نحوه انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

آیا می توان پس از ثبت شرکت نام شرکت را تغییر داد؟ این سوالی است که برخی مدیران آن را می پرسند و برای پاسخ به سایت ثبت فردا مراجعه می کنند، باید بگوییم پاسخ مثبت است. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است. بهترین نام، نامی است که در اولین مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد. نام خوب نامی است که به راحتی تلفظ شود و به سادگی به خاطر سپرده شود.

موسسه حقوقی ثبت نوول در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکت ها مطالبی را ارائه نماید مقاله را بخوانید و چنانچه با هر سوال و مسئله ای مواجه شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید. موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. بعد از انتخاب نام شرکت برای استعلام نام شرکت اداره ثبت شرکت ها سامانه ای در نظر گرفته است.با استفاده از این سامانه به راحتی می توانید اسم انتخاب شده را استعلام نمایید تا مطمئن شوید که قبلا ثبت نشده باشد. نامی که برای شرکت در نظر گرفته می شود معرفی کننده شرکت می باشد و موضوع فعالیت شرکت می باشد و هم چنین در بازاریابی شرکت مستقیما تاثیر گذار است.

  • در این سایت تمام آگهی‌های اشخاص حقوقی با اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها به طور رایگان در دسترس شما است.
  • در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید.
  • 8)از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.
  • نام شرکت باید از 3 سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه ناظم الاطبا نباشد).

ما بر خلاف بسیاری از وب سایت ها از قراردادن تعداد زیادی اسم به عنوان نمونه اسم شرکت در این صفحه خودداری کردیم. علت این کار این بود که شما با مشاهده تعداد زیادی اسم شرکت دچار تردید در انتخاب خواهید شد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که راه بهتری را انتخاب کنید.

سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

درج نام شرکت در سامانه ثبت شرکت:

اگر مدارک ارسالی نقصی نداشته باشد و به تایید کارشناس اداره برسد، پیش‌نویس آگهی از سوی کارشناس اداره تهیه می‌شود تا آماده ثبت رسمی قرار بگیرد. در همین راستا، سامانه بر اساس اولویت یکی از اسم‌های پیشنهادتان برای شرکت را انتخاب می‌کند. با انتخاب گزینه شرکت نسبی به صفحه جدیدی ورود پیدا می‌کنید که باید اطلاعات خواسته شده را در آن ثبت کنید. کلیه مدارک ذکر شده در بخش قبل را فراهم کنید و توجه داشته باشید که در صورت نقص مدارک، روند ثبت شرکت دچار وقفه خواهد شد. عموما در شرکت نسبی، اداره شرکت توسط خود شرکا صورت می‌گیرد اما این امکان نیز وجود دارد که یک یا چند مدیر خارج از شرکا برای اداره شرکت انتخاب شود.

بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید.

اسم شركت

این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب ثبت شرکت در تهران شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد.

در مجموع و به طور کلی، این سه سیلاب باید معنادار، فارسی و خاص باشد و در لغت‌نامه دهخدا وجود داشته باشد. دو سیلاب از سه سیلاب باید نامی باشد که دارای سابقه متفاوت باشد. اسم شرکت نباید تکراری باشد و نباید پیش از این توسط شرکت مشابه دیگری ثبت شده باشد. اگر نام شما مشابه نام‌های قبلی باشد، پس از درخواست از سوی کارشناس رد می‌شود. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود.

اینکه قبل از اقدام برای ثبت و اینکه بدانیم که چگونه اسم شرکت انتخاب کنیم، به دنبال استعلام آن باشید، مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه تعدادی از این موارد را بیان خواهیم کرد. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که بعضی از افراد برای اسم شرکت خود از گویش ها و حتی زبان های دیگر نامی را انتخاب می کنند. در چنین مواردی ثبت تغییرات شرکت به شما پیشنهاد می دهیم که اسم های عجیب و غریب را انتخاب نکنید، زیرا بر عکس تصور عموم مردم این اسم ها معمولا جذابیت چندانی ندارند. از دیگر ویژگی های اسم یک شرکت باید به این مورد اشاره کنیم که اسم خاص را نمی توانید به عنوان نام شرکت خود انتخاب کنید. اسامی کشورها و شهرها هم اسم خاص است و انتخاب آنها به عنوان نام یک شرکت قانونی نیست.

در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.

ثبت برند

پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). در این مقاله با قراردادن لیستی از نمونه اسم شرکت سعی داریم به کسانی که قصد انتخاب نام برای شرکت خود را دارند کمک کنیم. پس چنانچه قصد ثبت شرکت دارید و نمی دانید چه نامی برای آن انتخاب کنید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. در انتخاب نام شرکت سهامی خاص باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

توجه داشته باشید که شما بعد از انتخاب هر نامی برای شرکت خود، باید از آن در سامانه استعلام بگیرید، تا مطمئن شوید که این نام در گذشته برای شرکت دیگری به ثبت نرسیده است. استعلام اسم شرکت را شما به عنوان یک شخص عادی نمی توانید، انجام دهید، اما ما در ثبتینو این کار را برای شما انجام خواهیم داد. خوب هیچ کدام از ما دوست نداریم یک اسم بی معنی را برای شرکت خود انتخاب کنیم، زیرا بی معنی بودن نام یک شرکت باعث می شود که افراد کمی به سمت آن جذب شود و این موضوع برای کسب و کار شما اصلا رضایت بخش نخواهد بود. کارایی یک نام به این معنی است که نام انتخابی شما با نوع کسب و کاری که انجام می دهید، هماهنگی نسبی داشته باشد. به طور کلی در نام های دو سیلابی می گویند که قسمت ابتدایی اسم باید معرف نوع کسب و کار شما باشد. شاید تصور کنید که استفاده از کلمه دلنشین برای یک نام، انتخاب مناسبی نیست، در صورتی که این کلمه دقیقا همان صفتی است به دنبال آن هستیم.

شرکت سهامی عام، جز شرکت‌های تجاری است که این شرکت‌ها به این دلیل سهامی عام خوانده می‌شوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می‌آورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست. برای انتخاب نام شرکت،از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود. دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، ثبت برند با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است.

البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.