نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

هر صورتجلسه ای بعد از تنظیم می بایست ثبت اینترنتی شود در اداره ثبت شرکتها و صورتجلسه و مدارک لازم با توجه به نوع تغییرات پست شود و در نهایت اگهی و روزنامه رسمی شود. در حال حاضر تغییر زمینه فعالیت یک شرکت هم فراهم شده است. ممکن است بعد از مدتی فعالیت در زمینه فعالیت شرکت، اعضای هیئت مدیره سازمان به این نتیجه برسند که می توانند زمینه فعالیت جدیدی را به حوزه اختیارات خود اضافه کنند. در این صورت اعضای هیئت مدیره می توانند در این رابطه یک مجمع عمومی را تشکیل دهند و در رابطه با این موضوع بحث کنند و پس از آن که به تصمیم یکسانی رسیدند صورتجلسه ای را تنظیم کنند. یکی از نکات مهم و مورد توجه در این رابطه این قضیه است که در این صورتجلسه، سهم تمامی سهامداران شرکت می بایست آورده شود.

با خواندن این مقاله ثبت کاف با روال انجام این کار آشنا شوید. خیر، تنها با تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه و ثبت آن در سامانه ثبت شرکته ا افزایش سرمایه انجام خواهد شد . مدارک ثبتی شرکت ، روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت و نیز مدارک شناسایی شرکا کپی برابر اصل لازم می باشد . البته برای برخی تغییرات ممکن است مدارک دیگری نیز لازم شود. برای ثبت این شرکت‌ها باید پروانه بهره‌برداری، جواز تأسیس و پروانه ساخت را ارائه داد. شرکت غذا و دارو از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود و سهامی خاص هستند.

تغیرات شرکت

یعنی هیئت مدیره به تنهایی اجازه ثبت تغییرات شرکت درباره اساسنامه را ندارد و باید بیشتر افرادی که سهامی در شرکت دارند با این تغییرات موافقت کنند. این نشست می تواند بین سهامداران اصلی یعنی هیئت مدیره سازمان تشکیل شود یا مجمع عمومی عادی یا فوق العاده درباره این تغییرات تصمیم گیری کند. در هر حالت صورتجلسه تشکیل این نشست ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ثبت تغییرات شرکت در زمان هایی که تفاوت های اساسی در شرکت ایجاد می شود، اهمیت زیادی دارد.سهامداران اکثر شرکت ها بعد از ثبت آن ها، در آن تغییراتی ایجاد می کنند و بعضی از این تفاوت ها تاثیر زیادی در رویکرد و فعالیت شرکت خواهد داشت. در انواع مختلف ثبت تغییرات شرکت، مجمع عمومی عادی نقش زیادی دارد. این مجمع هر سال یک بار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن باید در اساسنامه قید گردد.

وظایف مجمع عمومی عادی

تعیین روزنامه کثیر الانتشار که آگهی های شرکت در آن تشکیل می گردد . گاهی به دلیل تطابق فعالیت ها با شرایط اقتصادی کشور و تغییراتی که ممکن است در قوانین کشور روی دهد ، ملزم به تغییراتی در اساسنامه خواهیم شد . برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید ثبت تغییرات . برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . برای پرهیز از درگیری و انجام امور پیچیده ثبتی بهتر است با کارشناسان مجرب ما در مجتمع حقوقی ایلیا در ارتباط باشید. با شماره گیری موسسه حقوقی ایلیا در کم ترین زمان به اهدافتان دست خواهید یافت.

  • البته سرمایه نهایی نباید کمتر از حداقل سرمایه مجاز برای شرکت موردنظر باشد.
  • اگر در تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت ها کوچک‌ترین اشتباهی وجود داشته باشد، صورتجلسات رد می‌شوند و یا باعث انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می‌شوند.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای مدیرعامل اگر مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره نباشد.
  • در ادامه باید صورتجلسه ای تنظیم شود و به امضای افراد حاضر برسد.
  • 1-تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه و امضای ذیل آن توسط کلیه شرکا با قید میزان سهم الشرکه خود.

یا اینکه شرکت سهامی را به شرکت تضامنی تبدیل نمایند همانطور که قبلا نیز گفتیم مسئولیت هر یک از شرکا برای شرکت تضامنی علاوه بر سرمایه آورنده، مسئول پرداخت ثبت برند تجاری قروض شرکت نیز می باشد. هیات مدیره کسانی هستند که سهام های شرکت را ارائه می دهند. سهامداران، رئیس هیات مدیره را برای دو سال منصوب می نمایند.

ثبت صورتجلسه

در اساسنامه هر شرکت مشخص میشود که اسناد و قراردادها و اوراق بها دار هر شرکت با امضا چه شخص و یا اشخاصی به صورت منفرد و یا متحد دارای اعتبار می باشد به عنوان مثال چک های صادره از سوی یک شرکت با امضا چه شخص و اشخاصی رسمیت قانونی پیدا میکند . در اساس نامه شرکت نام اشخاص صاحب امضا ذکر نمیشود و فقط سمت اشخاص صاحب امضا در شرکت تعیین میگردد به عنوان مثال در شرکت x کلیه اسناد با امضا رئیس هیات مدیره و مدیر عامل متحدا دارای اعتبار و ارزش قانونی است. داستان تغییرات شرکت از بدو تولد و فعالیت شرکت شروع میشود. در حقیقت با ثبت یک شرکت و تصویب اساسنامه آن ، این شرکت به عنوان یک شخص حقوقی متولد و فعالیت های آن قانونی میشود و میتواند به استناد مشخصات مندرج در اساسنامه خود همچون نام ، میزان سرمایه و صاحبان امضا و… در بستر کسب و کار اقتصادی مشغول به فعالیت شود. در متن بالا اسم مجمع عمومی عادی را آوردیم اما در این جا می خواهیم تعریف کلی در خصوص این مجمع بیان کنیم و این که برگزار شدن آن چه تاثیری بر روی روند تغییرات شرکت دارد.

