نمونه نام برای اسم شرکت

ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد. ۱۱.پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید بک کلمه ی خارجی و بیگانه ثبت تغییرات شرکت را شکل دهد. در حقیقت یک نام تجاری بایستی به اندازه ای در اذهان نقش بندد که با شنیدن اسم آن کالا و یا سرویس سریع تر تداعی گردد . در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین نام تجاری و نام شرکت بپردازیم.

در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. مقاله ی انتخاب نام و اسم مناسب شرکت نیز به پایان رسید و در آخر از شما تقاضا داریم، نام شرکت مورد نظر خود را در بخش نظرات ارسال کنید، تا با متخصصین آگاه ثبت در این موضوع به بحث بپردازید و یک اسم مناسب برای شرکت خود برگزینید. ماده ۴- مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجز به ثبت و اگهی می کردند نامحدود است در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعبتار دارد. این مدت برای شرکتهای سهامی عام ، ۶ ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد .

  • نام های تک سیلابی برای شرکت ها دیگر به ثبت نمی رسند لذا بهتر است برای انتخاب اسم شرکت از سه سیلاب و بیشتر به کار گرفته شود .
  • در هنگام ثبت نام تجاری به این نکته توجه کنید که این نماد ، معرف خدمات یا محصولی است که قصد فروش آن را دارید.
  • البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید.
  • اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد.

این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید طوری نباشد که از گفتن آن خجالت زده شوید. قبل از ثبت شرکت خود ، خوب روی این موضوع فکر کنید و نامی انتخاب کنید که برازنده شخصیت کاریتان باشد. ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بی معنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمی‌کند.

مجموعه کامل ضرب المثل های فارسی با معنی بر اساس الفبا

برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.

اسم برای ثبت شرکت

ماده ۲- نام اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند . یکی از مواردی که می توان گفت امکان مواجه با آن را خواهید داشت همین مورد تغییر نام شرکت است، در واقع ممکن است به دلایل مختلف تصمیم بگیرند نامی در زمان ثبت ثبت شرکت شرکت انتخاب کرده اید را تغییر دهید. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. نام انتخابی شما برای شرکت یا موسسه باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. همچنین کلماتی متشکل از دو واژه فارسی که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرند.

برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود چه مدارک و شرایطی لازم است ؟

پس انتخاب نام خوب و مناسب برای هر کاری بسیار مهم است ، چون این نام حتما میتواند در آینده آن کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد. به خاطر خرابی بازار و تهیه کردن مشتری موسسات ثبت شرکت تماس های سوری انجام میدن و از چنین عناوینی استفاده میکنند. تعیین نام شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری که قبلاً سابقه ثبت داشته و قصد تعویض نام آن را دارند. مهلت اعتبار نام تأیید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می‌گردند نامحدود است. در حالی که برخی دیگر از افراد معتقدند که اسم‌های خبری به مشتریان نشان می‌دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می‌دهید. حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما باید با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد.

نام شرکت باید حداقل از سه کلمه‌ی خاص یا به اصطلاح سه سیلاب تشکیل شده باشد و ترکیب مشابه آن‌ در اسم سایر شرکت های ثبت شده وجود نداشته باشد. نباید از اسامی تکراری استفاده گردد ، اگر اسم شما مشابه اسم شرکتهای دیگر باشد نه قابل ثبت است و نه قابل استعلام. هزینه ثبت شرکت یکی از مسائلی است که تمامی افراد در هنگام ثبت به آن توجه می‌کنند. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت، مقاله‌ای نوشته ایم که تمامی تعرفه ها به طور کامل در آن بیان شده اند. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و جزء اقدامات اولیه ثبت شرکت محسوب می شود. البته پیش از این در مقاله « تعیین نام شرکت » به طور کامل به شرح این موضوع پرداخته ایم.

هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود. استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی، هنری، صندوق قرض الحسنه، لیزینگ و غیره در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است. نام محل دراسم شرکت در صورتی مورد تائید اداره ثبت قرار میگیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما. آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند.ثبت شرکتیکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد.

ثبت اسم شرکت

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. ماده 4-مهلت اعتبار نام تایید شده ثبت برند اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می گردند نامحدود است. در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفاً سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مفیدی را ارائه کنیم که راهگشای شما باشد. درصورتی که در این امر نیاز به راهنمایی و یا مشاوره دارید می توانید با مشاوران ملاصدرا در تماس باشید. چراکه افراد و شرکتها ممکن است بعد از تایید و ثبت نام شرکت در اداره ثبت شرکتها ، به دلایل مختلفی بخواهند نام شرکت خود را تغییر دهند.

در ضمن لازم به ذکر است شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه ابهامی در انتخاب نام شرکت، می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب ما در موسسه ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید. ما در انتخاب نیکوترین و تخصصی ترین اسم شرکت به شما به طور رایگان مشاوره خواهیم داد. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید. البته استعلام اسم شرکت ها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد. مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد.