مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

دلیل این امر این است که بر اساس آیین نامه مربوط به اداره ثبت و شعبه هایش، قائم مقام، دفترخانه های رسمی می باشند. مسئولیت مدیران برای شرکت مسئولیت محدود، به دو نوع مسئولیت مدنی و مسئولیت کیفری تقسیم می شود. حقوق مدنی به قاعده حفوقی ای گفته می شود که در حیطه حقوق تجارت نیست. لازم به توضیح است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاً می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.

و البته می توان پس از ثبت شرکت نسبت به تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکت اقدام نمود. در شرکت با مسئولیت محدود تصمیمات راجع به شرکت با اکثریت لااقل نصف سرمایه شرکت صورت می‌گیرد. رد پرونده، اگر مدارک ارسالی از نظر اداره ثبت، قابل قبول برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نباشد، مدارک تأیید نشده و رد می‌شود. ـ مسئولیت شرکاء در مقابل دیون و قروض شرکت مسئولیت محدود به میزان سهم الشرکه ای است که هر شریک سرمایه گذاری کرده است. همچنین در نامگذاری این نوع شرکت‌ها باید عنوان «سهامی خاص» قبل یا بعد از نام شرکت قید شود.

شرکت با مسئولیت فقط با دو نفر شریک هم می تواند تشکیل و هم ثبت شود. با ارائه مواردی که ذکر شد کارشناسان مربوطه اطلاعات را بررسی و کنترل کرده و اگر دارای نقص یا مشکلی باشند به متقاضی اعلام می شود و متقاضی باید بار دیگر به سامانه اداره وارد شده و با اصل مدارک به اصلاح نواقص بپردازد. توجه داشته باشید که به موجب ماده ۹۵ قانون تجارت، شرکت بامسئولیت محدود الزاماَ برای امور تجاری تشکیل می شود، اما وفق ماده ۲ لایحه قانون تجارت، شرکت سهامی می تواند برای امور تجاری یا غیرتجاری تشکیل شود. شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه و مشاوره حقوقی آنلاین پل ارتباطی بین وکیل برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد. از این رو برای عقد وکالت ، تنظیم قرارداد، تنظیم شکایت، تنظیم دادخواست، تنظیم لایحه، تنظیم اظهارنامه و تنظیم نامه اداری می توانید از شهرداد کمک بگیرید. ج – اگر تعداد شرکاء برابر یا بیشتر از 12 نفر باشد باید وفق ماده 109 قانون تجارت نسبت به تعیین هیات نظار اقدام نموده و نام اعضای هیات نظار در صورت جلسه نوشته شود و صورت جلسه به امضای آن‌ها رسد .

  • می توانید با اعضای خانواده دی خود و افراد امین خود گروه تجاری یا همان شرکت را تشکیل دهید.
  • ما در این مقاله می خواهیم به مطالبی درباره ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران مطالبی را به متقاضیان این امر ارائه نماییم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
  • احراز هویت متقاضیان، اخذ امضا از متقاضیان در زیر ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است، نوشتن شماره ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه شرکت، از جمله اقدامات مسئول دفتر هستند.
  • 1) در شرکت مسئولیت محدود، سرمایه به سهام تقسیم نمی شود بلکه با عنوان سهم الشرکه مشخص می شود.

نوع شرکت ثبت شده تأثیری در میزان مالیات تعیین شده نخواهد داشت. میزان مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت که توسط اداره دارایی برآورد می شود تعیین می گردد. حق رای بیشتر برای آن دسته از سهامداران شرکت که از سهام کمی برخوردار هستند، تنها با درج در اساسنامه شرکت امکان پذیر می باشد. پس از مطالعه متن، در صورت داشتن هر گونه ابهامی، می توانید تنها با یک تماس، سوالات خود را با تیم مشاوران هلدینگ بین المللی ملاصدرا مطرح نمایید.

شخصیت حقوقی شرکت با مسئولیت محدود

مدیران شرکت را می­توان از بین شرکا یا خارج از آنها انتخاب کرد که دوران مدیریت آنها می­تواند محدود یا نامحدود باشد. در صورت احراز شرایط مذکور، انتقال سهم الشرکه باید با تنظیم سند رسمی انجام بگیرد. در صورتی که به تصویب شرکا برسد یک نفر همزمان می تواند مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشد. این امر که قانون هیچ حداکثر و حداقلی برای سرمایه تعیین ننموده است، موجبات تضییع حقوق طلبکاران را فراهم می کند چون سرمایه هر شرکتی، ضامن حقوق طلبکاران می باشد. ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی و اخذ رتبه بندی در کمترین زمان با ثبت کریم خان برای مشاوره با شماره تماس بگیرید. سپس با ورود به سامانه الکترونیکی ثبت و اسناد کشور ، نسبت به درج مشخصات کلی تمام اعضاء شرکت و انتخاب نام های شرکت و تنظیم تقاضانامه ، اساسنامه ، شرکتنامه و صورت جلسه موسسین در سامانه اقدام نمایید.

ثبت شرکت فوری ، یک دروغ تبلیغاتی !

اگر هر کدام از سهامداران یا شرکا فوت شده و یا ورشکسته شوند، شرکت منحل نمی شود، مگر اینکه در اساسنامه شرکت قید شده باشد. علاوه بر این نام شرکت نباید شامل نام شرکا باشد، در غیر این ثبت شرکت صورت شرکت تضامنی به حساب می آید. پس از تعیین شرکا و هیئت مدیره می تواند چند نفر را صرفا به عنوان سهام دار مشخص نمود. های شرکت و سود حاصل از خدمات یا فروش مشخص و پرداخت می‌شود.

تهیه کدام مدارک برای ثبت تغییر‌ات شرکت با مسئولیت محدود ضروری است؟

در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند . ماده شركت با مسئولیت محدود به وسیله یك یا چند نفر مدیر موظف یا غیر موظف كه از بین شركاء یا از خارج برای مدت محدود یا‌نامحدودی معین می‌شوند اداره می‌گردد. بر اساس ماده 2 اصلاحیه قانون تجارت حتما لازم نیست فعالیت تجاری انجام دهند، بلکه اگر موضوع فعالیت این شرکت تجاری هم نباشد، باعث این نخواهد شد که از شمول شرکت های تجاری ماده 20 قانون تجارت خارج شود . تمام سرمايه شركت هاي سهامی خاص منحصراً توسط موسسین تامین می گردد .

شاید جالب باشد بدانید که حتی مدیران شرکت با مسئولیت محدود می توانند از میان افرادی از بیرون انتخاب شوند و حتما نباید جزء شرکا باشند. به طور کلی در نظام حقوق تجارت ایران، استفاده از قالب شرکت با مسئولیت محدود، در کنار شرکت سهامی خاص، به علت داشتن شرایط آسان‌تر ثبت و تاسیس، برای آغاز کسب‌وکار و یا توسعه تجارت گزینه بسیار مطلوبی محسوب می‌شود. تقسیم سرمایه به سهام یا قطعات سهام در شرکت با مسئولیت محدود امکان‌پذیر نیست.