یونان باستان که نماد پیروزی بوده است انتخاب شده است. اسم برند ایرانی که به این شکل انتخاب شده‌اند عبارتند از شکلات مرداس و بیمارستان فارابی. نکته‌ای که در انتخاب اسم برند به زبان فارسی وجود دارد این می‌باشد که برخی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که امکان دارد همین مسئله موجب سردرگمی مشتریان شود. پس تلاش کنید نامی انتخاب کنید که فقط یک نوشتار ثابت داشته باشند. اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد.

اما چند نکته کوتاه در این بخش وجود دارد.­ اول اینکه قرار نیست همه دامنه‌ها آزاد باشد. اصلا شغلی به‌نام خرید و فروش دامنه داریم، و بسیاری از افراد مشغول ثبت دامنه با اسم‌های مختلف هستند. از همین رو خیلی طبیعی است که بسیاری از دامنه‌های مدنظر شما قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده‌­ باشند. اگر می‌خواهید از نام‌هایی که اصلا ارتباطی با موضوع کسب و کاراتان ندارند استفاده کنید، حداقل سعی کنید که یک ارتباط دور -و البته منطقی- بین اسم و کسب و کار باشد.

اولین بار فقط با شنیدن یا دیدن نام برند با شما ارتباط برقرار می کند. هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از صرف کلی زمان و هزینه مجبور شوی نام برند را تغییر دهید. بعضی وقت ها متاسفانه دیگر امکان تغییر نام وجود ندارد و تنها راه هزینه های سنگین برای جبران ثبت برند انتخاب اشتباه است ، بهتر است از ابتدا محکم قدم برداریم و یک نام مناسب را انتخاب کنیم. اگر به مشاوره نیاز دارید ، مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد. گاهی نام ها روی کاغذ زیبا هستند اما زمانی که بلند به زبان آورده می شوند دیگر آن زیبایی را ندارند.

همچنین بعضی از شرکت ها و موسسات مشاوره کسب و کار وجود دارند که می توانند شما را برای انتخاب اسم شرکت راهنمایی کنند و اسامی مناسب، قوی و خاصی را به شما پیشنهاد کنند. انتخاب اسم مناسب برای شرکت و تولید محتوای مناسب، دو جزء مهمی هستند که بدون صرف هزینه های زیاد می توانند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کنند. برای استفاده از خدمات تولید محتوا می توانید به شرکت ها و افرادی که این محتواها را تولید می کنند، پیام بدهید. انتخاب اسم برند هم مثل انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. اسم کسب و کار شما چیزی است، که قرار است با آن، شما را بشناسند و با شنیدن آن یاد شما بیفتند. پس بهتر است اسمی انتخاب کنید که در عین زیبایی، در ذهن هم بماند.

مثلا در بازاریابی موتور جستجو می‌توانید به نام‌هایی مانند آنالیتیکس برسید. به نام‌هایی مثل اس‌ای‌او کلاه سفید و کلاه سیاه و کلاه خاکستری و… برسید. برای پیدا کردن نام کسب و کار ابتدا باید به‌خوبی حوزه فعالیت خود را بشناسید. دقیقا بدانید که از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و چه اجزایی دارد.

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند. موضوعی که پیش از این بارها مورد تاکید قرار گرفته است و خواهان رسیدگی به موضوع از سوی بخش های مسوول شده بودیم. دستبند طلا را به دست چپ ببندیم یا راست؟ استفاده از انواع زیورآلات طلا معمولاً این سوال را هم به دنبال دارند که چگونه و بر چه اساسی باید پوشیده شوند.

دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی برای این نام اشغال نشده باشد. هنگام نمایش در انواع تبلیغات آفلاین و آنلاین توجه بیننده را جلب کند. آلمان با داشتن بیشترین جمعیت در اروپا و اقتصادی متنوع، قطب اصلی شرکت های استارتاپ و فناوری در اروپا است. مردم آلمان که از نظر فناوری و حل مسئله باهوش هستند، یک پایگاه عالی در حمایت از استارتاپ ها برای گسترش در سطح ملی و بین المللی فراهم می کنند. The pain ثبت شرکت در تهران reliever که دارای کلمه reliever که به معنی تسکین دهنده است. یک اسم تاثیر گذار باید به این اشاره کند که این محصول چه کاربردی دارد.