مقالات مرتبط با انتخاب برند

نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این ثبت شرکت در تهران نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.

  • تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریع‌تر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین.
  • در واقع برای محافظت از چنین برندهایی باید به تبلیغ وعینی سازی برند تجاری در کشور پرداخت تا دیگر کسی نتواند مانند آن را به ثبت برساند .
  • امروزه اهميت مفهوم برند در خريد مشتريان به حدي است که برخي از صاحب نظران از آن به عنوان يک محصول کامل ياد کرده و معتقدند بسياري اوقات مشتريان در عوض آن که محصولي را خريداري نمايند، برندها را مي خرند.
  • از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند.

ترسیم یک تصویر برند به مدد نام آن‌که باارزش‌های برند ارتباط معنایی داشته باشد در حد قابل‌توجهی موفقیت را به سمت کسب‌وکارها متمایل می‌کند. برند چیزی فراتر از نام است که بتوان یک‌شبه برای آن تصمیم‌گیری نمود، به همین دلیل برندسازی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌شود که شاید برای به نتیجه رسیدن آن سال‌ها وقت صرف شود. برقراری ارتباط سازنده و پویای مشتریان با یک برند هدفی است که در برندسازی و در طی فعالیت‌های مختلف آن دنبال می‌شود. بدین ترتیب اگر شعار با توجه به استراتژی جایگاه سازی طراحی شده باشد اثری شگرف برمخاطبان می گذارد.

معیارهای انتخاب اسم برند برتر؟

سیستم آموزشی توانا متشکل از تیم حرفه ای تولید محتوا از سال ninety five به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است. همه روزه با تولید و به روز رسانی مقالات گوناگون در مباحث مختلف خصوصا در حوزه فن بیان، توسعه فردی، مدیریت کسب و کار و علوم ارتباطات مشغول به خدمت رسانی به شما مخاطبان عزیز می باشد. تمامی مقالات تولید شده به همراه صد ها کلیپ آموزشی در حوزه های مختلف به صورت رایگان برای شما قرار داده می شود. سایت توانا و کانال آپارات توانا روزانه هزاران بازدید دارد و علاقه مندان در این علوم مقالات ما را دنبال می کنند.

به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید.

انتخاب برند

برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص ثبت برند تجاری و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم.

جدا از سادگی، نامهای تجاری باید جالب هم باشد تا بتواند سروصدایی ایجاد کرده و مردم را به برقراری ارتباط با آن مشتاق سازد. اینکه نام تجاریتان را خیلی توصیفی و رک و راست انتخاب کنید، کنجکاوی لازم برای حفظ اشتیاق در مخاطب را از بین خواهد برد. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود.

از انتخاب نام برند تا طراحی برند

امروزه در بازار رقابت انتخاب نام مناسب برای کسب و کار کمی دشوار به نظر می رسد . پس برای برندتان، اسمی را انتخاب کنید که خودتان دوست دارید و برای خود شما حس خوبی ایجاد می‌کند و ترجیحا دامنه .com آن هم خالی باشد. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند.

به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیب‌و‌غریب اصرار دارند. این نوع اسم‌ها را حتی وفادارترین مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است.

(حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری ساختگی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). یعنی هر کسی به راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند . اسم برند باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی و از سایر رقبای شما متمایز باشد. کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت تری نشان می‌دهند.

پس صرفاً وقتی می‌توانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژه‌ها در کنار یکدیگر، یک واژه‌یقابل ‌تلفظ ومقبول تشکیل دهند. یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند. همه می‌دانیم که برند، فراتر از یک نام است و برندسازی فرایندی زمان‌بر و چندوجهی است که انتخاب نام صرفاً نخستین گام در این مسیر طولانی و دشوار محسوب می‌شود. خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد .

احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم.

جدید بودن و خوش‌آوایی اسامی ابداعی بعضاً باعث ماندگاری نام‌‌ها در ذهن مخاطبان هدف برند می‌شود. در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نام‌های ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. برای ثبت تغییرات شرکت این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.

نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید.