موارد انحلال در شرکت های تعاونی

8 – تهیه و تنظیم دستورالعملهای داخلی تعاونی و تقدیم آن به مجمع عمومی برای تصویب. 6 – تهیه و تنظیم طرحها و برنامه‌ها و بودجه و سایر پیشنهادات و ارائه آن به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم. three – نصب و عزل و قبول استعفای مدیر عامل و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد میزان حقوق مدیر عامل به مجمع عمومی. ‌ماده 27 – تعاونیهای توزیع عبارتند از تعاونیهایی که تغییرات شرکت نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف‌کنندگان عضو خود را در چارچوب مصالح عمومی و به منظور‌کاهش هزینه‌ها و قیمتها تأمین می‌نمایند. ‌تبصره 2 – تعاونیها می‌توانند تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را جهت افزایش سرمایه خود بکار ببرند. ‌ماده 21 – هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می‌شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تأدیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و‌تسلیم شده باشد.

تبصره– شورای پول و اعتبار موظف است همه‌ ساله بر اساس درخواست وزارت تعاون با رعایت سیاستهای پولی و مالی دولت نسبت به اعطای ‌وام و کمکهای لازم به تعاونیها اقدام نماید. تبصره– در ترکیب هفت نفره اتاق تعاون مرکزی، حتی المقدور از انواع شرکتهای تعاونی نظیر شرکتهای تعاونی تولیدی و چندمنظوره، خدماتی و تأمین نیاز مشاغل تولیدی و خدماتی، مسکن، اعتبار، مصرف، مرزنشینان، تعاونی های سهامی عام و فراگیر و سهام عدالت انتخاب می گردند. مجمع عمومی اتحادیه ‌های تعاونی از نمایندگان تعاونی ‌های عضو تشکیل میشود و هر تعاونی دارای یک رأی می ‌باشد. سایر مقررات‌ مربوط به مجمع عمومی به همان ترتیبی است که در بخش اول فصل ششم آمده است. تبصره 1– در صورت فوت یا ممنوعیت قانونی و یا استعفای بازرس یا بازرسان اصلی، هیأت مدیره مکلف است ظرف ده روز بازرس یا بازرسان‌ علی‌ البدل را به ترتیب اولویت آراء برای بقیه مدت دعوت نماید. تبصره 2– در صورت استعفاء، فوت، ممنوعیت قانونی و یا غیبت غیرموجه مکرر به نحوی که در اساسنامه تعیین می شود، یکی از اعضای علی البدل به ترتیب آراء بیشتر برای بقیه مدت مقرر، جانشین وی در هیأت مدیره می گردد.

تمدید مدت شرکت تعاونی به عهده کدام مرجع است

دولت موظف است عضویت رئیس یا نماینده اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اطاق تعاون در شوراهای تصمیم‌گیری اقتصادی را از طریق اصلاح قانون یا آئین‌نامه‌های مربوطه رسمیت بخشد. از این پس رئیس اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اطاق تعاون به‌عنوان عضو رسمی ‌به ترکیب اعضاء شورای اقتصاد، هیأت امناء حساب ذخیره ارزی، هیأت سرمایه‌گذاری خارجی (موضوع قانون جلب و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی) و هیأت عالی واگذاری(موضوع قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ایران) اضافه می‌‌شود. ماده85 ـ بالاترین مقام هر یک از دستگاههای اجرائی موضوع ماده این قانون، مسؤول اجراء صحیح و به موقع تکالیف مقرر شده برای آنها در این قانون می‌‌باشد و موظف است گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه یک‌بار به شورای عالی اجراء سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی ارائه نماید. در صورت تأخیر یا تعلل یا توقف در انجام وظایف مشخص شده در این قانون بالاترین مقام دستگاه موظف است حداکثر ظرف یک هفته فرد خاطی را به هیأت تخلفات اداری معرفی کند. هیأت موظف است پس از رسیدگی و احراز تخلف بندهای (ج) تا (ط) ماده قانون رسیدگی به تخلفات اداری را نسبت به فرد خاطی اعمال نماید.

درجای خالی محدوده جغرافیایی فعالیت تعاونی مانند روستا , شهر , شهرستان , استان نوشته شود . ماه همان سال / سال بعد / خواهد بود به استثنای سال اول تاسیس كه از تاریخ تشكیل تا پایان …. تبصره2 – تعیین بلوك، طبقه مربوطه و واحد ذیربط بعد از احتساب امتیاز مكتسبه عضو به عمل می آید. دارابودن مدرك تحصیلی کاردانی یابالاتردر یكی از رشته های تحصیلی مالی،حسابداری،حقوقی ورشته های مشابه ، یاسه سال تجربه مفید مرتبط. دارابودن مدرك تحصیلی کاردانی یابالاتردریكی ازرشته های تحصیلی عمران، معماری، مالی، حسابداری، مدیریت، حقوق، مكانیك، برق و سایررشته های مشابه ، یاسه سال تجربه مفید مرتبط. محاسبه و پس از منظورنمودن سایرحقوق و مطالبات وی,به دیون تعاونی تبدیل میشود و پس از كسربدهی وی به تعاونی , به او یا ورثه اش ظرف مدت سه ماه پرداخت و تسویه حساب خواهدشد.

راهنمای ثبت شرکت اینترنتی ثبت تاسیس

۵ – پس از کسر وجوه فوق باقیمانده سود خالص به ترتیبی که در اساسنامه و شرایط ضمن عقد پذیرفته می‌شود تقسیم می‌گردد. ۳ – پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی. ۱ – ایجاد و تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل. ۳- اجرای برنامه‌‌‌های ترویج و آموزش برای تفهیم و تعمیم اصول و روشهای تعاونی.

  • ‌تبصره ۱ – در صورت فوت یا ممنوعیت قانونی و یا استعفای بازرس یا بازرسان اصلی، هیأت مدیره مکلف است ظرف ده روز بازرس یا بازرسان ‌علی‌البدل را به ترتیب اولویت آراء برای بقیه مدت دعوت نماید.
  • تبصره- در جلسات مجمع مؤسس تعداد اعضاء موافق با اساسنامه نباید کمتر از ۷ نفر باشد.
  • تبصره5 ـ دولت موظف است آئین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های مغایر با موضوع این ماده و تبصره‌های آن را ملغی‌الاثر اعلام نماید.
  • هیات مدیره که حداقل 3 و حداکثر 7 نفر عضو دارد از میان اعضای شرکت (شرکاء) انتخاب می شوند و مسئولیت اداره امور تعاونی را بر عهده دارند.
  • تبصره- سال‌های دورۀ نمایندگی مجلس جزء سنوات خدمت آن تعداد از نمایندگانی هم كه در طول دورۀ نمایندگی و یا پس از آن به استخدام‌ دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت درمی‌آیند، محسوب می‌گردد.

ماده ۷- به‌منظور جلوگیری از وقفه در امر انتخابات و تسریع در ارسال پیام‌های انتخاباتی، فرمانداران و بخشداران مراكز حوزه‌های انتخابیه موظف‌اند متن نامه‌ها و مكاتبات خود را با سریع‌ترین وسایل مخابراتی موجود در محل، به مراجع ذی‌ربط اعلام و بلافاصله تأییدیۀ آن را نیز از طریق پست ارسال نمایند. ت (الحاقی ۲۲/ ۸/ ۱۳۹۰)- فرماندار یا بخشدار یا رئیس هیئت‌نظارت می‌تواند برای قدردانی از تلاش‌های مجریان یا ناظران انتخابات تقدیرنامۀ كتبی صادر نماید. تبصره ۲- داوطلبان موضوع این قانون نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و به‌جز‌ در مواردی كه مدارك جدیدی در حوزۀ انتخابیۀ جدید به‌دست آمده است، نیاز به بررسی ‌مجدد صلاحیت آن‌ها نمی‌باشد. [8-] تبصره ۶ (محذوف)- اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ششم هم‌زمان با انتخابات هشتمین دورۀ ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰ برگزار خواهد شد. تبصره- در سامانه‌ی انتخابات الکترونیکی باید امکان انتخاب رأی سفید را پیش‌بینی کرد تا افراد بتوانند در صورت تمایل، از حق قانونی خود استفاده کنند.

