مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند .

  • ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم.
  • یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید.
  • “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.
  • اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد.
  • شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید.
  • نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند.

مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد . فقط با یک تماس و یا با یکبار مراجعه حضوری به این موسسه در راه ثبت شرکتو هم چنین انتخاب نام برای موسسه خود ثابت قدم خواهید بود . مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید.

اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است. نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید.

حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت. او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند.

نظر در کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

مثلاً در بین برندهای شامپو، برند 100% Pure را داریم که ادعا می‌کند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل می‌کند، خیلی دقت کنید.

جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. می توانید با کلمات بازی امتحان کنید و به ایده خوبی برای اسم کافه خود دست یابید. یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود. اسمی کوتاه و شیرین انتخاب کنید و سعی کنید از انتخاب نام‌هایی که تلفظ آن دشوار است خودداری کنید. نام‌هایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نام‌های ساده و یک کلمه‌ای هستند. این مقاله راهنمای مفصلی برای تدوین استراتژی نامگذاری ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند زمان کمتری را صرف انتخاب اسم برای کافه‌تان کنید.

یعنی اولین حسی است که بقیه در مورد محصول یا خدمت ما می‌گیرند که البته می‌تواند مثبت یا منفی باشد. درست مثل مادر و پدری که قرار است صاحب فرزندی شوند و پروسه ی انتخاب اسم پیش رویشان است. این مسئولیت خیلی بزرگی است، به هر حال هویت و آینده ی فرزند را رقم میزند. تو این مقاله با موضوع جالبی با عنوان انتخاب نام برند همراهتونیم.

پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری ثبت برند است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.

اسم خوب برای برند

ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. برای مثال شرکت‌های تولید کننده نوشابه انرژی‌زا همگی سعی می‌کنند از مفهوم قدرت‌مند بودن استفاده می‌کنند. برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر ثبت شرکت (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند. همچنین در شبکه‌های اجتماعی هم باید نام برند شما خالی باشد تا بتوانید از قدرت شبکه‌های اجتماعی هم بهره‌مند بشوید. حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک می‌کند تا دستورالعمل‌هایی را برای پروژه نام‌گذاری خود تهیه کنید.

۱۰ نام تجاری شما نباید قبلا ثبت شده باشد

برندهای موفق و معروف در جهان، به حدی در انتخاب برند موفق بوده‌اند که با آمدن نام هر کدام، شکل لوگوی کسب کار در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد. یعنی افراد ناخود پیگیری ثبت تغییرات شرکت آگاه به چهره کسب و کار ذکر شده فکر کرده و آن را تصور می‌کنند. گروهی از شرکا، دوستان و افراد خلاق را دور هم جمع کنید و از ایده های آنها استفاده کنید.

شرایط انتخاب اسم شرکت

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.

پست شد در : misc