نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند نام تجاری کولر اسپلیت

برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. اگر در آینده قرار است محصولات یا دسته‌بندی‌های جدیدی به کسب‌وکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند. لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتخاب اسم برند انگلیسی

رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است. تجربه ده‌ها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام داده‌ایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند.

همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. حال اگر قرار است شما محصولی تغییرات شرکت اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. دسته سوم نام‌هایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند.

جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود. در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد!

چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب می‌تواند شرکت شما را بر سر زبان‌ها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب می‌تواند شرکت شما را با شکست روبه‌رو سازد. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. انتخاب اسم می تواند یکی از تصمیماتی باشد که مدت زیادی ذهن افراد را به خود مشغول کند.

انتخاب اسم برند باید به گونه ای باشد که بتوان در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک گذاشت تا در همه مدیا ها بتوان برند شما را جستجو کرد. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید.

این اصل هم انقدر بدیهی هست که نیازی به توضیح دادن نداره. اگر نام انتخابی خیلی شبیه یک برند مشهور باشه شما از همون ابتدا خودتون را در سایه یک رقیب قرار دادید. بعضی وقت‌ها چینش حروف در یک نام باعث ایجاد صدا و آهنگی در کلمه می‌شه که اسم را خیلی جذاب می‌کنه و باعث میشه همیشه یاد آدم بمونه. ثبت برند تجاری به معنای اسم کافی شاپ خود در زبان‌های دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید. انتخاب برخی نام‌ها برای برند حاصل حال‌وهوای امروز جامعه است و ممکن است با گذر زمان، جذابیت خود را از دست بدهد. اگر قصد فعالیت بلندمدت دارید، مراقب باشید در دام این نوع نام‌گذاری‌های موقتی نیفتید.

  • در اصل نام مرد است اما هم اکنون برای دختران و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید.
  • به طوری که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود.
  • شما باید الحاق به موضوع داشته باشید که این محصولات هم برای شما ثبت شود.
  • پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید.

اما معیارهای انتخاب اسم برند چیست و چطور می‌توان اسمی انتخاب کرد که برند ما را نمایندگی کند و در ذهن مخاطبان باقی بماند؟ با ما همراه باشید تا در مقاله پیش رو به این سوالات پاسخ دهیم. رایج ترین اسم ها بعد از انتخاب اسم برندها برای نام گذاری مغازه، انتخاب اسم بر اساس گزینه هایی از قبیل موقعیت مکانی مغازه نام و نام خانوادگی فروشنده و یا اسم خاصی که مورد پسند صاحبان کسب و کار هستند. بارها دیده ایم که افراد ثبت شرکت در تهران اسم فرزندان خود را بر روی مغازه می گذارند و یا اینکه از اسم مکان های تاریخی برای نامگذاری مغازه لوازم خانگی استفاده می کنند. پیش از شروع فرآیند انتخاب نمونه اسم برند باید به روشنی تعیین نمایید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و هدف شما رسیدن به مرحله ای است؟ با تعیین این موارد در حقیقت شما به تعریف هویت برند خود می پردازید. هویت برند شامل چشم ‌انداز کاری، ماموریت و ارزش‌ های مد نظر شما می شود.

نام برند ساخت شده نام برند ابداعی

پس کلا هزینه های ثبت با توجه به مواردی مانند قیمت چند نوبت آگهی، هزینه های بررسی، هزینه وکیل و یا مابالتفاوت هزینه ها جهت ثبت در تمام یا بخشی از طبقات مختلف را شامل می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی علائم تجاری به این صفحه مراجعه نمایید. عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد. علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. 7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.

ثبت لوگو در واقع همان ثبت علائم تجاری است با این تفاوت که همراه اسم برند یک لوگو و نشان تجاری نیز هنگام ارسال درخواست، ارسال می شود. در حالت کلی مدت زمان ثبت برند در ایرام کمتر از دو ماه نیست. این سبک نامگذاری هم خیلی مرسوم هست که از بخشی از نام یک کسب و کار موفقی استفاده کنیم تا به نام تجاری خودمون اعتبار بدیم. برای مثال پیشنهاد می‌کنم در گوگل کلمه دیجی را با کلمات دیگه ترکیب و جستجو کنید. در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه! مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری برای فارسی زبان‌ها راحت نیست.

پست شد در : misc