مراحل ثبت شرکت

در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود. پس از تکمیل کردن فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، نام و سمت کسی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است را وارد می کنید. در مرحله هفتم؛ می بایست که ثبت برند تجاری میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید. در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

  • بطور مثال اگر تعدا شرکاء و سهامداران شرکت کمتر از three نفر باشد، طبیعتاً امکان ثبت شرکت سهامی خاص را نخواهید داشت و باید شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  • با وجود این، عرفاً کمترین میزان سرمایه برای انجام این کار یک میلیون ریال است که باید تمام آن پیش از ثبت قانونی شرکت فراهم شده باشد.
  • متوجه می شوید که زمانی که شما سرگرم کسب و کار خود هستید چه قوانینی در حال بوجود آمدن هستند.
  • اعتبار گواهی ارزش افزوده بنا بر بررسی متصدی و تشخیص حوزه مالیاتی ۶ماه و یا یک سال می باشد که پس از اتمام تاریخ اعتبار می بایست تمدید گردد.
  • در ثبت شرکت باید توجه کرد بابت برخی موارد باید هزینه هایی پرداخت کرد این هزینه بسته به تعداد اعضا و حتی موضوع فعالیتی شرکت و نوع شرکت مختلف می باشد .

روابط شرکا با یکدیگر، حدود اختیارات اعضا، نحوه تقسیم سود و شرایط انحلال شرکت در این سند مشخص می‌شوند. تمام قوانین داخلی مربوط به ادارۀ مجموعه و نظارت بر عملکرد مدیران و رابطه با سهامداران نیز در اساس‌نامه درج می‌شود. همچنین نام شرکت، موضوع شرکت، مدت شرکت، مرکز اصلی شرکت، مبلغ سرمایه و بسیاری از موارد مرتبط دیگر در این تفاهم‌نامه ذکر می‌شوند. تنظیم اساس‌نامه شرکت نیاز به تخصص دارد و باید بسیار دقیق انجام شود. تغییر دادن مندرجات اساس‌نامه به برگزاری مجدد مجمع عمومی و تصمیم اکثریت شرکا نیاز دارد. فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل نمایید.

ثبت شرکت ها در تهران و ایران

تاسیس شرکت نسبی به معنی استفاده از امتیازهای دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی است. دلیل اصلی انتخاب شرکت نسبی در ایران جلب اعتماد مشتریان است، زیرا مسئولیت شرکا در قبال پرداخت بدهی‌ها موجب اطمینان افراد می‌شود. همچنین ذکر نام دست‌کم یکی از این اشخاص به همراه عبارت‌هایی مثل شرکا و برادران الزامی است.

لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد. در ابتدا قبل از اینکه راجع به نحوه ثبت شرکت ، مدارک مورد نیاز ، هزینه ها و مراحل ثبت شرکت صحبت کنیم لازم است نکته ای را یادآور شویم. در واقع نوعی مجوز است که به منظور صادرات و واردات و توسط اتاق بازرگانی، صادر می شود و به دارنده آن این امکان را می دهد تا اقدام به ثبت سفارش و صادرات و واردات بنماید. یکی از ضروریت های شرکت های فعال در بخش بازرگانی، اخذ کارت بازرگانی است.

تاسیس و راه اندازی شرکت های حقوقی ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد. اما کافیست به اداره ثبت، اداره مالیات و دارائی، دادگاه های حقوقی و سایر مراجع مرتبط سر بزنید. در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک شرکت خدمتی است که از طریق شرکتی خاص به شما ارائه می شود. به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که نه تنها برای ثبت یک شرکت می توانید از خدمات مشاوره اینترنتی و آنلاین استفاده کنید، بلکه برای دیگر خدماتی که ارائه می شود هم می توانید از این امکان استفاده کنید.

در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیر فارسی، تابعیت، شناسه ی ملی و… در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ورود به سامانه اداره ثبت شرکت ها و مراحل آن می پردازیم. ✔️ آدرس سایت ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله ارائه شده است. آن دسته از شخصیت های حقوقی که تمایل به دریافت کد فراگیر را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت شرکت ها اقدام ثبت درخواست کد فراگیر نمایند. در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد.