اما ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی معمولاً دربرگیرنده تغییر در محتوای اساس‌نامه شرکت است. همچنین گزارش سود و زیان سالیانه و ترازنامه نیز در همین نشست ارائه می‌شود. ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده در شرایطی انجام می‌گیرد که بیش از نیمی از دارندگان سهام و اشخاصی که دارای حق رای هستند در جلسه حاضر باشند. این جلسه به دلایل گوناگونی برگزار می‌شود، اما بیشتر برای تغییر سرمایه شرکت است. البته وارد شدن شرکای جدید و تغییر در مفاد اساسنامه مثل موضوع شرکت نیز گاهی نیازمند چنین نشست‌هایی هستند. برای ایجاد سهام ممتاز و صدور اوراق قرضه نیز معمولاً چنین مجامعی تشکیل می‌شوند.

مجمع هیئت مدیره و صورتجلسه تغییرات شرکت

ارائه مدارک هویتی ( شناسنامه و کارت ملی ) در صورتی که عضو جدیدی قرار است در شرکت وارد شود . ثبت تغییرات باید با تجربه قبلی و اطلاعات کافی در آن زمینه باشد و باید به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسد . _تأییدیه پذیرش جهت ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکتها.

در شرکت سهامی عام تغییر نام، موضوع، آدرس، الحاق به موضوع، نقل‌وانتقال سهام، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، ورود و خروج شریک و تغییر حق امضا از تغییراتی است که انجام می‌شود. به طور کلی مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از تنظیم و تکمیل صورتجلسه تغییرات در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و طی مراحل مورد نیاز، کد پیگیری به متقاضی داده می‌شود و او می‌تواند به صورت آنلاین پیگیر وضعیت باشد. اگر تعداد شرکا زیاد باشد؛ هیئت نظارت انتخاب شده و اسامی اعضای هیئت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می‌گردد و آن‌ها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یک‌ ماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت‌ ها تحویل داده شود و ثبت گردد. تنظیم صورتجلسه‌ی مربوط به موضوع تغییر آدرس در مجمع عمومی فوق‌العاده که کلیه‌ی اعضای شرکت (شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود، باید آن را به امضاء برسانند. صورتجلسه تنظیم شده که به امضاء کلیه صاحبان سرمایه شرکت یا موسسه رسیده باشد در ۳ نسخه (یک نسخه برای اداره ثبت شرکت‌ها یک نسخه جهت بایگانی در موسسه مذکور و یک نسخه بعد از آگهی شدن صورتجلسه برای متقاضی مورد نظر ارسال می‌گردد) به مهر و امضاء رسیده باشد.

زیرا اقدام از طریق شرکت ثبتی سرعت انجام و رسیدگی به پرونده را بسیار کمک میکند. این لوازم باعث آسان شدن زندگی در خانه‌ها شده‌اند و سبک زندگی انسان‌ها را به سبک مدرن تغییر داده‌اند. دررابطه ‌با موضوع تصمیم‌گیری می‌شود و صورت‌جلسه‌ای تنظیم و امضا می‌شود. ضایعات یا همان مواد دورریختنی، قابل‌استفاده مجدد و بازیافت هستند. از این مواد می‌توان در تولید اسباب‌بازی و برخی از فلزات و لوازم ساختمانی استفاده کرد. برای این کار نیاز به یک شرکت برای جمع‌آوری و بازیافت است که شرکت ضایعات این امر را به عهده دارد.

اما این طلبکاران نیز باید بعد از گذشت مدت کوتاهی از انحلال شرکت از تعرض مصون باشند. به همین دلیل، قانون گذار در این نوع دعاوی، مرور زمان کوتاهی را پیش بینی کرده است. در این مجمع به سهامداران فرصت داده می‌شود تا نظرات خود را بیان کنند. به عبارتی برای ایجاد هرگونه تغییری در شرکت باید همه‌ی اعضا با این تغییرات موافقت خود را اعلام نمایند. اما آنچه حائز اهمیت است توجه به این نکته است که کلیه تغییرات باید براساس قوانین و مقررات انجام شوند.

در نتیجه این تغییر مهم باید توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام شود. مقدار سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته شده یکی از موارد اساسی شرکت است و هر نوع تغییر در میزان آن باید به صورت رسمی ثبت شود. آخرین روزنامه رسمی که آگهی های شرکت در آن منتشر می گردد.

لطفا جهت تغییرات شخصیت حقوقی خود فرم زیر را تکیمل و ارسال فرمائید. و خیلی موارد دیگر که درصورت تمایل می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید و مشاوره بگیرید. لازم که حتما مشخص شود که چه کسانی و با چه سمت ثبت شرکت هایی در جلسه گفته شده شرکت کرده اند. این موارد، وضعیت خاص جدیدی را در شرکت ایجاد می کنند و شرکت را دچار تغییر می سازند. اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد.