مهم ترین نکات در مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

در صورت نیاز می توانید از کارشناسان پرشین ثبت در این خصوص مشاوره بگیرید. دومین مرحله پس از تهیه ی این مدارک این است که به سامانه ی اینترنتی ثبت شرکت ها مراجعه کرده و در آن جا تمامی اطلاعاتی که لازم است را اعم از نام شرکت، محور فعالیت شرکت، سرمایه ی اولیه، اسامی سهام داران و میزان سهم هر کدام، سمت آن ها در شرکت و… پر کنید. چند نکته در خصوص انتخاب نام شرکت بسیار مهم است که اشاره به این نکات خالی از لطف نمی باشد.

هزینه حق الوکاله و موسسههزینه مربوط به وکیل مربوطه و همچنین سایر خدمات موسسه . ذکر طریقه انتخاب مدیران، مدت تصدی آنها، شرایط عزل و شرح وظایف آنها. از عناوین شعرا، دانشمندان، کاشفان، شاهد، ایثارگران، اسامی متبرکه و موارد این چنینی استفاده نشود. کپی شناسنامه تمامی بازرسان و سهام‌داران که برابر اصل باشد. در فرهنگ لغت معین و دهخدا موجود بوده و دارای ریشه فارسی باشد.

  • ثبت شرکت سهامی خاص از نظر حقوقی دارای قوانین سخت تری نسبت به شرکتهای با مسئولیت محدود می باشند و با توجه به همین قوانین و تعهدات مخاطبان معمولاً جهت فعالیت اقتصادی ثبت شرکت سهامی خاص را انتخاب می نمایند.
  • 3- تشکیل مجامع عمومی در محل شرکت ( اقامتگاه ) الزامی نیست .
  • شما در ابتدای اجاره مدک قطعا یک قرارداد ( احتمالا محضری ) با شرکت پیمانکار دارید که در اون ذکر شده که سود سهام به شما تعلق خواهد گرفت یا خیر، به اون قرارداد رجوع بفرمایید.
  • یعنی سرمایه به این صورت تشکیل می شود که شرکت دارای ۱۰۰ سهم ده هزار تومانی است و سرمایه اش معادل یک میلیون تومان می باشد.

از دیگر مزایای ثبت شرکت می‌ توانیم به تقسیم سرمایه به سهام اشاره کنیم. اساسنامه یا شرکتنامه به منظور اثبات همکاری شرکا، باید توسط تمامی آن ها امضا شود. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای کلیه اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت(مراکز پلیس +10). مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آن ها. مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن در صورتی‌که تاسیس شعبه مورد نظر باشد.

همچنین تعیین مبالغ پرداخت‌شده و نحوه مطالبه باقی‌ماندۀ آن که باید حداکثر ظرف پنج سال تأدیه شود. اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت ثبت شرکت نمی‌کنند. اقرارنامه مبنی بر اینکه شرکت مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نیست و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای افراد جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد. در غیر این صورت به نظر می رسد باید متن زیر مطالعه کنید و به عنوان مدیر عامل آِینده تصمیم گیری با ملاحظه ای داشته باشید.

علاوه بر بازرسان اصلی، شرکت‌ها موظف هستند یک یا چند بازرس علی‌البدل نیز انتخاب کنند. آنها در شرایط خاصی مثل استعفا، فوت یا معذوریت بازرسان اصلی، جایگزین آنها می‌شوند. انتخاب بازرس علی‌البدل در شرکت‌های سهامی خاص اجباری است. در واقع، وجود یک بازرس اصلی و یک بازرس علی‌البدل در هنگام تاسیس شرکت‌های سهامی خاص طبق قانون الزامی است. گفتنی است هیچ یک از بازرسین نباید نسبت خویشاوندی، خانوادگی و فامیلی با هیچ یک از مدیران شرکت داشته باشند و خودشان و همسرانشان نباید از شرکت حقوق دریافت کنند. طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تاسیس، منحصرا به وسیله موسسین آن تشکیل شده است.

