مراحل ثبت شرکت

از میان شرکت های فوق الذکر شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص بسیار پر کاربرد می باشند و اشخاص بسیار زیادی تمایل به ثبت این شرکت ها دارند، در ذیل درباره هر کدام یک از شرکت های مذکور توضیحاتی را ارائه خواهیم داد همراه موسسه ثبت نوول باشید. شایان ذکراست دفتر مذکور، قانونی است و به امضای نماینده ی دادستان محل رسیده است. لذا متقاضی پیش نویس را نزد مسئول دفتر برده و مسئول دفتر شروع به ثبت شرکتنامه و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید. کارت شناسایی متقاضیا ن را اخذ می کند و آن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه تطبیق می دهد.

  • احتراماً بدینوسیله با ارائه سه نوبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار مربوط به شرکت ………………………………..
  • موضوع شرکتی که می خواهد به سهامی عام تبدیل شود باید توسط مجمع عمومی فوق العاده تصویب شود.
  • در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیر فارسی، تابعیت، شناسه ی ملی و…
  • لذا می بایست با دقت نظر و خردمندانه انتخاب گردد.
  • ۶- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه اول شناسنامه وکارت ملی سهامداران ، مدیران ، و بازرسان .

جلسه مجمع عمومی عادی برای ثبت تغییرات شرکت توسط هیئت رئیسه ای که شامل یک رئیس ، دو ناظر و یک منشی اداره میشه. ۲ـ در صورتیکه جلسه با حضور اکثریت شرکاء/ سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است. اگر متقاضی ثبت تغییرات شرکت پس از پذیرش نهایی متوجه اشتباهی در ورود اطلاعات خود شود در صورتی که مدارک خود را ارسال نکرده باشد می‌تواند از منوی انصراف از درخواست از درخواست خود انصراف دهد. در این صورت برای همان درخواست امکان پذیرش صورتجلسه اصلاحی فراهم می‌شود. که با کلیک روی این عنوان به متقاضی یک شماره پیگیری جدید داده می‌شود و متقاضی می‌تواند ایرادات را اصلاح کند.

گام 9: سهام اشخاص

سامانه تخصصی ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری (های ثبت) یک شرکت معتبر که شامل کارشناسان مجرب در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، اخذ جواز، تغییرات شرکت ، طراحی سایت وخدمات مربوط می باشد و آماده ارائه خدمات به صورت تضمینی به مشتریان محترم خواهد بود. هدف ما ارئه خدمات VIP و مشاوره رایگان به مدیران محترم شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری با بهره گیری از بهترین فناوری های اطلاعاتی، ارتباطی، اتوماسیون و نیروهای انسانی متخصص و کارآمد است. ۳ـ در صورتیکه آورده شرکاء غیر نقدی باشد به امضاء شرکاء رسیده و به اداره ثبت شرکتها همراه با صورتجلسه ارسال گردد. در ثبت تغییرات شرکت، درج مشخصات شناسنامه ای و شماره ملی اشخاصی که در جلسه حاضر هستند و همچنین مشخصات امضا‌داران در سربرگ الزامی است. در صورت وجود شخصیت حقوقی و یا وکیل درج مشخصات آنها نیز الزامی‌ست. توجه کنید اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز هست باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود.

http //sherkat.ssaa.ir ا

متقاضی ظرف مهلت مقرر باید اقدام به ثبت تغییر موضوع شرکت در مرجع ثبت شرکتها نماید. اعضای هیأت مدیره در شرکتهای سهامی خاص حداقل ۳ نفر اما در شرکت سهامی عام حداقل ۵ هستند. (سهامی عام‌، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی) میباشد، که هر کدام شرایط و مدارک مورد نیاز خود را جهت ثبت دارد. پس از دریافت آگهی ثبت و اسناد تایید شده شرکت توسط وکیل ،اقدام برای واریز مبلغ روزنامه رسمی از طریق سایت (اینترنتی) و دریافت روزنامه رسمی شرکت طی ۵ الی ۷ روز کاری میباشد و مدارک ثبت شرکت با مسولیت محدود با روزنامه رسمی آماده تحویل به موکل می باشد . اساسنامه تکمیل شده شرکت یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید برای ثبت شرکت آماده کنید.

با واگذاری …………….…… سهم از سهام خود به خانم/ آقای……………………..…به شماره ملی …………….. فرزند …………… متولد…… به شماره شناسنامه…………… صادره از ………… به آدرس …………… خیابان…………… کوچه…………… پلاک…………… کدپستی…………… تعداد سهام خود را به …………… سهم کاهش داد. از سود خالص شركت پس از وضع زيانهاي وارده در سالهاي قبل بايد معادل يك بيستم ان بر طبق ماده a hundred and forty لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت به عنوان اندوخته قانوني موضوع شود. مسئوليت بازرس اصلي يا علي البدل در مقابل شركت و اشخاص ثالث طبق مقررات ماده 154 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت مي باشد. در مجمع عمومي عادي تصميمات همواره با اكثريت نصف بعلاوه يك آراء حاضر در جلسه رسميت خواهد يافت مگر در مورد انتخاب مديران و بازرسان كه مطابق ذيل ماده 88 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت عمل خواهد شد.

پس از شور و بررسی مقرر گردید نام شرکت از ……..…..……….…. اصلاح بند (۱) ماده (۲) و بندهاي (۲)، (۴)، (۶)، (۷) و (۹) ماده (۷) اساسنامه شرکت سهامي… ثبت تغییرات شرکت ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای پیگیری درخواست از این سامانه وارد کردن کد پیگیری می باشد که مراحل پیگیری در این مقاله به طور کامل گفته شده است.

اداره ثبت اسناد و املاک منطقه دو قم واحد ثبت شرکتها

قبل از اینکه بخواهیم مدارک خود را به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها ببریم، باید تقاضای ثبت تغییرات شرکت را به صورت الکترونیکی در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به نشانی ثبت کنیم. به عبارتی اگر شرکتی در طول فعالیت خود به ثبت تغییراتی نیاز داشته باشد، می تواند در هر زمانی، نسبت به تغییر آن اقدام کند که این تغییرات و تصمیمات باید طبق قانون تجارت به ثبت ثبت برند تجاری برسند. در این مطلب قصد داریم آموزش تصویری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت را در 17 گام توضیح داده‌ایم. ب-1-اعضای هیات مدیره عبارتند از خانم/آقای……………خانم/آقای……………..خانم/آقای……………برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند.مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت می تواند رئیس هیات مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.

در روش ” سود انباشته ” درصد مالکیت شما در شرکت تغییر نمی کند. هر اتفاقی که در خصوص افزایش سرمایه یک شرکت در مجمع آن شرکت تصویب شود، مشمول کسانی می شود که در زمان برگزاری مجمع شرکت ، سهامدار آن بوده اند. می دانید که یکی از راه های تامین مالی شرکتها ، افزایش سرمایه است.

تنها تفاوت در این است که برخی کشورها نظیر امارات در لیست کنوانسوین مادرید نمیباشند که باید برای ثبت برند به آن کشورها مراجعه نمود . یا برای ثبت برد وکیل محلی آن کشور را در اختیار گرفت . زمان ثبت برند مادرید از four الی 12 ماه بسته به تعداد کشور و نوع برند متغیر است .اما ا ززمان شروع پروسه کسی نمیتواند در آن کشورها اقدام به ثبت تماید . ۱- کپی مدارک ثبت شرکت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است. 2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

اسامی در خواستی ( پنج نام انتخابی ) به ترتیب اولویت وارد می شود اسامی با از سه کلمه با ریشه فارسی انتخاب شود (از سه قسمت تشکیل شده و کمتر نباشد ). مدیر/ مدیران تصفیه اقرار به دریافت کلیه اموال دارایی ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را نمود. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… و ماده ………………………. ب ـ4ـ پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت منتهی به سال…………………. موضوع شرکت بشرح زیر تغییر یافت یا مواردی به موضوع شرکت الحاق شد. لطفا بفرمایید این دو مورد در پنحره ثبت تغییرات چی ستست.

نمونه صورتجلسات شرکت سهامی خاص

در این گام از ثبت تغییرات شرکت، درج مشخصات شناسنامه ای و شماره ملی اشخاصی که در جلسه حاضر هستند و همچنین مشخصات امضا‌داران در سربرگ الزامی است. توجه کنید اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز می‌باشد باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. شرکتهایی که با مجوز به ثبت رسیده‌اند برای ثبت تغییرات شرکت خود باید از نهادهای ذی‌ربط مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده، همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم کنند. صورت جلسات باید با توجه به نوع شرکت انتخاب شود. تغییرات و تصمیمات شرکت در مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده یا در جلسات هیئت‌مدیره بنا به ضرورت صورت می‌گیرد. برای ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه تغییرات که به امضای اعضای شرکت رسیده باشد، تنظیم شود.

بررسی وضعیت شرکت ثبت‌شده و استعلام آن هم برای کسانی که قصد تأسیس شرکت جدید را دارند، هم برای مشتریانی که می‌خواهند با شرکت وارد معامله شوند و هم برای رقبا اهمیت دارد. کلیه حقوق و امتیازات این وبسایت متعلق به گروه ثبتین بوده و هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت، پیگرد قانونی دارد. در مورد مسائلي كه در اين اساسنامه پيش بيني نشده است طبق قانون تجارت و ساير قوانين مملكتي عمل خواهد شد. عبارت است از سود خالص سال مالي شركت منهاي زيانهاي سالهاي مالي قبل و اندوخته ثبت شرکت در تهران قانوني مذكور در ماده فوق و ساير اندوخته هاي اختياري به علاوه سود قابل تقسيم سالهاي قبل كه تقسيم نشده است. تقسيم سود و اندوخته بين صاحبان سهام فقط پس از تصويب مجمع عمومي عادي جايز خواهد بود و در صورت وجود منافع تقسيم ده درصد از سود ويژه سالانه بين صاحيان سهام الزامي است. از پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومي سالانه هر صاحب سهامي مي تواند در مركز اصلي شركت به صورت حسابها و صورت اسامي صاحبان سهام مراجعه كرده و از ترازنامه و حساب سود و زيان شركت رونوشت بگيرد.

شرکت به معنی شریک شدن می باشد به معنای اینکه اشخاص جهت دستیابی به هدف خاصی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و جمع می شوند تابا یک چارچوب و قرارداد معین به اهداف جمعی و مشترک برسند. در این مرحله باید آدرس دفتر مرکزی شرکت را به همراه کد پستی وارد نمایید.در صورت نداشتن آدرس دقیق می توانید نشانی منزل خود یا یکی از شرکایتان را وارد نمایید. برای تعیین موضوع فعالیت شرکت ابتدا باید با شرکای خود مشورت نمایید.موضوع فعالیت شرکت به اهداف شرکت بستگی دارد.