نمونه اسم شرکت سه و چهار سیلابی

در این حالت دیگر منتظر جواب کارشناس اداره ثبت نمی مانید و در صورتی که این اسم در گذشته انتخاب شده باشد، آن را تغییر خواهید داد. تعیین نام های مشابه ممکن است، منجر به تضییع حقوق شرکت های ثبت شده قبلی و حق تقدم” آنان شود و زمینه های رقابت نامشروع تجاری را فراهم سازد. در راستای ایجاد وحدت رویه، در حال حاضر در اداره ثبت شرکت ها، تعیین نام شرکت ها با رعایت دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی صورت می گیرد.

ممکن است پس از مدتی به هر دلیلی شما تصمیم بگیرید تا نام شرکت خود را تغییر دهید. این تغییر نام می تواند سلیقه ای باشد، یعنی شما تصمیم بگیرید که این نام را تغییر دهید و یا به علت های دیگر مانند عوض شدن موضوع فعالیت شرکت باشد که به علت آن بخواهید نام شرکت را تغییر دهید. بهتر است در ابتدا نام شرکت را با دقت انتخاب کنید تا در ادامه فعالیت شرکت نیاز نباشد آن راتغییر دهید.

از اسامی ایثارگران، شاهد و امثال آنها که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود. در این قسمت توجه داشته باشید اگر نام مربوطه دارای مستند نام باشد ، باید در بخش توضیحات معنی نام مربوطه را که به استناد فرهنگ لغت مورد تایید من جمله عمید ، معین و دهخدا است را وارد و سپس تایید نمایید . نام انتخابی باید سه سیلاب باشد و از اسماء خاص در آن به کار گرفته شده باشد . همچنین شما از طریق این دو سامانه مذکور می توانید قانونی بودن اشخاص حقوقی را نیز دریابید . نام یک شرکت ، معرف حوزه فعالیتی آن است و در انتخاب آن باید در نظر داشت که نباید از نام های تکراری برای ثبت شخصیت استفاده نمود .

  • و اسم شرکت شما نشان دهنده ی نقش و تصویر ذهنی،و برند و موقعیت شما در بازار کار است.
  • به این صورت که اگر شرکت شما در تهران ثبت شده باشد، نمی‌توانید از اسامی محلی شهرهای دیگر در اسم شرکت خود استفاده کنید.
  • واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، قبول نمی شوند.
  • گزینش یک نام مناسب که با اطلاعات کافی و توجه لازم انتخاب شده است، می تواند شرکت شما را تا اوج موفقیت بالا ببرد.
  • در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید.

مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. از حروف اول چند کلمه ثبت برند تجاری به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، قبول نمی شوند. باتاب به معنای مشاوره است و در ترکیب با حساب و گستران، به خوبی می‌تواند به عنوان نام یک شرکت حسابداری و مشاوره مالی پذیرفته شود.

اسامی خاص برای برند

شاید در اولین گام‌های راه‌اندازی یک کسب و کار اهمیت نام آن مشخص نباشد، زیرا افراد زیادی آن را نمی‌شناسند؛ اما اگر به آینده کسب و کار و برندسازی آن فکر کنید، متوجه می‌شوید که نام یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. شرکت‌هایی که از ابتدا به ساخت اسم شرکت اهمیت نمی‌دهند، ممکن است در آینده مجبور به تغییر نام شوند از نو برندسازی کنند، این فرایند به هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در این مقاله با قراردادن لیستی از نمونه اسم شرکت سعی داریم به کسانی که قصد انتخاب نام برای شرکت خود را دارند کمک کنیم.

