نمونه فرم انحلال شرکت

به انجام رساندن موضوعی که براساس آن شرکت تشکیل شده است و یا موضوع فعالیت غیر قابل انجام باشد. اگر شرکتی برای مدت معینی تشکیل شود در صورت انقضا مدت عمر شرکت به اتمام میرسد. بداند وسایر شرکاء حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند.

  • به همین جهت، قدرت بسیار زیادی را نیز در خصوص امر تصفیه دارند و قانون نیز به آنها اختیارات فراوانی داده است.
  • ممکن است به هر دلیل سرمایه شرکت نصف شده باشد و به همین دلیل یکی از شرکا تقاضای انحلال شرکت را کند و دادگاه هم دلایل ایشان را موجه بداند و سایر شرکا هم حاضر به پرداخت سهمی از شرکت را که در صورت انحلال به او می رسد، نباشند.
  • انحلال شرکت‌‌ به معنی تعطیل شدن شرکت، از بین رفتن شرکت‌ها، برچیده شدن شرکت‌ها است.
  • اولین قدم برای انحلال تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تصمیم به انحلال شرکت است.

هرگاه موضوع شرکت، به دلیل هدف شرکت و یا از میان رفتن آن، کنسل شود و زمانی که برای انجام دادن مقصودی که شرکت برایش تشکیل شده بود، غیر ممکن شود و یا نوع فعالیت مندرج در اساسنامه یا شرکتنامه از طرف قانون ممنوع شود شرکت منحل خواهد شد. می دانیم شرکت قراردادی است که به موجب آن دو یا چند نفر شخص حقوقی را ایجاد می کنند تا فعالیت خاصی را در مدتی معین به انجام برسانند و در سود و زیان شرکت سهیم شوند. از میان رفتن هر یک از این عناصر تشکیل دهنده شرکت، موجب انحلال آن است. در هر صورت فسخ شرکت، در صورت قانونی بودن، منتهی به انحلال شرکت می شود و اگر شرکای دیگر بخواهند فعالیت شرکت را ادامه دهند باید شرکت جدیدی ایجاد کنند.

برای ثبت انحلال شرکت چقدر زمان دارم؟

جدای از هزینه های مربوط به امر تصفیه شرکت و مفاصاحساب مالیاتی، هزینه های اداری انحلال و ثبت آن را بر می شماریم. این امر به خصوص زمانی ایجاد اشکال می کند که اکثر شرکا، دائم از حق رد خود استفاده کرده، تصمیماتی اتخاذ می کنند که برای شرکای اقلیت متضمن زیان است و یا اینکه دو گروه مخالف که دارای آرای مساوی اند پیوسته با تصمیمات یکدیگر مخالفت می کنند و تصمیم گیری در مورد امور شرکت را غیر ممکن می سازند. در تمام این موارد، روح برابری و برادری که از لوازم حیات شرکت است وجود ندارد و دادگاه به درخواست یکی از شرکا باید حکم انحلال شرکت را صادر کند. باید توجه کرد که در صورت انحلال شرکت به سبب ورشکستگی، تصفیه اموال مطابق مقررات مربوط به ورشکستگی انجام می گیرد. بنابراین،در صورتی که طلبکاران شرکت ورشکسته توافق کنند با شرکت قرارداد ارفاقی منعقد کنند شرکت منحل نخواهد شد، مگر آنکه به تعهدات خود به موجب قرارداد ارفاقی عمل نکره باشد و یا قرارداد ارفاقی به دلیلی باطل اعلام شود. تقسیم دارایی بین شرکا در صورتی میسر است که طلبکاران شرکت طلب خود را از شرکت دریافت کرده باشند.