ماده 57 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران

تومان شروع می شود و با افزایش تعداد کلمات و حروف آگهی، این مبلغ زیاد تر خواهد شد . تهیه و تکمیل مدارک بستگی به خود شما دارد، حدود دو الی سه روز کاری معقول ترین مدت برای تکمیل مدارک است. پس از طی فرایند ابتدایی و تایید یکی از نامهای پیشنهادی شما باید وارد پیگیریهای حضوری اداری شوید. انتخاب گزینه وجود یا عدم وجود مجوز برای فعالیتهایی که نیاز به مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص دارند و وارد کردن شماره مجوزو تاریخ مجوز در صورت نیاز به وجود آن.

ماده31– مراتب نقل وانتقال مسئولیت،همچنین انتقال اسنادومدارک واموال ووجوه شرکت بایددرصورتمجلسی منعکس و به امضای اکثریت اعضای هیأت مدیره سابق و اعضای هیأت مدیره جدید و بازرس / بازرسان / شرکت برسد. با حضور اکثریت مطلق اعضای اصلی هیأت مدیره تشکیل و رسمیت می‌یابد و برای اتخاذ تصمیم رأی اکثریت اعضای حاضر در جلسه ضروری است. تصمیمات هیأت مدیره در دفتری به نام دفتر صورتجلسات هیأت مدیره ثبت می‌گردد و به امضای اعضای حاضر در جلسه می‌رسد. در قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده که پیش از زمان تشکیل مجمع عمومی یا سایر ارکان شرکت که صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد انحلال را دارند، آخرین مدیر یا مدیران شرکت که یک شخص حقوقی است باید یک اظهارنامه تنظیم کنند و در آن لیست دارایی و بدهی‌های شرکت را تا تاریخ دعوت مجمع شرح دهند. و باید مشابه همان اظهارنامه‌ای باشد که سازمان امور مالیاتی تنظیم و تهیه کرده است. تبصره 1 –با تصویب مجمع عمومی عادی می توان نسبت به محاسبه ی امتیاز به روش دیگر اقدام نمود .

اگر شریکی مال غیر منقول به عنوان سرمایهشرکت آوردهباشد می بایست اصل سند مالکیت را نیز ارائه دهد . کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسین که توسط دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده است . در مورد آگاهی ثبت شرکت در تهران از انواع شرکت نگران هم نباشید، متخصصین گروه مهاجرتی گو توتی ار شما را در این حوزه راهنمایی می‌کنند و بهترین راهکار را پیش روی شما قرار می‌دهند. ما در کنار شما خواهیم بود تا با شرایط زندگی و مهاجرت در کشورهای مختلف آشنا شوید.

تبصره- با توجه به انجام کلیه‌ی بازبینی‌ها توسط سامانه و عدم‌وجود تعرفه‌ی کاغذی و صدور کارت الکترونیکی، نیازی به اخذ اثر انگشت از رأی‌دهنده نمی‌باشد. ماده ۹۴ (اصلاحی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶)- كلیۀ قوانین و مقررات مغایر با این قانون ملغی‌الاثر می‌باشد. وزارت‌كشور موظف است بلافاصله پس از ثبت برند تصویب این قانون، مراتب را به اطلاع عموم برساند. ماده ۸۷- در اجرای صحیح اصل نودونهم (٩٩) قانون‌اساسی و حفظ بی‌طرفی كامل، ناظرین شورای نگهبان موظف‌اند در طول مدت مسئولیت خود بی‌طرفی كامل را حفظ نمایند و جانب‌داری ناظرین به هر طریقی از یكی از كاندیداها جرم‌ محسوب می‌شود.

جلسات مجمع معمولاً به صورت سالیانه و جلسات هیئت مدیره به صورت دو هفته یک بار برگزار می‌شود. هیئت مدیره شامل سمت‌های رئیس، نائب رئیس، منشی، عضو اصلی هیئت مدیره و عضو علی‌البدل می‌باشد. مدیر عامل تعاونی نیز می‌تواند از اعضای خود هیئت مدیره یا بیرون از آن باشد. مدت زمان خدمت هیات مدیره از زمانی شروع می شود که آن ها سمت خودشان را قبول کرده باشند. منوط بر اینکه مدت ماموریت هیات مدیره قبلی به پایان رسیده باشد در صورتی که این چنین نباشد شروع خدمت آن ها از زمان به پایان رسیدن مدت ماموریت هیات مدیره قبلی می باشد.