نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. نام های یک سیلابی یا نهایتاً دو سیلابی انتخاب نمایید، اما اکنون نام های انتخابی شما باید ۳ سیلاب (بخش) به بالا باشند.

  • نام شرکت باید از 3 سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه ناظم الاطبا نباشد).
  • موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد.
  • تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود.
  • در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
  • در اسم شرکت استفاده از “بیست” صحیح است و استفاده از “۲۰” غلط است.

مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

در صورت به کار بردن نام مهندسی یا مهندسین در نام شرکت:

برای مثال همه ما علی بابا را عنوان شخصی که همیشه در سفر بوده است می‌شناسیم. در صورتی که کسب و کار و خدمات شما به سفر مربوط می‌شود، انتخاب این نام برای برند شما می‌تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. انتخاب این نام برند شاید یکی از پر ریسکترین روش‌های انتخاب نام برند کسب و کارتان در دنیای امروز باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر تنها نام بسیاری از برندها بیش از میلیاردها تومان ارزش دارد و امروزه شرکت‌های بسیاری وجود دارند که برای کسب و کارهای جدید نام برند را طبق اصول و قواعد انتخاب کرده و یا به آنها مشاوره می‌دهند.

راهنمای انتخاب نام شرکت

درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریالنمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. حال می توانید اوراق را امضا کرده و به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکتها پست نمایید. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند.

راهنمای انتخاب نام برند

اسم شرکت نماینده شرکت شما است و در آینده می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار شما ایفا کند. اگر همه مسائل را در نظر نگیرید احتمالا در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. بهترین نام، نامی است که در اولین تغییرات شرکت مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد. نام خوب نامی است که به راحتی تلفظ شود و به سادگی به خاطر سپرده شود. برخی از کلمات ممکن است در گویش و یا لهجه‌های دیگر معنای متفاوتی داشته باشد.

مطالب بیشتر در کار و زندگی

پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های ثبت شرکت در تهران بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند.

البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی می‌تواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود.

قوانین و قواعد بازی به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای رویارویی با نسل جدید کسب و کارها آماده باشیم. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک می‌کند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسم‌هایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که می‌توانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد. همه همزمان با گفتن این برندها، المان و لوگوی آن‌ها را به یاد می‌آوریم.

از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، نام برند شما نباید محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص باشد.

در همین راستا و با توجه‌به‌اهمیت بسیار بالای موضوع، شرکت ثبت فردا با پشتیبانی از کارشناسان بسیار حرفه‌ای و آشنا به‌مسائل حقوقی ثبت شرکت، اقدام به‌ارائه‌راهنمای انتخاب نام شرکت نموده‌و متقاضیان ثبت شرکت را در نیل به‌مقصودشان یاری می‌نمایند. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت ثبت برند غذایی. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن.