موارد انحلال شرکت تعاونی مسکن و مراجع ذیصلاح اعلام آن

لازم به ذکر است که نحوه انحلال و مقام تصمیم گیرنده انحلال شرکتها و حد نصاب آن در انواع شرکت‌های تجاری متفاوت است. میزان مالیات انحلال شرکت یکی از پر تکرار ترین سوالات و از مهمترین دغدغه‌های متقاضیان است که در پاسخ باید بگوییم در واقع انحلال شرکت هیچگونه مالیاتی ندارد. شما این اصل کلی را مد نظر داشته باشید که بطور کلی مالیات (هر نوع مالیاتی) بر اساس درآمد اشخاص است ثبت تغییرات و از آنجاییکه علی الاصول انحلال شرکت و ثبت آن هیچگونه درآمدی برای شرکت در پی ندارد، طبیعتاً مالیاتی نیز به آن تعلق نمیگیرد. یعنی بدون آنکه رضایت و تصمیم شرکا و اشخاص شرکت در این مورد دخیل باشد، شرکت اجبارا و به حکم قانون منحل شده محسوب میگردد. در صورتی که شرکت زیر نظر سازمانی فعالیت می کند، ارائه اصل مجوز تائید از مراجع مربوطه مبنی بر بلامانع بودن انحلال شرکت.

ماده ۱۴۷- سازمان تعاون مصرف کادر نیروهای مسلح شاهنشاهی از شمول این قانون مستثنی است و وظائفی را که بر عهده دارد مستقلاً طبق ‌مقررات و اساسنامه و آئین ‌نامه‌‌‌های مخصوص بخود انجام خواهد داد. ۱- انواع ‌شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌‌‌های مربوط بمنظور توسعه عملیات اقتصادی. تبصره ۳- مالیات مازاد برگشتی و سود سهام اتحادیه‌‌‌ها بعنوان علی ‌الحساب مالیاتی ‌شرکت‌های عضو وصول و موقع محاسبه مالیات شرکت ‌علی‌ الحساب‌‌‌های پرداختی منظور و اضافه دریافتی مسترد خواهد شد. ۴- داوری و رفع اختلاف بین واحدهای تعاونی عضو در صورتیکه در اساسنامه آنها پیش ‌بینی لازم شده باشد. ۴- دعوت مجمع عمومی بر اساس ماده ۲۶ و ماده ۵۸ این قانون در صورت لزوم. ۱۱- رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره سایر اموری که به مجمع پیشنهاد می‌شود و منطبق با اساسنامه شرکت باشد.

اما در مورد تصمیمات متخذه اولین مجمع عمومی عذری در این رابطه وجود ندارد چرا که در مجمع مذکور روزنامه مورد نظر تعیین شده و اصل بر این است که همه اعضاء از آن مطلعند. بنابراین می توان نسبت به انتشار مصوبات مجمع عمومی اول در آن روزنامه اقدام نمود. در رای گیری به روش قیام وقعود، اصولاً نمی توان آراء وکالتی را احتساب نمود زیرا هر ثبت شرکت در تهران فردی یک بار این عمل را انجام می دهد مگر اینکه قائل باشیم هر فردی که دارای آراء وکالتی است،به تعداد آراء خود قیام وقعود کند که این راه حل قطع نظر از صورت غیر معقولانه ای که دارد صرفاً در مجامع عمومی با تعداد بسیار اندک امکان پذیر است. بنابراین به نظر می رسد راه حل مناسب، الزام تعاونی های به رای گیری کتبی در تمام موارد باشد.

ثبت انحلال شرکت

ثبت شرکت نیاز به شرایط عجیبی ندارد و می توان گفت هر کسی می تواند شرکت به نام خود ثبت کند. اشخاصی که از شرکت جدا میشوند موظفند مدارک شناسایی شان را ارائه کنند و برای امضا به اداره ی ثبت مراجعه کنند. گام ششم باید میزان سرمایه ی هر کدام از شرکا را مشخص کنید و سپس اطلاعات مربوط به نماینده ی شرکت به همراه حدود اختیاراتش را ثبت کنید.

با استناد به ماده 107 قوانین تجارت اعضای هیئت مدیره از بین اعضای شرکتها و سهامداران تعیین می شوند . تعدد اعضا در شرکت های سهامی عام می تواند بیشتر از 5 نفر باشد و در شرکت های سهامی خاص بیش از 3 نفر است . هر چند در بند 3 ماده 32 قانون بخش تعاونی(موضوع شرح وظایف اولین مجمع عمومی عادی شرکت)، ذکری از انتخابات بازرس به میان نیامده معهذا ضرورت تکمیل ارکان شرکت از ابتدا ایجاب می کند که این انتخابات نیز به همراه انتخابات هیات مدیره انجام پذیرفته و مدراک آن به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.

  • در تاسیس شرکت هزینه روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار در اول سال 1399 به ترتیب حدود eighty five و 112 هزار تومان بوده اند.
  • ۳- انتقال مانده تصفیه بحساب ذخیره قانونی غیرقابل تقسیم برای اقدامات مقرر طبق این قانون.
  • برای این کار دستور وزارت تعاون لازم است و یا صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به همراه مجوز وزارت تعاون نیاز است.
  • آنچه در اصل 141 قانون اساسی صراحتاً منع گردیده ، عضویت در هیات مدیره شرکت های خصوصی است و معنی حقیقی هیات مدیره ، مدیریت شرکت غیر منحله است و استعمال آن در معنی مجازی محتاج قرینه و دلیل می باشد و چنین قرینه ای در اصل مذکور وجود ندارد .
  • ‌ماده ۲۵ (اصلاحی ۲۴ˏ۰۲ˏ۱۳۵۴)- ثبت شرکت و تغییرات اساسنامه بوسیله آگهی در روزنامه رسمی کشور شاهنشاهی باطلاع عموم ‌می‌رسد.

در چنین حالتی باید برای درخواست خود دلایل کافی داشته باشند و اگر دادگاه این دلایل را بپذیر احتمال صدور رای برای انحلال شرکت وجود خواهد داشت. دلیل موجه ممکن است هر چیزی باشد و تعیین دلایل مشخص امکان پذیر نیست و بسته به موقعیت و با نظر دادگاه تعیین می‌شود. اما دلیل موجه به طور کلی ممکن است چیزی باشد که ادامه فعالیت شرکت را دشوار و غیر ممکن و یا با زیان زیاد همراه کند. برای مثال ممکن است مشخص شود که بخش عمده‌ای از فعالیت شرکت که هدف اصلی تشکیل آن بوده غیرقانونی است. برای مشاهده لیست کامل مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تعاونی اینجا را کلیک کنید.

هر چند که مستند به ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری، تشخیص بیکاری بدون میل و اراده و تاریخ وقوع بیکاری بعهده واحد کار و امور اجتماعی گذاشته شده است، لکن این امر مسلم است که این تشخیص بدون بررسی های لازم و انجام تحقیق امکان پذیر نبوده و نمی تواند مبنای درستی داشته باشد. در همین رابطه است که توصیه شده و می شود که با عنایت به صلاحیت مراجع حل اختلاف موضوع فصل نهم قانون کار در زمینه رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی و بویژه مساله حساس فسخ قرارداد کار، تشخیص مزبور بر پایه رای قطعی مراجع یاد شده مبتنی باشد. می باشد و به صراحت قسمت اخیر این ماده واحده مشمولان قانون کار نیز مشمول این قانون می گردند.

یکی از گونه های شرکت های تجاری که برای موارد خاصی مورد ثبت توسط افراد قرار می‌گیرد، شرکت های تعاونی هستند. این نوع شرکت ها بر اساس خواسته مردم و نیازهای مردم توسط موسسین تشکیل و برای اهداف خاصی تاسیس می‌گردند. ولی باید گفت که این مدل شرکت ها هم به مانند همه شرکت های تجاری در برخی شرایط ممکن است دچار شرایطی شوند که منحل شوند. در این مقاله ما تمام شرایطی که باعث انحلال یک شرکت تعاونی می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

پس از حدود دو تا سه روز کاری کارشناسان اداره ثبت شرکت ها با بررسی اسامی پیشنهادی یا یکی از اسامی رو به ترتیب اولویت انتخاب می نمایند یا رد تمامی اسامی پیشنهادی می زنند. در صورت تائید یکی از اسامی شما باید این نام را در تمامی مدارک تنظیمی قرار دهید و از طریق شعب منتخب پستی اقدام به ارسال مدارک نمائید. در این حالت نیز امکان تغییر هیچ گونه اطلاعاتی به جز اسامی پیشنهادی برای شما وجود ندارد. پس بهتره فقط یک گام را برای ثبت شرکت سهامی خاص بردارید و با آسان شرکت تماس بگیرید تا تمام این مراحل در چند روز بدون کوچکترین دغدغه و استرس و هزینه های اضافی مالی و زمانی انجام بشه. در قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده که پیش از زمان تشکیل مجمع عمومی یا سایر ارکان شرکت که صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد انحلال را دارند، آخرین مدیر یا مدیران شرکت که یک شخص حقوقی است باید یک اظهارنامه تنظیم کنند و در آن لیست دارایی و بدهی‌های شرکت را تا تاریخ دعوت مجمع شرح دهند.

ماده ۲۹- صورت جلسات مجامع عمومی و تصمیمات متخذ در آن توسط منشی مجمع در دفتر مخصوصی ثبت می‌شود و بامضای رئیس و ‌منشی مجمع و نظار خواهد رسید و رونوست [رونوشت] آن بوسیله رئیس مجمع به هیئت مدیره ابلاغ ‌‌می‌گردد. تبصره- مجمع عمومی که طبق مفاد تبصره ماده ۲۶ این قانون دعوت و تشکیل می‌شود بوسیله مسن‌ ترین عضو حاضر در جلسه افتتاح خواهد‌ شد. ماده ۳ (اصلاحی ۰۹ˏ۰۴ˏ۱۳۵۲)- عضویت شرکت تعاونی برای تمام اشخاصی که محل فعالیت یا سکونت آنها در حوزه عمل شرکت باشد و بتمام یا قسمتی از خدمات ‌شرکت احتیاج داشته باشند آزاد است. خ- با خاتمه امر تصفيه شركت تعاوني و انجام تعهدات و پرداخت بدهيها، براي بازپرداخت مبلغ اسمي سهام به اعضاء شركت تعاوني و مازاد به نسبت سهام، بين آنها تقسيم خواهد شد.

هر گونه تغییر در مواد اساسنامه شرکت منحصراَ در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است . لذا مجمع می تواند در امور شرکت و از جمله تغییر در مقررات اساسنامه شرکت نظیر تغییر مدت شرکت ( اعم از تمدید، تقلیل و خاتمه ) تصمیماتی را اتخاذ نماید. ثبت شرکت هانا خدماتی مانند ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها ، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و همچنین فروش برند آماده را در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به شما ارائه می‌دهد. در نوع شرکت های مختلط غیر سهامی که مجموعه ای از شرکا آن را تشکیل می دهند، عده ای به عنوان شریک ضامن و عده دیگری به عنوان شریک با مسئولیت محدود مشخص می شوند و افرادی که به عنوان شریک ضامن تعیین می شوند مسئولیت بسیار بیشتری به نسبت افراد با مسئولیت محدود از نظر پرداخت بدهی و هزینه ها خواهند داشت. در نوع شرکت مختلط سهامی نیز چیدمان افراد به همین صورت هستند، می باشد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت برای تمدید مدیران و بازرسین

شرکت ها جهت انسجام فعالیت های چند شریک و با هدف های مختلف ثبت می شوند و علت وجود انواع مختلف شرکت نیز همین موضوع است . اولین نسخه نرم افزار مهر ماندگار در سال 1387 منتشر گردید ، از آن سال تا کنون دستخوش تغییراتی ثبت برند بسیاری گردیده است. این نرم افزار در دو نسخه دسکتاپ و تحت وب طراحی گردیده و از سال 1394 فقط نسخه تحت وب عرضه می شود. و تا کنون غریب به 60 تعاونی مسکن در سطح کشور از این نرم افزار استفاده میکنند .

تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی

۱- تدارک خدمات جمعی برای اعضای شرکت از قبیل ساخت و تعمیر قایق‌‌ها و تهیه وسائل و ادوات صید. ۹- ایجاد روابط با مؤسسات جهانی تعاون و اتحادیه‌‌‌های تعاونی سایر کشورها. ‌الف- فراهم کردن وسائل توسعه تعلیمات و ترویج تعاونی و آموزش حرفه‌ای و جمع ‌آوری اطلاعات مورد لزوم در این زمینه و انجام تبلیغات و ‌انتشارات لازم. ۷- تصویب آئین ‌نامه‌های معاملات و سایر آئین ‌نامه‌های داخلی شرکت. ۱- نام (‌با قید کلمه تعاونی) مرکز اصلی و نشانی شرکت، مدت و حوزه عملیات شرکت. 2- کاهش تعداد اعضاء از حد نصاب مقرر در صورتی که حداکثر ظرف سه ماه تعداد اعضاء به نصاب مقرر نرسیده باشد.

شما به عنوان سرمایه گذار بر اساس تعداد سهمی که در اختیار دارید، مسئولیت مشخصی نیز خواهید داشت. این نوع روش نیازمند بررسی های حقوقی و مراحل اداری آن بصورت دقیق می باشد و مدارک خاص خود را نیاز دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید. مراحل ثبت شرکت محدود تقریبا همان مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است البته تفاوتی دارد که میتوانید از طریق ارتباط با موسسه ی حقوقی تکسفیر و دریافت مشاوره ی کارشناسی دقیق این مراحل را طی کنید. ۱- باید توجه داشت که مجمع عمومی فوق العاده شرکت باید نسبت به انحلال شرکت تعاونی تصمیمات مربوطه را بگیرد.

پست شد در : misc