اسم شرکت که تکراری نباشد

در صورت تصویب تغییر نام توسط این مجمع باید صورت جلسه به امضاء تمامی شرکا برسد. نام هایی را انتخاب کنید که باعث شوند برند شما در ذهن مخاطبین شما بماند. بهتر از نام های three بخشی انتخاب کنید، زیرا احتمال وجود تشابه اسمی کم است. ثبت شرکت در تهران جلوه بصری هم داشته باشد، به عنوان مثال با شنیدن نام پوما تصویر یوزپلنگ یا شیر پوما در ذهن تمام طرفداران این برند تداعی می‌شود. اسمی انتخاب کنید که در ساده‌ترین حالت ممکن بتوان آن را ادا کرد، چه به صورت خواندنی و چه نوشتنی.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

همچنين بايد گفت که استفاده از واژه ايران يا واژه هايي مانند « ملي ، ميهني ، ايراني » در اسم شرکت امکانپذير نيست و قوانين تجارت ما را از انتخاب چنين کلماتي در اسم شرکت منع مي کند. راهنماي انتخاب نام شرکت به ما مي گويد که اسم شرکت بايد فارسي باشد و نه ايراني . از قوانين ديگر مربوط به انتخاب نام شرکت اين است که اسم مناطق را نمي توانيم استفاده کنيم مگر در شرايطي که شرکت هم به آدرسي در همان منطقه به ثبت برسد . هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.

پس چنانچه قصد ثبت شرکت دارید و نمی دانید چه نامی برای آن انتخاب کنید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود. مقاله ای که مطالعه کردید حاصل تلاش تیم آگاه ثبت بود که از شما تقاضا دارند تا نظرات خود در مورد این مقاله را برای ما بیان کنید.

و بدین جهت انتخاب نام مناسب برای شرکت،برای کمک کردن به شناخت شرکت و کسب و کار در آینده تاثیر بسزایی دارد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد . جهت شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتی می باشد شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نمی باشد و حتما باید تحت عنوان شرکت یا شخص حقوقی شرکت کنند .

ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. میعاد تجارت فردا – شرکت بازرگانی امید الوند پایدار – سبحان تجارت قرن سبز – صبا تجارت آسمان پیروز – شرکت بازرگانی سروش تجارت ایرانیان. چشم انداز ما تبدیل شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. قانون گذار این اجازه را برای سازمان و شرکت ها صادر کرده که بتوانند از اسم های اصیل اقوام ایرانی در نام خود استفاده کنند. سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند.

اسم نباید شامل عناوین و اسامی دانشمندان، ادبا و شخصیت‌های مشهور زنده و معاصر باشد. اگر نام شخصی در برند استفاده می‌شود، آن فرد مسئول این نام خواهد بود. همچنین اگر شرکت به صورت شریکی تأسیس شده، نباید نام شرکا در آن وجود داشته باشد. بهتر است دامنه‌هایی با پسوندهای مختلف و آدرس شبکه‌های اجتماعی با نام انتخابی موجود باشد. در حقیقت یک نام تجاری بایستی به اندازه ای در اذهان نقش بندد که با شنیدن اسم آن کالا و یا سرویس سریع تر تداعی گردد . در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین نام تجاری و نام شرکت بپردازیم.

صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند. مهم‌ترین اصل در تعیین نام شرکت، متمایز بودن آن است و نباید مشابه آن قبلاً به ثبت رسیده باشد. در نتیجه، بهتر است اسم پیشنهادی شما حداقل از سه سیلاب (سه کلمه مستقل) تشکیل شده باشد و دست‌کم دارای یک اسم خاص باشد. این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید. برای این منظور ابتدا باید از انتخاب اسامی عجیب و غریب پرهیز کنید. واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد.

عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد ثبت تغییرات شرکت و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد. بابت نام های پیشنهادی باید دارای حداقل ۳ سیلاب باشد و در صورتی که تکراری نباشد می توان از نام های ۲ سیلابی هم استفاده نمود.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت شرکت و سازمان خود با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید. از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود. اسم انتخابی باید حداقل از three بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد. عاقلانه ترین کار این است که شما به عنوان مدیر یا موسس شرکت قبل از اقدام برای ثبت شرکت یک نام مناسب و مطلوب برای شرکت خود انتخاب کنید. اگر این پروسه در زمان مناسب انجام نشود ممکن است پس از ثبت شرکت تصمیم به تغییر نام شرکت بگیرید.