اتتخاب نام شرکت نیز کمی قلق خاص خود را دارد چون نام شرکت شما می بایست توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد، اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. ولی فرمی را در صفحه اصلی سایت برای شما قرار داده ایم که می توانید نام های خود را در آن وارد کنید تا کارشناسان استعلام نام پس از بررسی نام های پیشنهادی به شما اعلام کنند که نام های مد نظر شما قابل ثبت است یا خیر. به عنوان مثال در صورتی که تعداد شرکا و سهامداران شرکت کمتر از ۳ نفر باشد قطعا قادر به ثبت شرکت سهامی خاص نخواهید بود. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا شرکت مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. با توجه به حرکت کلی سازمان های دولتی به سمت ارائه خدمات خود به صورت انلاین، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم سایت خود با عنوان سامانه ثبت من را راه اندازی کرده است.

حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . در این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می ثبت شرکت گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود . اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . ثبت شرکت دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین شرایط افراد متقاضی در انتخاب یکی از انواع ثبت شرکت ها تاثیرگذار هستند.

چه نوع شرکتی مناسب ما است؟ و سوال بعدی اینکه حتما برای ثبت شرکت باید اجاره نامه یا مکانی را داشت؟ چون کار کاملا از منزل انجام میشود و ابدا نیازی به اجاره جایی نداریم و فقط برای ما هزینه دارد. جهت اطلاعات بیشتر لطفا شماره تماس خود را ارسال کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند یا خودتان می توانید با خطوط شرکت تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت و مراحل آن را از این صفحه کسب کردید و تصمیم لازم را در مورد اینکه می خواهید چه شرکتی را ثبت نمایید اتخاذ کردید، مهمترین مساله ای که پیش می آید، اطلاع از هزینه های ثبت شرکت است تا بتوانید در مورد هزینه ها و دیگر مسائل تصمیم گیری نمایید.

سند تحولی سازمان ثبت

نقل و انتقال سهام زمانی صورت می گیرد که شخص قصد خارج شدن از شرکت را داشته باشد یا عضو جدید وارد شرکت شود یا به عبارتی سهامداران شرکت تصمیم بگیرند سهام را بین خود جا به جا کنند ، برای نقل و انتقال شرکت تمامی افراد واگذارکننده سهام و گیرنده می بایست مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند. هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع ثبت تغییرات عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند). در مجامع عمومی فوق العاده حضور حداقل نصف تعداد سهام داران کلی شرکت الزامی است. در این مجامع معمولا در مورد کاهش و افزایش سرمایه، تغییر در اساسنامه و انحلال شرکت صحبت و تصمیم گیری می شود.

تمام مدارک لازم برای ثبت شرکت را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. حق‌الوکاله ثبت شرکت هزینه‌ای است که برای تنظیم مدارک و پیگیری امور پرداخت می‌شود. وارد کردن اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه، تدوین صورت‌جلسه هیئت موسسان، تنظیم شرکت‌نامه، نوشتن تقاضانامه و… مهم‌ترین اموری هستند که وکیل موسسه برای تنظیم مدارک تاسیس شرکت شما انجام می‌دهد. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد.

سامانه ثبت شرکتها

برای ثبت شرکت‌های بازرگانی و فعالیت در زمینۀ واردات و صادرات، ارائه کارت بازرگانی الزامی است. گفتنی است که برای دریافت کارت بازرگانی به مدرک دیپلم نیاز دارید. مجوز فعالیت می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.

در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص می بایست پس از تعیین سرمایه شرکت، میزان 35 درصد از آن را در حساب شرکت نزد یکی از بانک ها واریز نمایند. نکات ثبت شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت سهامی خاص، حضور حداقل 3 عضو به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس (یکی اصلی و دیگری ذخیره) الزامی است که همگی باید به سن قانونی رسیده باشند. لازم به ذکر است که بازرسین نباید رابطه خانوادگی با هیئت مدیره داشته باشند.

من خیلی عجله دارم می خواستم ببینم چه نوع شرکتی برای من مناسب هست و میتونم این شرکت رو زیر یک ماه ثبت کنم یا نه. سپاس از توجه و نظر خوب شما، بله شما هر زمانی که تصمیم بگیرید که شرکت رو دیگه نگه ندارید می تونید درخواست بدین به اداره ثبت که شرکت شما رو منحل کنن. خیر متاسفانه، اشخاصی که دارای سمت رسمی دولتی هستند به دلیل قانون ممنوعیت دوشغله بودن امکان این رو ندارید که شرکت ثبت کنید و مدیرعامل اون شرکت باشید. در حال حاضر حداقل 24 ساعت زمان برای اخذ تاییدیه نام شرکت زمان لازم هست. برای انتخاب اسم مناسب هم برای شرکت شما باید نام انتخابیتون حداقل three سیلابی باشه که امکان ثبت داشته باشه.