این بند جنبه آمره (الزام آور) دارد و به هیچ وجه نمی‌توان اکثریت سرمایه‌ای را تغییر داد. در ابتدا طلب طلبکاران پرداخت می گردد و سپس مابقی وجوه باقی مانده بین سهام داران به نسبت سهام شان تقسیم می گردد . مالیات مربوط به آخرین دوره عملیات شرکت منحله به نرخ ۲۵ درصد ماده ۱۰۵ق.م.م، می‌باشد. لازم به یادآوری است مالیات این موارد بر اساس مواد ۵۹ و ۱۴۳ و ۱۴۳ مکرر تعیین می‌گردد. این بند لازم‌الاجراست و به هیچ وجه نمی‌توان اکثریت سرمایه‌ای را تغییر داد.

سوالات متداول در مورد انحلال شرکت‌های سهامی و مسئولیت محدود

ما در این مقاله می خواهیم به مطالبی درباره روش انحلال شرکت با مسئولیت محدود بپردازیم. از وظایف اولیه متصدیان تصفیه این است که انحلال شرکت را به مرجع ثبت،جهت ثبت و آگهی برای اطلاع عموم اعلام دارند و باید گفت تا وقتی که انحلال شرکت به ثبت نرسیده و آگهی نشده باشد،نسبت به اشخاص ثالث بلااثر خواهد بود. سلام، من سال ۹۵ یه شرکت با مسئولیت محدود ثبت کردم و کلا هیچ کاری انجام ندادم، الان میخوام منحل کنم شرکت رو، باید روزنامه دعوت به مجمع فوق‌العاده بزنم برای شرکت با مسئولیت حدود یا نه؟ شرکا هم فقط خودم و مادرم هستیم که ۹۰ درصد هم به اسم خودمه.

در صورتیکه مدیر یا مدیران تصفیه ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام نکرده باشند طی نامه جداگانه قبولی خود را اعلام و ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیر یا مدیران تصفیه در صورتی که خارج از سهامداران باشد ضمیمه صورتجلسه شود. در پاسخ کلی به این سوال که برای ثبت انحلال چه مدارکی نیاز است؟ میتوان گفت مدارک شناسایی اعضا برای ثبت در سامانه و آخرین آگهی تغییرات شرکت و معرفی یک مدیر تصفیه برای پیگیری امور بعد از ثبت انحلال. در زمان منحل شدن شرکت، همه اعضا و شریکها باید با منحل شدن شرکت موافقت داشته باشند و در صورت عدم توافق یک نفر از شرکا ثبت شرکت انجام نمی شود. با ملاحظه موارد انحلال شرکت سهامی مشخص می‌‌‌شود که در هیچ موردی انحلال شرکت مربوط به شخص شرکا نیست؛ زیرا در این شرکت شخصیت شرکا دخالت ندارد. 2 – در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل شده است و آن مدت منقضی شده باشد، مگر اینکه مدت قبل از انقضا، تمدید شده باشد.

در ابتدای ثبت شرکت مدت زمان فعالیت شرکت در اساسنامه درج می شود. اگر علت انحلال ورشکستگی نباشد می تواند بعد از انحلال و در زمان تصفیه ، از دادگاه صالح درخواست صدور حکم ورشکستگی بکند. پس از تصمیم گیری در مجمع عمومی شرکت همان مجمع باید اقدام به تعیین میر تصفیه نماید. انحلال شرکت را تقاضا کرده و از انقضای مزبور شش ماه گذشته و شرکت ، مدیر تصفیه را از تقاضای انحلال منصرف نکرده باشد.

وقتی که اعضای هیات مدیره، رای خود را برای انحلال شرکت اعلام کردند، حسابدار یا وکیل یا شخصی که مسئول تسویه بدهی‌ها می‌باشد، یکسال فرصت دارد تا برای پرداخت بدهی‌ها اقدام کند. ♦️ اصل صورت جلسه انحلال شرکت که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. در این سری از مقالات آموزش رایگان مالیات درباره انواع انحلال، دلایل انحلال شرکت، مدارک ثبت انحلال، مهلت ثبت صورتجلسه انحلال و اقدامات پس از انحلال صحبت می‌کنیم. پس از اعلام انحلال شر کت، سمت ها از اشخاص گرفته شده و فقط مدیر تسویه مسئولیت رسیدگی و عهده دار انجام کارهای اجرایی می شود.