در این بخش به مدارک مورد نیاز جهت ثبت این نوع شرکت ها اشاره خواهیم کرد. مدت انتخاب اعضای هیئت مدیره در شرکت سهامی خاصبه مدت 2 سال است و بعد از آن باید مجدد تمدید گردد و یا اینکه اعضای جدید معرفی گردند. با جستجو در سایت روزنامه رسمی آگهی های شرکت را بررسی کرده و در صورتی که اخیرا” به شرکت پیوسته باشید به دنبال نام خود در آخرین آگهی تغییرات باشید و اگر از ابتدای تاسیس از سهامداران شرکت بوده اید می توانید نام خود را در آگهی تاسیس شرکت ببینید. ما در مقاله ی ذیل تلاش و کوشش نموده ایم تا درباره ی پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت سهامی خاص مطالبی را ارائه نماییم مقاله را تا انتها مطالعه نایید و چنانچه با هر سوال و موردی روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت آراکس تماس حاصل نمایید. هزینه تنظیم اوراق، حق الزحمه ثبت تاسیس و حق الوکاله نیز بسته به نوع شرکت و پیچیدگی آن متفاوت است که پس از انجام مشاوره با گروه پرشین ثبت به متقاضی اعلام می گردد. قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام مذکور درماده 5 بر حسب احتیاجات شرکت در موعد یا مواعدی که طبق تصمیم هیأت مدیره تعیین می شود پرداخت می گردد و دراین مورد هیأت مدیره وفق مواد 35 تا 38 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اقدام خواهد نمود.

اساسنامه ثبت شرکت سهامی خاص

در این قسمت به عناوین شرکت هایی که به صورت فوری می توان تاسیس کرد اشاره می کنیم. هنگامی که از خدمات غیر حضوری استفاده می کنید، در وقت خود به طرز چشم گیری صرفه جویی خواهید کرد. مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات پول زیادی را از لحاظ مالی برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر بخواهید فعالیت تجاری و یا غیر تجاری منظمی را آغاز کنید بهتر است از طریق ثبت شرکت شروع کنید.

اعضای هیات مدیره شرکت سهامی خاص

اما حتما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی برای شما ممکن است مناسب نباشد. همانطور که در مطالب پیشین بلاگ نیز به آن اشاره کرده بودیم، هزینه ثبت شرکت در هیچ ماده قانونی آورده نشده و در واقع هزینه ثابتی نیست. و بستگی به این دارد که شما خود اقدام به ثبت شرکت کنید یا از موسسه ثبتی کمک بگیرید. ولی در صورت داشتن تسلط یا کمک از مؤسسات ثبت این پروسه به این صورت است که مدت ثبت شرکت سهامی با احتساب افتتاح حساب و واریز ۳۵ درصد از سرمایه که خود زمانبر می‌باشد در بهترین حالت ۷ روز کاری طول می‌کشد. در شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود افزایش سرمایه اختیاری است.

تکمیل و ارائه لیستی شامل آدرس محل سکونت، آدرس شرکت، کد پستی مربوطه، تعیین میزان سرمایه اولیه شرکت، مشخص کردن و ارائه میزان و درصد سهام های شرکت، نام و موضوعی که قرار است در رابطه با آن شرکا فعالیت داشته باشد. خیر مدیر تصفیه به نمایندگی از سهامداران این کار را انجام میدهد . و تصفیه بدهی و مالیات باقیمانده بر عهده شرکت بوده و مدیر تصفیه تنها مراحل قانونی و پیگیری های اداری این کار را عهده دار می شود. بازرس علی البدل در واقع بازرس جایگزین است و در صورتی که بازرس اصلی فوت کند , یا در صورت استعفا یا سلب شرایط از او , وظایف اورا بازرس علی البدل انجام می دهد. از پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی سالانه هر صاحب سهامی می تواند درمرکز اصلی شرکت به صورت حسابها و صورت اسامی صاحبان سهام مراجعه کرده و از ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت رونوشت بگیرد.

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبتینو جدیدترین استارتاپ در زمینه دفاتر ثبت شرکت در تهران که ارائه دهنده خدمات اداری و ثبتی از جمله ثبت شرکتها، ثبت برند و علائم تجاری، مشاوره مالیاتی و اخذ کارت بازرگانی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ثبت شرکت سهامی خاص می توانید با موسسه ثبت نوول تماس بگیرید. بستگی دارد اقامتگاه و دفتر مرکزی شرکت شما در چه محلی واقع می باشد. اگر در شهر تهران باشید، نزد اداره ثبت شرکت های تجاری واقع در میرداماد به ثبت خواهد رسید. مهم ترین مزیت برای شرکت سهامی خاص، مسئولیتی است که برای سهامداران پیش بینی شده است چراکه این مسئولیت، تنها به اندازه مبلغ سهام آنها می باشد. برگرفته از ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهام با نام همانطور که از اسم آن پیداست، سهامی است که مالک آن مشخص و معین است و چنین سهامی جزء دارایی های شخصی است که سهام فوق، در دفتر سهام شرکت به نام وی به ثبت رسیده باشد.